- Home
- Cast & crew
- Woody Allen
Delen
Woody Allen
Geboren: 1 december 1935 (88) in New York
Bekend van: Midnight in Paris, Match Point en Vicky Cristina Barcelona
IMDb profiel: Woody Allen
Wikipedia: Woody Allen (wikicode: 13607 )
Bekend van
Volledige filmografie (196)Midnight in Paris
Match Point
Vicky Cristina Barcelona
Antz
als Z-4195 aka Z (stemrol)
Annie Hall
als Alvy Singer
Blue Jasmine
Manhattan
als Isaac Davis
Whatever Works
Scoop
als Sid Waterman
You Will Meet a Tall Dark Stranger
Cassandra's Dream
To Rome with Love
als Jerry
Hannah and Her Sisters
als Mickey Sachs
Café Society
Irrational Man
Magic in the Moonlight
Mighty Aphrodite
als Lenny
Manhattan Murder Mystery
als Larry Lipton
Crimes and Misdemeanors
als Cliff Stern
Everything You Always Wanted to Know about Sex * but Were Afraid to Ask
Small Time Crooks
Bullets over Broadway
Zelig
als Leonard Zelig
Melinda and Melinda
Deconstructing Harry
als Harry Block
Sweet and Lowdown
The Purple Rose of Cairo
Radio Days
A Rainy Day in New York
Anything Else
The Curse of the Jade Scorpion
Husbands and Wives
Bananas
Sleeper
Wonder Wheel
Love and Death
Broadway Danny Rose
Play It Again, Sam
Everyone Says I Love You
Take the Money and Run
Interiors
Fading Gigolo
New York Stories
Hollywood Ending
Celebrity
A Midsummer Night's Sex Comedy
Stardust Memories
Shadows and Fog
Another Woman
Alice
Woody Allen: A Documentary
September
The Front
What's Up, Tiger Lily?
Rifkin's Festival
Scenes from a Mall
Coup de Chance
Don't Drink the Water
Paris-Manhattan
Wild Man Blues
Woody Allen: A Life in Film
Picking up the Pieces
Trespassing Bergman
The Sunshine Boys
King Lear
Crisis in Six Scenes
Crisis in Six Scenes
Un Voyageur
Men of Crisis: The Harvey Wallinger Story
The Outsider
Barcelona, la Rosa de Foc
Samengewerkt met
Reacties
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik een zevental denk ik, maar het gekke is dat ik me er amper iets van kan herinneren. Leuk om te zien maar een week later is bijna alles weg, behalve bepaalde momenten maar ook dat is erg spaarzaam.
Groot verschil met zijn boekjes, thuis hebben we 'Ja, maar kan een stoommachine dat ook?' en die ken ik bijna van buiten . Staat bijvoorbeeld een hilarisch stuk in van twee mannen die per brief schaken met elkaar (je krijgt enkel de brieven te lezen) waarbij na een tijdje ineens blijkt dat er een brief verloren gegaan is maar dat ze de ander dat niet opgemerkt heeft, wat een vlammende schriftelijke ruzie tot gevolg heeft als de ene ineens de loper van de ander beweert te slaan met een paard dat volgens de andere al lang van het bord is verdwenen. Erg kostelijk .
kappeuter (crew films)
-
- 72115 berichten
- 5703 stemmen
Ga dan maar eens even beter je best doen.
Interiors (serieus drama)
Sweet and Lowdown
Match Point
Shadows and Fog
September
Manhattan
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Interiors kan ik me nog goed herinneren, maar dat vond ik niet zo geweldig sterk. Match Point is de grote uitzondering, en voorlopig de beste film die ik van hem gezien heb. En Manhattan, tja, daar kan ik me dus niks meer van herinneren . Net als Hannah and her Sisters en Bullets over Broadway. Everything You always wanted to know about Sex is amusant maar eigenlijk nogal zwak. En dan heb ik nog Small Time Crooks gezien toen die in de bioscoop was, daar heb ik hartelijk mee gelachen en daar weet ik ook nog alles van, blijkbaar wordt die niet zo hoog gewaardeerd hier maar dat vond ik dus nog een van zijn beste. Achteraf gezien doet die wat denken aan Robert Altman, maar dat wist ik toen nog niet .
kappeuter (crew films)
-
- 72115 berichten
- 5703 stemmen
Je begint nu pas echt. Vind ik.
Ik kon Woody Allen pas op mijn 30e waarderen. Er is dus nog hoop.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik lees van mezelf dat ik zijn stukje in New York Stories geweldig vond, dat is misschien nog het beste voorbeeld: ik heb geen flauw idee meer waar het over ging .
Maar ik zie zijn films wel graag, dus ooit zal het wel eens tot me doordringen .
kappeuter (crew films)
-
- 72115 berichten
- 5703 stemmen
Je bent niet wijs als je New York Stories het beste van Woody Allen vindt.
Je bent nog jong, dus ik vergeef het je.
kos
-
- 45314 berichten
- 7398 stemmen
Toch is dat wel echt typisch Woody, dat segment.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12487 stemmen
En alweer twee erbij:
1. Interiors (1978) 4,5*
2. Husbands and Wives (1992) 4,5*
3. Manhattan (1979) 4,5*
4. Everyone Says I Love You (1996) 4*
5. Manhattan Murder Mystery (1993) 4*
6. Deconstructing Harry (1997) 4*
7. Crimes and Misdemeanors (1989) 4*
8. Another Woman (1988) 4*
9. Annie Hall (1977) 4*
10. Match Point (2005) 4*
11. Hannah and Her Sisters (1986) 4*
12. The Purple Rose of Cairo (1985) 4*
13. Bullets Over Broadway (1994) 4*
14. Zelig (1983) 4*
15. Love and Death (1975) 4*
16. Shadows and Fog (1992) 4*
17. Radio Days (1987) 4*
18. September (1987) 4*
19. Melinda and Melinda (2004) 4*
20. Mighty Aphrodite (1995) 4*
21. Broadway Danny Rose (1984) 3,5*
22. Anything Else (2003) 3,5*
23. A Midsummer Night's Sex Comedy (1982) 3,5*
24. Sleeper (1973) 3,5*
25. The Curse of the Jade Scorpion (2001) 3,5*
26. Everything You Always Wanted to Know About Sex*But Were Afraid to Ask (1972) 3,5*
27. Small Time Crooks (2000) 3,5*
28. Alice (1990) 3,5*
29. Celebrity (1998) 3,5*
30. Bananas (1971) 3,5*
31. Sweet and Lowdown (1999) 3,5*
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Ik heb in korte tijd 22 films van Woody Allen gezien en reeds eerder nog enkele. Ik kan nu met stelligheid zeggen dat Allen mijn favoriete regisseur is, daarna David Lynch en Alfred Hitchcock.
Mijn lijst met waarderingen:
1. Annie Hall 4.5*
2. Manhattan 4.5*
3. Hannah and het sisters 4.0*
4. Play it again Sam 3.5*
5. Mighty Aphrodite 4.0*
6. Radio Days 4.5*
7. Deconstructing Harry 4.0*
8. Hollywood ending 3.5*
9. Manhattan Murder mystery 4.0*
10. The purple rose of Cairo 4.0*
11. Interiors 4.0*
12. Melinda en Melinda 3.5*
13. Sleeper 3.5*
14. Zelig 3.0*
15. Everyone says I love you 4.0*
16. Alice 4.0*
17. The curse of the Jade Scorpion 3.5*
18. Celebrity 3.5*
19. A midsummer Night's sex comedy 3.5*
20. Love and death 2.5*
21. Bananas 2.5*
22. Bullets over Broadway 2.5*
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Vandaag gekocht bij Blokker voor € 2,99 ! Scenes from a mall. Moet hem nog zien. hij is niet geregisseerd door Woody Allen maar hij speelt wel de hoofdrol samen met Bette Midler.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12487 stemmen
1. Interiors (1978) 4,5*
2. Husbands and Wives (1992) 4,5*
3. Manhattan (1979) 4,5*
4. Everyone Says I Love You (1996) 4*
5. Manhattan Murder Mystery (1993) 4*
6. Deconstructing Harry (1997) 4*
7. Crimes and Misdemeanors (1989) 4*
8. Another Woman (1988) 4*
9. Annie Hall (1977) 4*
10. Match Point (2005) 4*
11. Hannah and Her Sisters (1986) 4*
12. The Purple Rose of Cairo (1985) 4*
13. Bullets Over Broadway (1994) 4*
14. Zelig (1983) 4*
15. Love and Death (1975) 4*
16. Shadows and Fog (1992) 4*
17. Radio Days (1987) 4*
18. September (1987) 4*
19. Melinda and Melinda (2004) 4*
20. Mighty Aphrodite (1995) 4*
21. Broadway Danny Rose (1984) 3,5*
22. Anything Else (2003) 3,5*
23. A Midsummer Night's Sex Comedy (1982) 3,5*
24. Sleeper (1973) 3,5*
25. The Curse of the Jade Scorpion (2001) 3,5*
26. Everything You Always Wanted to Know About Sex*But Were Afraid to Ask (1972) 3,5*
27. Take the Money and Run (1969) 3,5*
28. Small Time Crooks (2000) 3,5*
29. Alice (1990) 3,5*
30. Celebrity (1998) 3,5*
31. Bananas (1971) 3,5*
32. Sweet and Lowdown (1999) 3,5*
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Mijn aangepaste lijst:
1 Annie Hall 1977 4.5*
2 Manhattan 1979 4.5*
3 Radio Days 1987 4.5*
4 Husbands and Wives 1992 4.5*
5 Interiors 1978 4.0*
6 The purple rose of Cairo 1985 4.0*
7 Hannah and her sisters 1986 4.0*
8 Alice 1990 4.0*
9 Manhattan Murder Mystery 1993 4.0*
10 Mighty Aphrodite 1995 4.0*
11 Everyone says I love you 1996 4.0*
12 Deconstructing Harry 1997 4.0*
13 Anything else 2003 4.0*
14 Sleeper 1973 3.5*
15 A midsummer's night sex comedy 1982 3.5*
16 Celebrity 1998 3.5*
17 The curse of the Jade Scorpion 2001 3.5*
18 Hollywood ending 2002 3.5*
19 Melinda and Melinda 2004 3.5*
20 Play it again Sam 1972 3.5*
21 Shadows and fog 1992 3.5*
22 Broadway Danny Rose 1984 3.5*
23 Sweet and lowdown 1999 3.5*
24 Zelig 1983 3.0*
25 Love and Death 1975 2.5*
26 Bullets over Broadway 1994 2.5*
27 Bananas 1971 2.0*
28 Small time crooks 2000 2.0*
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12487 stemmen
1. Interiors (1978) 4,5*
2. Husbands and Wives (1992) 4,5*
3. Manhattan (1979) 4,5*
4. Everyone Says I Love You (1996) 4*
5. Manhattan Murder Mystery (1993) 4*
6. Deconstructing Harry (1997) 4*
7. Crimes and Misdemeanors (1989) 4*
8. Another Woman (1988) 4*
9. Annie Hall (1977) 4*
10. Match Point (2005) 4*
11. Hannah and Her Sisters (1986) 4*
12. The Purple Rose of Cairo (1985) 4*
13. Bullets Over Broadway (1994) 4*
14. Zelig (1983) 4*
15. Love and Death (1975) 4*
16. Shadows and Fog (1992) 4*
17. Radio Days (1987) 4*
18. September (1987) 4*
19. Melinda and Melinda (2004) 4*
20. Mighty Aphrodite (1995) 4*
21. Broadway Danny Rose (1984) 3,5*
22. Anything Else (2003) 3,5*
23. A Midsummer Night's Sex Comedy (1982) 3,5*
24. Sleeper (1973) 3,5*
25. Scoop (2006) 3,5*
26. The Curse of the Jade Scorpion (2001) 3,5*
27. Everything You Always Wanted to Know About Sex*But Were Afraid to Ask (1972) 3,5*
28. Take the Money and Run (1969) 3,5*
29. Small Time Crooks (2000) 3,5*
30. Alice (1990) 3,5*
31. Celebrity (1998) 3,5*
32. Bananas (1971) 3,5*
33. Sweet and Lowdown (1999) 3,5*
aegron
-
- 4030 berichten
- 1117 stemmen
1. Annie Hall 3.5*
2. Mighty Aphrodite 2.5*
Ik heb dus nog wat te doen
eRCee
-
- 13287 berichten
- 1923 stemmen
Allemachtig lange lijst.
He Poisonthewell, als je zoveel films van een regisseur hebt gezien lijkt het mij interessant om eens een soort oordeel van je te horen. Beschrijf bijvoorbeeld eens wat kenmerken van Woody Allen-films, wat spreekt je aan en dergelijke?
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Ik heb alleen Small Time Crooks gezien 2 sterren
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
He Poisonthewell, als je zoveel films van een regisseur hebt gezien lijkt het mij interessant om eens een soort oordeel van je te horen. Beschrijf bijvoorbeeld eens wat kenmerken van Woody Allen-films, wat spreekt je aan en dergelijke?
Als je wel eens een Allen gezien hebt hoef je beslist niet naar de kenmerken te vragen. Ik ken geen regisseur die zo opvallende kenmerken heeft in zijn films.
eRCee
-
- 13287 berichten
- 1923 stemmen
Als je wel eens een Allen gezien hebt hoef je beslist niet naar de kenmerken te vragen. Ik ken geen regisseur die zo opvallende kenmerken heeft in zijn films.
Nee, ik heb nog nooit een Allen film gezien. Maar met de enorme filmkennis die Poisonthewell heeft is er meer met zo'n topic te doen dan het posten van een droge lijst.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik kan nu met stelligheid zeggen dat Allen mijn favoriete regisseur is, daarna David Lynch en Alfred Hitchcock.
Uit een interview dat deze week in Knack Focus staat:
Allen: Ik heb geen fans (lacht)
U bent te bescheiden.
Allen: Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik een grote fanbase had die me steunt en mijn films rendabel maakt. En dat begrijp ik best, want ik heb nog geen seconde aan hen gedacht, en van de weeromstuit zij ook niet aan mij. (...) Als ik al fans heb, kan ik alleen maar hopen dat het trouwe fans zijn, dat ze van al mijn films houden. Maar ik vermoed dat we het over verwaarloosbare aantallen hebben.
Misschien moet je hem eens een brief schrijven of zo .
22. Bullets over Broadway 2.5*
Hoewel, even verder zegt hij over deze film: "Ik weet niet of ik ooit iets beters heb gedaan dan Bullets over Broadway."
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik las rond de release van Match Point ook een interview met hem en daarin bleek hij eigenlijk totaal geen zelfvertrouwen te hebben en ook echt niet het idee te hebben dat hij iets goed deed. Erg interessant om te lezen.
kappeuter (crew films)
-
- 72115 berichten
- 5703 stemmen
Welnee. Dat is gewoon zijn soort humor.
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Hoewel, even verder zegt hij over deze film: "Ik weet niet of ik ooit iets beters heb gedaan dan Bullets over Broadway."
Smaken verschillen, ik vond Bullets over Broadway één van de minder goede van Allen. Maar Manhattan, Husbands and Wives, Annie Hall, Radio Days en nog een paar fantastisch!
Ik zal eens kijken op Internet of ik zijn adres of e-mailadres kan vinden, dan zal ik hem inderdaad een brief schrijven.
Weet iemand trouwens waarom Crimes and Misdemeanors nog niet uit is in Nederland met Ned. ondertiteling?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Welnee. Dat is gewoon zijn soort humor.
Volgens mij was hij toch echt serieus. Hij zei er ook bij dat hij nooit zijn eigen films bekijkt en zeker geen recensies leest. Het personage dat hij altijd speelt heeft volgens mij wel iets weg van hoe hij werkelijk is. Alleen iets dikker aangezet waarschijnlijk.
kappeuter (crew films)
-
- 72115 berichten
- 5703 stemmen
Er zijn zoveel regisseurs die hun eigen films niet terug kijken en geen recensies lezen. Dat zegt me niet zoveel.
Hij grapt continu over de grootte van en het gedrag van zijn fanschare. Kijk in dat licht ook eens Stardust Memories. Dan weet je dat hij in interviews dezelfde lijn doortrekt.
Er is een documentaire met uitgebreide interviews met Woody Allen. Waarin hij z'n hele oeuvre nog eens doorneemt aan de hand van fragmenten.
Dan leer je 'm wat beter kennen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Toch vreemd dat hij dan in een serieus interview zichzelf telkens zo naar beneden lijkt te willen halen.
kappeuter (crew films)
-
- 72115 berichten
- 5703 stemmen
Mwoah, dat is juist typisch Joodse humor.
Humor ten koste van jezelf.
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
En iemand die het niet erg vindt om zich kwetsbaar op te stellen. Hij hoeft niet zo nodig de macho uit te hangen, maar hij weet donders goed dat hij vele fans heeft en vooral in Europa.
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Al iemand wat meer informatie over Scoop?
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12487 stemmen
Al iemand wat meer informatie over Scoop?
Het is een leuke film