• 8.671.523 stemmen

Releasedatum: 7 januari 1999

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Antz

"Every ant has his day."

Z is een werkmier die zich maar onbelangrijk voelt tussen de duizenden andere mieren. Als hij de princes Bala ontmoet is hij gelijk verliefd. Hij ruilt van plaats met zijn vriend Weaver, een soldaat, om tijdens een parade Bala van dichtbij te kunnen zien. Helaas breekt net op dat moment oorlog uit, en moet Z als soldaat aan de slag. Hij groeit uit tot een held.

Z-4195 aka Z (stemrol)

Azteca (stemrol)

Colonel Cutter (stemrol)

avatar van keimpeS

keimpeS

Dit blijft gewoon een hele leuke animatiefilm, in vergelijking met de vele troep qua animatie die tegenwoordig uitkomt. Animatiefilms lijken de laatste tijd van de lopende band af te rollen en in kwaliteit qua verhaal in te leveren... Dit is gewoon een animatie met een goed verhaal erom heen, ééntje die ik vast vaker ga zien!

avatar van IH88

IH88

“Think about it, Bala. Do you really want to be Mrs. Raving Lunatic?”

Redelijke animatiefilm. Het ziet er allemaal schitterend uit, de stemmen van de acteurs (onder andere Allen, Stallone, Stone en Bancroft) zijn goed gekozen, en de humor werkt. Het verhaal stelt niet zo veel voor en zit weer vol met het voorspelbare drama, sentiment en zelfs wat romantiek. De speelduur is precies goed, want op sommige momenten begon het wat langdradig te worden. Op deze manier blijft het een vermakelijke film met genoeg vermakelijke momenten.

avatar van Mysterie-schrijver

Mysterie-schrijver

De omgeving is mooi gemaakt maar daar is ook alles mee gezegd. De mieren zijn echt verre van dat. Z vind ik behoorlijk irritant met zijn “Ouch!”. Voor mijn hoeft deze film niet zonodig.