A Close Shave (1995)

Verenigd Koninkrijk
Animatie / Komedie

geregisseerd door Nick Park
met de stemmen van Peter Sallis en Anne Reid

Wallace wordt halsoverkop verliefd op Wendolene, de eigenaresse van een wolwinkeltje. Ondertussen wordt Gromit onterecht beschuldigd van het jagen op schapen, en de gevangenis in gegooid. Met de hulp van Wendolene en de schapen moet Wallace Gromit zien te bevrijden.

avatar van Fisico
Best wel een leuke animatiefilm in navolging van de andere langere speelfilms van Wallace & Gromit. Vrij amusant en humoristisch al zijn de langspeelfilms wel beter. En de schapen blijven sowieso geweldig, zeker met de ondeugende Shaun.

Ook het plot vrij aangenaam, redelijk vol voor een dertig minuutjes zodat de vaart er goed inzit. Vele elementen die je hier ziet komen in de andere films ook wel terug. Tof om te zien met de kinderen. Niet meer, niet minder.