The Wrong Trousers (1993)

Alternatieve titel: Wallace & Gromit: The Wrong Trousers

Verenigd Koninkrijk
Animatie / Komedie

geregisseerd door Nick Park
met de stemmen van Peter Sallis en Peter Hawkins

Wallace besluit om een kamer in huis te verhuren en de nieuwe huurder, een pinguïn en in feite een crimineel, blijkt Gromit langzaam het huis uit te werken. De pinguïn is een overval aan het voorbereiden en heeft daarvoor de door Wallace uitgevonden mechanische broek nodig. Maar Gromit laat zich niet zomaar uit het veld slaan.

avatar van Fisico
Fijne aflevering van het olijke duo Wallace en Gromit. Zoals gewoonlijk steeds inventief en fijn geanimeerd met die in klei vervaardigde poppetjes. Ook het plot was aangenaam met de nieuwe indringer die een wig drijft tussen beide vrienden. Grappig en avontuurlijk, zo is deze reeks het best te omschrijven.
De speelduur is kort, ideaal ook voor kinderen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Verrassend leuke animatie die gelukkig niet langer duurt dan nodig. Met de nodige dosis humor en spanning is dit een zeer aangenaam kortverhaal geworden. Heerlijk geanimeerd en de pinguïn is een ideale tegenspeler. Eén van de betere films van Wallace & Gromit.