• 10.552 nieuwsartikelen
  • 8.964.539 stemmen

A Charlie Brown Christmas (1965)

Animatie / Komedie | 25 minuten

Genre: Animatie / Komedie

Alternatieve titels: Een Charlie Brown Kerstmis / Kerstmis voor Charlie Brown

Geregisseerd door: Bill Melendez

Met onder meer: Peter Robbins, Christopher Shea en Tracy Stratford

Gesproken taal: Engels en Spaans

• Apple TV+ Bekijk via Apple TV+

Plot A Charlie Brown Christmas

"That's what Christmas is all about, Charlie Brown!"

Terwijl Charlie en Linus op weg zijn naar de bevroren vijver waar de rest van de groep aan het schaatsen is, bespreken ze de naderende feestdagen. Ondanks de kerstkaarten en vele feestversieringen voelt Charlie zich nog net zo depressief als anders. Uiteindelijk besluit Charlie voor advies naar Lucy’s kraampje voor psychiatrische hulp te gaan. Ze adviseert hem om een toneelstuk voor school te organiseren gebaseerd op de geboorte van Jezus. Dat zal hem wel helpen in de kerststemming te komen.

Charlie Brown (stemrol)

Linus Van Pelt (stemrol)

Lucy Van Pelt (stemrol)

Sally Brown (stemrol)

Schroeder / Shermy (stemrol)

Violet (stemrol)

Frieda (stemrol)

Pig-Pen (stemrol)

Patty (stemrol)

Snoopy (stemrol)

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Enorme klassieker in Amerika. Hier nul reacties. Bijzonder.

avatar van ibendb

ibendb

Wie wist dat kinderen meer weten over depressie en wat er nodig is om het te genezen dan de gemiddelde volwassene?

Dit is een heel gezonde en gezellige kleine special. De zachte kerstmuziek maakt het zoveel hartverwarmender dan het zonder zou zijn geweest. Hoewel de uiteindelijke boodschap te religieus is voor mij, vond ik het allemaal erg vertederend.

"I think there must be something wrong with me, Linus. Christmas is coming, but I'm not happy. I don't feel the way I'm supposed to feel."

Dit raakte me erg hard.