• 8.353.834 stemmen

Happiness Is a Warm Blanket, Charlie Brown (2011)

Animatie / Komedie | 46 minuten

Genre: Animatie / Komedie

Geregisseerd door: Andrew Beall en Frank Molieri

Met onder meer: Austin Lux, Trenton Rogers, Amanda Pace

Plot Happiness Is a Warm Blanket, Charlie Brown

"Happiness in feeling secure"

Linus hoort dat zijn oma langskomt om zijn kinderlijke 'zekerheidsdeken' af te nemen, omdat het tijd wordt dat Linus volwassener wordt. De Peanuts-bende probeert Linus alvast te helpen door hem aan het idee te laten wennen. Lucy tracht dit te doen door middel van psychiatrische technieken, maar Charlie Brown heeft er meer moeite mee omdat hij ziet hoeveel Linus gehecht is aan zijn deken. Snoopy voert de spanningen echter op, omdat hij het dekentje voor zichzelf wil hebben.

avatar van Dopke

Dopke

Peanuts, wie kent het niet? En toch kan ik me de laatste keer dat ik iets van hen gezien of gelezen heb niet herinneren. Maar na vijf minuten voelen de personages en hun karakters al weer als vanouds.

Animaties zijn alsof je een geanimeerd krantenstrip aan het kijken bent. Het plot is erg sketchmatig opgebouwd en de animaties zijn recht toe, recht aan. De humor is een beetje oubollig en de ontknoping ouderwets moralistisch.

Beviel me uiteindelijk wel. Als ode best geslaagd, maar het motiveert me niet om meer van Peanuts op te zoeken.