Snoopy, Come Home (1972)

Animatie / Familie

geregisseerd door Bill Melendez
met de stemmen van Chad Webber, Robin Kohn en Stephen Shea

We volgen de avonturen van Lucy, Linus en natuurlijk Charlie Brown. Deze keer verdwijnt Snoopy; waar zou hij zijn gebleven? Al zijn vrienden proberen hem te vinden.

neo (crew)
Natuurlijk zal een Snoopy film ontzettend braaf zijn, dat kan al niet anders als je de strip kent. Het vermaak wat er toch inzat werd totaal overschaduwt door die onzinnige constante herhaling van dezelfde liedjes (''Snooohhphyy'').

avatar van AHWA
Erg flauw en slap. Heb ook nergens echt om hoeven lachen.

1* voor de moeite.

avatar van tommykonijn
Mwah, typish filmpje waar ik me vroeger wel voor één keertje mee vermaakt heb maar wat ik nu eigenlijk niet meer hoef te zien, ik was vroeger al geen Snoopy fan dus deze film heeft toch nog een redelijk hoog cijfer. Toen vond ik hem leuk maar ik weet zeker dat als ik hem nu ga kijken dat ie dan lager zal staan, dus ik laat het gewoon hierbij.

Dick2008
O, dat ziet er ook niet al te postief uit. Wat een verschil met IMDb. Hoe kom ik hier, er lag een Kerst Snoopy bij Free Record voor 2,50 maar als ik dit lees.....

avatar van handelaar
Ik vindt alle Peanuts films geweldig en kom er helemaal tot rust van na een hectische werkdag. De tekenfilms zijn dan ook beslist niet te vergelijken met Tex Avery, Disney of looney Tunes maar kabbelen rustig voort zonder heen en weer rennende wezentjes.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Niet echt de beste Peanutsfilm wat misschien te verklaren is aan de grotere aandacht aan Snoopy in plaats van Charlie Brown die eigenlijk interessanter is. Een langspeelfilm dat gebasseerd is op een cartoon dat meestal bestaat uit één regel is niet gemakkelijk. Het mist daardoor het vlottere tempo dat je bij de strips hebt. De liedjes werken ook niet helemaal, ondanks de medewerking van de Sherman Brothers (It's a small world after all, Mary Poppins, Jungle Book, ...). Wel goed is dat Charles M. Schulz zelf meewerkte aan de film (producer en schrijver) zodat de film ondanks z'n gebreken toch nog de sfeer mee heeft van de strips. Het had allemaal wat vlotter gemogen en meer aandacht aan de kinderen dan aan de hond. Niks mis met Snoopy, maar hij is de ideale aangever en zorgt voor geweldige clues, maar een hoofdrol is nog iets anders.