Little Nemo: Adventures in Slumberland (1989)

Alternatieve titel: Kleine Nemo: Avonturen in Dromenland

Verenigde Staten / Japan
Animatie / Familie

geregisseerd door Masami Hata en William T. Hurtz
met de stemmen van Gabriel Damon, Mickey Rooney en Rene Auberjonois

In zijn dromen vliegt hij met zijn bed naar andere werelden, waarbij hij de grens van fantasie en werkelijkheid lijkt te overschrijden. Op een nacht komt een professor met een boodschap van de prinses van Slumberland, die een speelkameraad wil hebben. Hij vertrekt onmiddellijk en wordt gewaarschuwd voor Flip, door wie je in nachtmerries verzeild kan raken.

Toine van Gaal
wow, jeugdsentiment, check het NES-spel hiervan eens

Echt een slechte film en dan te bedenken dat ze Miyzaki ooit van plan was deze te maken. Gelukkig wilde de maatschappij het niet aan Miyazaki toe vertrouwen, hoewel dan was dit vast een geweldige film geworden. 1,5*

Ik begrijp niet veel van je, Paddo. Wie had de film moeten doen, en waarom (wel of niet) ?

Ik keek ooit m'n ogen uit op die strip van Winsor McCoy. Vreemd en geheimzinnig en uiterst knap getekend. Natuurlijk is zoiets niet zomaar over te zetten naar een film. Toch zijn er veel goeie momenten. De opening was toch meesterlijk, of ben ik abuis ?
Ik heb begrepen dat Ray Bradbury ermee bezig is geweest. Weet jij daar iets van ?

Ik bedoel dat Miyazaki in eerste instantie de film zou maken. Dit is niet doorgegaan doordat er onenigheden waren tussen de twee partijen. Ik wou dus dat Miyazaki deze film had gemaakt want al zijn films vind ik fantastisch. Over die openingsscene weet ik niet veel meer dus daar kan ik geen mening over geven.

M. Rodriguez Fan
Vroeger was ik hier gek van, krijg allemaal herinneringen. Ik herinner alles of ik het gister heb gekeken.

avatar van Rujar
Toine van Gaal schreef:

Remi
Vroeger vond ik deze tekenfilm echt eng...

avatar van FillumGek
Ik weet nog maar enkele scenes van deze film, want het is zeker tien jaar geleden dat ik deze heb gezien. Hij was toen best eng maar erg tof.

BlueSword
FillumGek schreef:

precies hetzelfde, vond deze ook heel erg eng.

avatar van Nicolage Rico
Toine van Gaal schreef:
wow, jeugdsentiment, check het NES-spel hiervan eens

Film nooit gezien, maar het spel was top!

avatar van Mister Onserious
beste tekenfilm ooit

avatar van Mister Onserious
en de game is ook een van me favo

Is deze niet op dvd te krijgen in het Nederlands? In het Engels heb ik al wat fragmenten op youtube gezien maar aangezien ik de film vroeger nooit in het Engels keek doet hij in het Engels eigenlijk niks met me...

Jazama Pyama!

Dit is echt nostalgie, ooit had mijn moeder deze film met kerst van televisie op een videoband opgenomen en toen heb ik hem grijs gekeken.

avatar van RoOsJ_LoVe
Jazama Pyama!
whiiee leuke film!!

avatar van Penrue
Dit is echt jeugdsentiment voor mij (doch ik pas 18 ben ) ik heb deze film zo ontzettend vaak gezien hea, dat is niet normaal. En elke keer vond ik het weer een geweldige film.

avatar van Kevin.v
wow na deze film heb ik zolang gezocht en net 10 minuten geleden pas gevonden. Ik heb deze gezien toen ik een jaar of 7/8 was en vond hem toen geweldig een meisje uit mijn klas had hem op video en we hadden deze film bij haar gekeken en had hem zelfs van haar geleend om hem thuis nog vaker te bekijken. Na hem net weer te hebben gezien had ik me de film toch anders voorgesteld in mijn herinnering zag anders er net even wat anders uit maar dat geeft niet. Geweldig dat ik hem weer heb mogen zien. Vond deze vroeger echt heel eng en leuk.

avatar van marc-philippe
In mijn jeugd veruit de meest bijzondere, leuke, spannende film. Heb hem laatst teruggezien, na 14 jaar (ik ben nu 21). Als kind was deze film - logisch natuurlijk - een stuk enger en ook indrukwekkender. Toch leuk deze weer eens gezien te hebben. Als ik ooit kinderen heb ga ik ze deze zeker laten zien ^^!

avatar van SmackItUp
Dit blijft natuurlijk geweldig om te zien, wat een nostalgie!