• 8.607.498 stemmen

Puncture (2011)

Drama | 100 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Adam Kassen en Mark Kassen

Met onder meer: Chris Evans, Michael Biehn en Vinessa Shaw

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Puncture

"Madman. Genius. Playboy. Friend. Fool. Lawyer."

Mike Weiss (Chris Evans) is een raadselachtige maar briljante jonge advocaat, maar hij is ook een junkie. Hij zwerft van prostituees en straattuig naar hooggeplaatste advocaten en rechters en is verwikkeld in een voortdurende strijd om zijn twee botsende werelden in balans te houden. Wanneer de verpleegster Vicky (Vinessa Shaw) in aanraking komt met een besmette naald op haar werk nemen Mike en zijn partner Paul Danzinger de zaak met tegenzin aan. In hun onderzoek stuiten ze echter op een enorm corruptieschandaal in de zorgsector. De twee jonge advocaten worden al snel geconfronteerd met de grootste en gevaarlijkste rechtszaak uit hun loopbaan.

imageimage

avatar van dudebag

dudebag

Verfrissend goed! Met Puncture tekenen de Kassen bros voor een sterk debuut. Chris Evans is speelt het ietwat vlakke karakter Mike Weiss prima. De film deed wat het moest doen; ik werd door het intrigerende verhaal van de 'retractable' needle al snel overtuigd. Een boeiend onderwerp. Nu is Puncture geen uitzonderlijk goede film die iedereen zou moeten zien, maar ik heb er wel degelijk een leuke tijd mee gehad. Ook denk ik niet dat er iets beters uit dit concept te halen is. Het zet je toch wel even aan het denken, pluspunten daarvoor.

Puncture is één van de betere films van 2011, kijken waard. 4*

avatar van Toontje35

Toontje35

Boeiend verhaal. Mooi in beeld gebracht

Bij elkaar hele prima, sterke film

Blijft je bij.

avatar van qwertzu

qwertzu

Vond de film wel een beetje tegenvallen, had er meer van verwacht en had ook wel meer ingezeten denk ik.

Heb me dood geërgerd aan die junk, maar het verhaal an sich is erg goed!

Laat goed zijn wat het aller belangrijkste is op deze wereld GELD!! Helaas maar waar!

avatar van helleke

helleke

Wetende dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, vond ik hem best wel goed.

Het slot werd misschien iets te rap en te abrupt beëindigd?

3 sterren.

avatar van Yugnav

Yugnav

Erg sterke film, goed verhaal, goed geacteerd. Aanradertje. Ben het wel eens met Helleke hierboven dat het einde iets te abrubt is...

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Prachtige film en ik vind het wat vreemd dat deze mij niet eerder is opgevallen.

Verhaal, acteurs en het "toneel", met als klappertje dat het waar gebeurd is, vind de film wel een 7, oftewel 3 1/2 sterren waard! Aanbevelenswaardig als je van dit soort films houdt; de zwakke tegen de almachtige die altijd gelijk krijgt maar het niet altijd heeft!!!

avatar van je80roen

je80roen

Matig. Je ziet een constante strijd van twee kleine advocaten tegen een immeens systeem. waar ik alleen niks van snap is waarom opeens de grote advocaten zonder enige aanwijsbare reden de zaak opeens steunen terwijl ze de gehele film tegen gewerkt worden. Vlak na het overlijden van de junkadvocaat. kan ook niet geloven dat dit verhaal echt zo gebeurt is

avatar van popcorn en cola

popcorn en cola

Tijd geleden al gezien, maar vergeten te waarderen. Nu alsnog, want deze is zeer de moeite waard. Deels gebaseerd op waargebeurde feiten is dit prachtige verhaal vlot en interessant neergezet. Een Goliath/David-zaak in de medische wereld. Ik durf deze film wel aan te raden !

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

popcorn en cola schreef:

Ik durf deze film wel aan te raden !

Ik ben benieuwd.

avatar van 606

Die Mike Weiss is maar 32 geworden kwam ik achter nadat ik dacht die man leeft nooit lang op deze manier. En ik kreeg gelijk, overdosis. Zonde van zo'n talent. Ik vond het wel heel verdacht hoe hij stierf.

avatar van Superkuuk

Superkuuk

Normaal gesproken zijn al je spieren verdwenen bij gebruik van heroine....ik zag in deze film toch echt wel de meest gespierde verslaafde ever..