The Transformers: The Movie (1986)

Verenigde Staten / Japan
Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Nelson Shin
met de stemmen van Orson Welles, Robert Stack en Judd Nelson

De bekende televisieserie van de jaren tachtig kreeg een avondvullende speelfilm met de stemmen van bekende acteurs. In 2005 is de grote oorlog tussen twee groepen van robots - de Autobots en de Decepticons - volop aan de gang. De Decepticons proberen een magisch wapen te vernietigen, zodat ze de Autobots kunnen uitschakelen en de wereld kunnen veroveren.

avatar van jumpstylemovie
Deze film en serie hadden zulke ongelovelijk slechte animatie. Altijd dood aan zitten ergeren.

Ik vind het nog steeds een leuke film.
Het epische gevecht tussen de decepticons en de Autobots in het begin van de film is fantastisch. de soundtrack past ook perfect bij de film (op een jaren 80 manier natuurlijk)

Ik vind het jammer dat Optimus zo snel dood gaat, maar Rodimus is een waardig vervanger. Hoewel nog steeds geen Prime.

jirachi03
Hoe kan deze een lagere beoordeling hebben dan de nieuwe Transformers 2?

avatar van IronHide
Leuke film, je moet hem wel kijken tussen seizoen 2 en 3 van de serie. Want hij hoort er tussen in. Anders is er een hap uit het verhaal van de serie.

avatar van Joeri_000
Had de serie vroeger wel een keer gezien maar alles gaat idd erg van de hak op de tak .. alles vliegt voorbij

avatar van evildead666
Ik heb net deze op dvd en zie dat hij maar 70 minuten duurt ?

mug13
NOSTALGIE,blijft geweldig om naar te kijken.Een vriend van mij heeft er voor gezorgd(het dus voor elkaar gekregen) dat ik alle seizoenen/afleveringen van vroeger nu in mijn bezit heb op dvd.Ik ben een volwassen kerel,maar het is gewoon leuk om te hebben.Bedankt bobbydigital01.

bobbydigital01
mug13 schreef:

geen dank vriend.......je weet toch...haha

sweinsteiger
Transformers : The movie

Ach, wat slecht. Ik heb vroeger nooit van Transformers gehouden. De gewone films vielen nog mee, maar dit is stom !! De effects zijn laag, het verhaal vind ik erg flauw en de uitwerking saai.

avatar van RuudC
Het verhaal mag misschien flauw zijn, maar het tekenwerk is fantastisch en allerminst saai. tachtig procent bestaat uit (semi)verlaten futuristische settingen, maar ik vond het eigenlijk prachtig om te aanschouwen. Actie is er volop en waren de teksten volledig overgenomen door de eighties heavy metal soundtrack, dan was het een mooie videoclip geweest. Een fan van Transformers zal ik nooit worden, al zijn de tekenfilms best te doen. Ik kan gewoon weinig met de personages. Juist het tekenwerk maakt veel goed.

avatar van horizons
Een film gesponsord door Hasbro om 'oud' speelgoed te vervangen door een nieuwe reeks transformer speelgoed.

Verhaal is slecht. Ik ben een G1 comic fan maar deze film is helemaal niets.

HALVE TAMME.
[quote]mug13 schreef:
NOSTALGIE,blijft geweldig om naar te kijken.
[/qoute]

Helemaal mee eens. .

avatar van centurion81
Wat was dit een heerlijke trip down memory lane...Heeft itt heel veel andere dingen uit mijn jeugd nog niets aan zijn magie ingeboet!

avatar van PEN15
ME GRIMLOCK NO BOZO!!!
ME KING!!!

Nog steeds geweldig. Het verhaal, de actie, de vette metal-tunes!!

Er was destijds een comic van verschenen die min of meer was gebaseerd op het originele scenario. Hier is er een voorbeeld van om wat van de verschillen te zien. Je kunt daaraan afleiden dat het oorspronkelijke script nog veel geweldadiger was.

Daarnaast één klacht waar ik me al sinds ik een kleine PEN15 was verschrikkelijk aan stoor: Waarom moest er in vredesnaam nou een robotvrouw Arcee bij, met echte vrouwelijke vormen. Is het nou echt nodig om de transformers geslachten mee te geven? Als kind ben je echt niet dom en maakt het geen reet uit dat er bij robots vrouwtjes en mannetjes moeten zijn. Wat moet ik hierbij denken dan, dat ze ook nog een klein robotje kunnen baren; een gsm transformer of zo! Dit vind ik net zo bijdehand als die ene aflevering van Futurama waarin Bender zomaar ineens vader kon worden en zo'n frisdrankenautomaat een babyrobot uitwierp, te zot voor woorden! Dat was tevens ook de enige schoonheidsfout van een geweldige tv-show.

Tot slot nog wat over Soundwave. Zo te lezen was hij voor de meeste fans de coolste robot. Wist niet dat ook zijn stem werd verzorgd door voice-actor legende Frank Welker. Zonder Frank Welker en Peter Cullen geen Transformers!!

avatar van horizons
Die comic heb ik en die is echt huilen met de pet op in vergelijking met de gewone reeks.