• 10.576 nieuwsartikelen

Met onder meer: Camille Sullivan, Devon Sawa en Summer H. Howell

Gesproken taal: Engels

Plot Hunter Hunter

"Hunt or be hunted."

Joseph woont met zijn vrouw Anne en dochter Renée in de wildernis waar ze hun kost verdienen als pelsjagers. Ze kunnen de eindjes maar moeilijk aan elkaar knopen doordat hun werk, volgens hun, door een wolf gehinderd wordt. Terwijl Joseph eropuit trekt om het roofdier op te sporen, worstelen Anne en Renée met zijn langdurige afwezigheid. Op een dag vindt Anne de gewonde Lou die voor dood achtergelaten werd.

avatar van frans123

frans123

bjerik76 schreef:
Mooie beelden, spannend muziek, goed acteerwerk en een zeer dreigende sfeer.
Alleen blijven er wel een hoop vragen onbeantwoord (voor mij dan)

blijkbaar wist die familie van die aantal lijken en die moordenaar, of hadden zij er ook een aandeel in ? en hoe wij hier in NL men probeert te overtuigen dat een wolf niet zo gevaarlijk is , is dat hier weer totaal tegenovergesteld...

op t eind word de film dan behoorlijk bruut en bloederig ,maar geef dr geen ongelijk....

De familie een aandeel in de moorden?????????? Je begrijpt de film niet.
Een wolf valt geen mens(en) aan, anders waren ze hier allang afgeschoten . Wij zien de wolf graag als gevaarlijk voor de mens . Talloze films zijn gebaseerd op dat verkeerde gegeven.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Idd heerlijk einde met een geweldig nummer.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Ietwat trage film maar die over het algemeen wel redelijk weet te boeien. Het eind is aardig indrukwekkend en dat weet mijn beoordeling aan de film dan ook nog net wat op te krikken. Bijna de gehele film zat ik op een 6 maar het indrukwekkende eind maakt voor mij een 6.5

Ruime 3*

avatar van Shadowed

Shadowed

Makjes.

Op voorhand leek het me vooral een man vs. wolf-film. Dat is het op zekere hoogte wel in de eerste 20 minuten, maar daarna kantelt de film opvallend genoeg. Ik kon er niet minder om malen. Een wolf opjagen of worden opgejaagd door een wolf is een gegeven dat ik al jarenlang amper interessant meer vind.

Dat Linden geen eindeloos budget had, schemert best door. Vooral omdat er veel acteurs worden ingezet die na 25 jaar nooit op de voorgrond van Hollywood hebben weten te staan, maar wel degelijk kunnen acteren. Iemand als Sawa is daar een goed voorbeeld van. Absoluut geen slecht acteur, maar wel afgedankt en gedegradeerd naar B-films. Met Stahl is dat hetzelfde verhaal.

Wat me vooral tegenviel was dat ik het nooit erg scherp geschoten vond. De bossen worden lelijk in beeld gebracht en enkel het hutje zelf kent schaarse sfeer. Er gebeurt eigenlijk gewoon niets dat echt spannend is, waardoor de eerste 75 minuten van de film vooral een partijtje afwachten zijn. Daarna komen we terecht in een behoorlijk harde finale, maar eigenlijk komt die te laat.

Het is geen slechte film, maar het kon me niet erg boeien. Tempo ligt vooral te laag, maar ook het traag toewerken naar onthullingen die alles behalve bijzonder zijn is teleurstellend. Degelijk geacteerd en een sterke finale zoals andere gebruikers terecht aankaarten, maar het was verder vooral een lange zit. En dat met een film die maar 93 minuten duurt.