Promising Young Woman (2020)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Drama

geregisseerd door Emerald Fennell
met Carey Mulligan, Bo Burnham en Alison Brie

Cassie zag een veelbelovende toekomst tegemoet, maar toen gebeurde er iets waardoor ze haar toekomst niet meer zeker was. Niets in het leven van Cassie is wat het lijkt; ze is slim, sluw en ’s avonds leidt ze een dubbelleven. Nu is de tijd aangebroken dat zij fouten uit het verleden recht kan zetten.

• Vanaf donderdag 28 januari in de bioscoop

Vanaf 16 april 2020 in de bioscoop (The Searchers)
EDIT: nieuwe releasedatum: 24 december 2020

avatar van Lang Poot
Nieuwe release datum lijk 24 december te worden, daar heeft Pathe hem nu in ieder geval opgezet.

avatar van tbouwh
28-1-2021 (voorlopige? nieuwe releasedatum)

avatar van jacobine_rodijk
Moeilijk te beoordelen. Scenarist/regisseuse Fennell maakt een paar gewaagde keuzes maar - net zoals in ‘Killing Eve’ waar ze voornamelijk tijdens seizoen 2 aan heeft gewerkt - zijn de ontknopingen iets te simplistisch of niet geheel verdiend. Kon ook iets edgier zijn, Fennell houdt duidelijk haar stoten terug; wellicht omdat het haar regiedebuut is. Een schitterende rol van Mulligan maakt het geheel echter makkelijk verteerbaar.

TrudeVinke
Goede film met een verassend einde !
Carey zet haar rolletje lekker neer !

avatar van GordonShumway
Leek aanvankelijk een onbevredigende wraak-film te worden, maar gaandeweg - mede dankzij een paar onvoorziene plot-twists - vond ik dit toch een goede *** film. Plus een halve ster erbij voor het verrassende einde.

Toch zeker wel een verrassing deze film. Vooral het einde is prima.

avatar van filmkul
Sterk drama. Het verhaal is eenvoudig maar wordt wel ijzersterk uitgewerkt waarbij langzaam steeds meer duidelijk wordt. De opbouw is goed, hoewel het eerste halfuur soms wat taai is. Maar dan komt de film lekker op gang en ontpopt zich interessant plot. Daarbij wordt vakkundig gebruikt gemaakt van de onwetendheid van de kijker, die getrakteerd wordt leuke twists. Het acteerwerk is dik in orde en visueel ziet de film er goed uit. Prima film. 3.5/4.0

avatar van macrobody
Carey Mulligan speelt een fantastische rol. Dat ik die niet eerder heb gezien dacht ik maar bij nader onderzoek heb ik haar al in vele films gezien, maar in andere rollen heeft ze geen blond haar en zijn het ook een heel ander soort rollen. Het verhaal was oké. Het bleef onderhoudend omdat je pas heel laat je vermoedens bevestigd krijgt van wat er nou precies is gebeurd.
Het einde was ook sterk.

Ik vond het meer een mislukte komedie.