ad
  • 139.659 films
  • 6.615 series
  • 20.019 seizoenen
  • 432.078 acteurs
  • 280.259 gebruikers
  • 8.087.427 stemmen
Avatar
 
banner banner

Wolfwalkers (2020)

Animatie / Avontuur | 103 minuten
3,82 104 stemmen

Genre: Animatie / Avontuur

Speelduur: 103 minuten

Oorsprong: Ierland / Luxemburg / Frankrijk / Denemarken / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Tomm Moore en Ross Stewart

Met onder meer: Sean Bean, Honor Kneafsey en Eva Whittaker

IMDb beoordeling: 8,1 (18.728)

Oorspronkelijke taal: Engels

Releasedatum: 26 oktober 2020

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play

Over Wolfwalkers

"Be fierce. Be wild. Be free."

In een tijd van bijgeloof en magie reist de jager en voormalig soldaat Bill Goodfellowe met zijn lieflijke dochter Robyn diep het "Wolfland" in. Hij is gekomen om de laatste wolvenroedel uit te roeien. Zijn prijs: gratie van de ongevoelige, puriteinse Lord Protector en een kans op een beter leven voor zijn dochter. Maar wanneer Robyn een jonge wolf in haar vizier krijgt, kan ze niet schieten. In plaats daarvan wordt ze gebeten. Die nacht sluipt een mysterieus wild meisje, genaamd Mebh, Robyns kamer in.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Robyn Goodfellowe (stem)

Mebh MacTíre (stem)

Bill Goodfellowe (stem)

Lord Protector Cromwell (stem)

Sean Óg (stem)

Stringy Woodcutter (stem)

Stumpy Woodcutter (stem)

Moll MacTíre (stem)

Additional Voices (stem)

Additional Voices (stem)

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van John Milton

John Milton

  • 14992 berichten
  • 7720 stemmen

Ach ik mag niet klagen, van dat rijtje was alleen Let Me Eat Your Pancreas een onvoldoende (waarvan ik nu zie dat je nog iets getypt heb zonder dat ik je echt getagd had ook). En de eerste 3 titels gaf ik 4*.

Wie weet wat er nog komt, tot die tijd heb ik nog genoeg in te halen en te herzien, maar een opleving zou ik absoluut verwelkomen.

Tornado, ik zou van Shinkai Kimi no Na Wa. (2016) of Koto no Ha no Niwa (2013) eens aanzwengelen.


avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5141 berichten
  • 1046 stemmen

Dank je voor de tips. John Milton


avatar van neo

neo (crew)

  • 15353 berichten
  • 8471 stemmen

Betreffende het gebruik van J-pop. Ook ik vind het een generalisering. Japanse animatiefilms kunnen werkelijk elk soort film en genre vertegenwoordigen; er is voor ieder wat wils. J-Pop is in die zijn niet meer of minder vertegenwoordigd als pop in animatiefilms uit andere regio.

Weliswaar zijn er bepaald soort films, maar ook series en games, waarbij een stuk J-Pop een verhoogde kans heeft om aanwezig te zijn. Desondanks heb ik ook ontelbaar veel films gezien waarbij het beiden kanten kon omgaan. Ik vind het altijd enorm lastig als mensen met een zeer beperkt referentiekader aannames maken. Wel begrijpelijk , maar toch.

Het noemen van Kawai vind ik wel bijzonder. Ik ken praktisch zijn hele carrière, en zowel in zijn eigen originele scores gebruikt hij met grote regelmaat hemeltergende pop invloeden, terwijl er naast zijn scores soms ook J-Pop wordt gebruikt. Puur op zijn eigen scores laveert hij veel tussen ongelooflijke, wonderschone, uitzonderlijk werk, tot aan minderwaardig (door pop en andere genres) beïnvloed zwaar inferieur werk. Hoewel hij in goede doen een van mijn favoriete componisten is, heeft hij veel meer werken afgeleverd die vergelijkbaar zijn met het doorgaans afschuwelijke J-pop.

Het enige muzikale cliiche wat ik zie in anime heeft betrekking tot de originele score, waarin een eenvoudig piano thema veel vaker gebruikt wordt dan J-Pop, maar nog altijd niet compleet representatief is. Dit zeg ik op basis van een ontelbare hoeveelheid ervaringen.

Coulais is overigens, zij het voor animatie of anders, een van de beste Europese componisten.


avatar van John Milton

John Milton

  • 14992 berichten
  • 7720 stemmen

Ik was er al iets op teruggekomen, maar ik zei ‘veel’, en dat is natuurlijk een rekbaar begrip. Maar als van de 7 anime’s uit Japan die ik de afgelopen paar jaar zag, er 3-4 j-pop ballads zouden hebben, zou dat mij al negatief opvallen en een ‘daar gaan we weer’ geven. Als je iets hemeltergend vindt, is dat al snel te veel. Zo bont als Frozen II qua liedjes werd het bij die lijst anime overigens nergens (dat was bepaald geen feestje vorig weekend).

Maar je hebt gelijk, dat is een beperkt referentiekader. Alleen dat hoef je niet lastig te vinden hoor, ik heb precies verteld daarna waar dat op gebaseerd is, dus iedereen kan het nu op waarde schatten voor wat het is, en beoordelen of daar wat in zit op basis van de genoemde titels. Hoeveel zou je er dan gezien moeten hebben voordat je er aannames over mag doen?

Goed om te horen dat het niet klopt, in dit geval heb ik graag ongelijk. Heb ik misschien toch de films gezien waarin het bovengemiddeld vertegenwoordigd is.

Edit: net Shashinkan (2013) gezien, neo. Wat een prachtige score, Jun Ichikawa, ik kan zo gauw weinig over hem vinden, zegt die je ook iets?


avatar van neo

neo (crew)

  • 15353 berichten
  • 8471 stemmen

Ik snap jouw associaties best. Ik zou ook puur op meerdere films van de makers van Wolfwalkers en Ghibli, bepaalde kwaliteiten willen toe-eigenen aan Coulais en Hisiahii, maar dat kan kan ik, gelukkig, pas echt op basis van hun kwaliteiten door hun hele carrière heen.

Maar het zijn vaak aannames, die ik ook veel heb gehad; Nederlandse films klinken zo onnatuurlijk, Scandinavische films hebben altijd iets extra's door de taal.... Allemaal zelfs na al vele titels te hebben gezien. Maar dat soort zaken blijken al toch (al snel) of later niet meer kloppen..Maar wat dan precies genoeg is om een redelijk beeld te hebben.... Mijn ervaring is dat op zijn minst een honderd titels, met geluk diverse soorten, pas een redelijk goed beeld geven. Maar dat ik vind nog een heel verschil met Japanse animatiefilms die ik zo enorm breed georiënteerd zijn in alles wat je kan bedenken. Dan zijn muzikale referentiekaders bij zelfs 100 titels nog veel minder van belang. Met een beetje pech, of eerder geluk . zie ik zo 100 Japanse animatiefilms zonder J-pop.

Jun Ichikawa' muziek is wederom weer een solo piano score. Best mooi, maar ik begeef mij dan ook in een zeer verzadigde markt waarin ik vele vergelijkbare ken.


avatar van wibro

wibro

  • 11554 berichten
  • 4065 stemmen

In mijn berichtje van 6 februari j.l. ontdekte ik een storende fout.

Ik schreef o.a. :"De moraal die ik hieruit zou kunnen aflezen is dat wij respect moeten hebben voor het dier en de natuur, waar de "grote boze wolf" en het af te branden bos symbool voor staat."

Dit moet uiteraard zijn: "De moraal die ik hieruit zou kunnen aflezen is dat wij voor het dier en de natuur respect moeten hebben en niet minachting waar de "grote boze wolf" en het af te branden bos symbool voor staan."


avatar van deLeeuw

deLeeuw

  • 634 berichten
  • 1801 stemmen

Leuke film die je eenvoudig wegkijkt. Toch wel weer lekker om wat 2D te zien naast alle Disney, Dreamworks en Pixar heden dagen. De hoge beoordeling begrijp ik niet helemaal gezien het vrij voorspelbare verhaal. De animaties an sich of de OST sprongen er verder ook niet heel erg uit.

Al met al vermakelijk genoeg voor een dikke 3,0.