• 10.523 nieuwsartikelen
  • 8.962.364 stemmen

A Grand Day Out (1989)

Animatie | 23 minuten

Genre: Animatie

Alternatieve titels: A Grand Day Out with Wallace and Gromit / Wallace & Gromit: A Grand Day Out

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Nick Park

Met onder meer: Peter Sallis en Peter Hawkins

Gesproken taal: Engels

Plot A Grand Day Out

Uitvinder Wallace bewoont een huisje samen met zijn hond Gromit. Samen spitten ze stapels reisgidsen door op zoek naar een goede plek om vakantie te vieren. Omdat ze er maar niet uitkomen, gaat Wallace eerst een kop thee zetten voor hij verder leest. Daarbij wil hij een schoteltje crackers serveren, maar er blijkt totaal geen kaas meer in huis om erop te doen. Voor Wallace is dat een kleine persoonlijke ramp, want kaas is zijn lust en zijn leven. Het voorval brengt hem niettemin op het idee dat Gromit en hij ergens op vakantie moeten waar veel kaas is. Hij concludeert dat ze daarom naar de maan moeten. Naar zijn idee is het immers algemeen bekend dat die van kaas is gemaakt. Wallace tuigt aan het werk in zijn kelder en ontwerpt er een raket.

Wallace (stemrol)

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Qua animatie ligt het in dezelfde lijn van alle andere reeksen van Wallace and Gromit of Shaun the sheep. Altijd fijn om die poppetjes aan het werk te zien. Qua inhoud daarentegen was dit toch de minste die ik zl zag van het duo. Beetje vergezocht plot die eigenlijk nergens toe leidde. Zeker de landing op de maan kon me niet boeien. Voor de rest zijn alle ingrediënten aanwezig die we gewoon zijn van Nick Park.

avatar van Dk2008

Dk2008

Leuk maar ook weer niet heel leuk. Begint overigens wel zeer grappig maar zodra ze op de maan zijn beland wordt het wat minder vooral door het oventje op wielen.