The Sunshine Boys (1996)

geregisseerd door John Erman
met Woody Allen, Peter Falk en Sarah Jessica Parker

Willie Clark en Al Lewis, bij het publiek bekend als The Sunshine Boys, werken al acht jaar niet meer samen en hebben elkaar sindsdien ook niet meer gesproken. Wanneer Nancy, het nichtje en tevens de agente van Clark, door Warner Brothers wordt benaderd met de vraag of oom Willie een rol wil spelen in hun Kerstkraker is Nancy blij verrast. Het enige probleem is dat Warner om The Sunshine Boys heeft gevraagd en nu is het aan Nancy om het duo weer te herenigen.

avatar van speedy23
The Sunshine Boys is één van de 38 toneelstukken van de Amerikaanse King of Comedy Neil Simon.
Woody Allen en Peter Falk moeten zeker en vast niet onderdoen voor Walter Matthau en George Burns die de 1975-versie speelden. Ook Parker speelt met overtuiging haar rol.

Beetje flauw en voorspelbaar. Ik had vooral meer van de humor verwacht.
Peter Falk doet te hard z'n best om niet op Peter Falk te lijken. Hij zet een vervelend typetje neer met rare / geforceerde stem.
Meest opvallende is dat niet Woody Allen, maar Falk het neurotische figuur speelt.
Paar leuke momenten en zeker niet slecht, maar ik kom niet verder dan 2,5 sterren. Ik verwacht dat het origineel leuker en beter is.

avatar van BlueJudaskiss
Ondanks de aanwezigheid van Allen een erg saaie film. En wat was die Peter Falk irritant!

avatar van Quentin
Mat en saai, film is niet veel meer dan een constante herhaling van twee typetjes. Vreemd dat Allen en Falk er niet meer van gemaakt hebben. 2*

De versie uit 1975 met Walter Matthau en George Burns vond ik beter en veel leuker. Peter Falk heeft hier inderdaad een nare stem en Woody Allen speelt een wat vlakke rol. Mijn advies: kijk het origineel.