Burglar (1987)

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Hugh Wilson
met Whoopi Goldberg, Bob Goldthwait en G.W. Bailey

Bernice Rhodenbarr is gestopt met het inbreken in huizen en heeft nu een boekenwinkel. Een agent die haar eens opgepakt heeft voor een inbraak en bewijsmateriaal heeft heeft achtergehouden, dwingt haar om geld te geven. Ze besluit om in te breken bij een tandarts, maar dat leidt tot moord, waardoor ze haar onschuld moet bewijzen.

avatar van bioscoopzaal
Draak van een film, en daar is ook meteen alles mee gezegd ...

1.5 sterren

avatar van Captain Pervert
Whoopi Goldberg sucks.

avatar van aSMoDeuS
Captain Pervert schreef:
Whoopi Goldberg sucks.

Hahaha, ik dacht er net aan en toen scrolde ik naar beneden. Hahahaha!

avatar van Xeeby
Whoopi Rocks!

avatar van ewalk
Slechte film, slecht verhaal. De Dialoog van Bobcat Goldthwait als Carl Hefler met Knobby vond ik altijd hilarisch:

Vincent 'Knobby' DiCarno: What'll it be?
Carl Hefler: [walking up to the bar] Package delivery.
Vincent 'Knobby' DiCarno: For who?
Carl Hefler: It just says "Mayday".
Vincent 'Knobby' DiCarno: Here I'll take it.
Carl Hefler: Ya gotta sign for it.
[passing a clipboard]
Vincent 'Knobby' DiCarno: [signs and returns clipboard]
Carl Hefler: [reading signature] Kay-no-bee... K-noby! Is that like in Star Wars?
Vincent 'Knobby' DiCarno: No idiot, it's "Knobby".
Carl Hefler: Oh! it's... so it's like a nickname.
Vincent 'Knobby' DiCarno: Yes, I think maybe it's something like that.
[knocking on his bald head]
Carl Hefler: Well I'm gonna need your full name, please.
Vincent 'Knobby' DiCarno: Sorry...
Carl Hefler: Come on, it's the regulations.
Vincent 'Knobby' DiCarno: Hey fuck you, okay?
Carl Hefler: Fuck you? Thank you very much! I come here to give you a fuckin' package and you decide to blow me shit?
[getting more irate]
Carl Hefler: Like-like-like-like-like-like-like you're my idea of a dream come true - takin' shit from a dildo with ears?
[shouting]
Carl Hefler: You know when I was like five I said, "Dad, Dad! Can I get a job where random fuckin' shitheads blow me crap all day?" I'm gonna break you in fuckin' half and use your head has a ballpoint!
[grabs Knobby by the shirt]
Carl Hefler: Now sign the goddamn thing!

Als Whoopi Goldberg fan vind ik dit vermakelijke film maar echt heel goed is dat film niet

avatar van W.V.
Inderdaad geen goede film, maar zo slecht als hierboven wordt aangegeven, dat ook weer niet. Het grappigste moment in de film is hierboven in dialoog weergegeven. Goldberg kan, maar verdient ook beter.