Rear Window (1998)

Thriller

geregisseerd door Jeff Bleckner
met Christopher Reeve, Daryl Hannah en Robert Foster

Bij een groot auto-ongeluk raakt architect Jason Kemp totaal verlamd. Uit verveling besluit Kemp vervolgens om zijn overburen wat te bespioneren. Maar als hij dan ziet hoe een stelletje flinke ruzie heeft en de vrouw uiteindelijk spoorloos verdwijnt, begint Kemp te geloven dat de vrouw is vermoord. Kemp's collega Claudia besluit om Kemp te helpen het mysterie op te lossen.

was nog wel een spannende remake.3 sterren

was nog wel een spannende remake.
Volgens mij is het script totaal anders.

neo (crew)
nee hoor zowat alles is hetzelfde. alleen zijn sommige dingen gemoderniseerd.

kappeuter (moderator)
Die Reeve kan toch zowat geen spier meer bewegen en praat ook heel moeizaam. Is dat nog wel om aan te zien ?

neo (crew)
je zal nog verbaasd zijn hoe degelijk hij acteert in deze film.

avatar van narva77
Zeker niet onaardig nee.

avatar van Macmanus
When it ain't broke don't fix it.

avatar van Ralfke
Een spannende thriller vond ik en de gewezen Superman speelt inderdaad niet slecht. Leuke film om te zien; ben nu benieuwd naar het origineel van de 'Master of Suspense'.

avatar van De Knip
Ik mis hier toch de echte spanning, zoals ik die wel beleefde bij de 2e keer dat ik het origineel zag.
Leuk geprobeerd, maar in dit geval wat overbodig.

**1/2

avatar van U-96
Ik heb de originele versie van Alfred Hitchcock nog nooit gezien (zal zeker wel komen), maar ik vond dit wel een redelijke film. Zoals De Knip al zegt, er zit niet veel spanning in (wat ik e.g. wel verwacht had). Ik vond dat Christopher Reeve heel goed akteerde, en de film in het algemeen is wel redelijk. Helaas toch geen film die ik een tweede keer zou willen kijken. ***

petje af voor Reeves... want wat hij hier laat zien is toch erg sterk acteren. maar Reeves komt wel niet aan Steward zijn prestatie. de spanning is ook veel minder dan Hitchcock zijn versie, maar de nieuwe gadgets zijn gewoon erg leuk en passen in de film. En het Voyeurs (hoop dat ik het goed schrijf) gevoel is toch wel veel minder in deze film. Maar voor Fans van Reeves zeker de moeite om techecken.

avatar van krang74
Leuke, vermakelijke film, maar niet echt een hoogvlieger.

reeve was goed bezig in deze film

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Voor mij hetzelfde verhaal als bij Gus van Sant's remake van Psycho; stelt weinig voor in vergelijking met het origineel, maar als losstaande film helemaal zo slecht nog niet. De film bevat een aardig sfeertje, aardig wat amusante momenten en prima acteerwerk. Met name Reeves, in één van zijn laatste filmrollen, wist mij op positieve wijze te verrassen. Wat dat betreft is Rear Window geen hoogstaande productie, maar redelijk vermakelijk is het wel.

2,5 dikke sterren.

avatar van hellblazer93
Leuk, maar haalt het inderdaad bij lange niet bij Hitchcock's meesterwerkje. Het acteerwerk is prima hier, maar de spanning is weg, terwijl deze totaal niet ontbrak bij het origineel. Ik heb nog nooit iets met Christopher Reeves gezien geloof ik, maar dit was niet slecht.

De rest staat in de bovenstaande berichten. 3 sterren, niet meer en niet minder.

avatar van Erick1985
Dit is niks vergeleken bij de originele versie van Hitchcock uit 1954. Die is pas fantastisch. Deze krijgt 2 sterren.

avatar van Aapje81
Met de film is op zich weinig mis en het is leuk voor Reeves maar eerlijk is eerlijk hier moeten ze gewoon met hun poten vanaf blijven.