The Skulls (2000)

Verenigde Staten / Canada
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Rob Cohen
met Joshua Jackson, Paul Walker en Hill Harper

Luke McNamara, een knappe student, wordt aanvaard als lid van de Skulls, een prestigieus, geheim genootschap van de universiteit. Voor Luke, afkomstig uit een arbeidersgezin, is dit de mogelijkheid bij uitstek om zijn toekomst veilig te stellen op een prestigieuze universiteit. De vereniging is immers een broeinest van belangrijke en machtige mensen. Luke's kamergenoot Will, die journalistiek studeert, besluit een artikel te schrijven over deze omstreden vereniging. Enkele dagen later treft Luke hem opgeknoopt aan in hun kamer. Zelfmoord, zo lijkt het, maar de politie-inspecteur die het onderzoek leidt, is er niet van overtuigd dat de jongeman de hand aan zichzelf geslagen heeft.

Absoluut een goede en spannende film. Goed verhaal.

Al meerdere keren gezien, maar deze blijft sterk.

Vrij povere thriller, die de benaming thriller eigenlijk niet eens verdient.
Een thriller behoort enige vorm van spanning te bevatten, en dat ontbrak hier in het geheel.

Film kent een zeer simplistisch verhaaltje. Over zoiets geheimzinnigs als Skulls & Bones moet toch wel een beter verhaal te schrijven zijn.

Acteerprestaties zijn matig. Dialogen waren sowieso al beneden gemiddeld niveau, maar de manier waarop deze werden vormgegeven zorgde op sommige punten voor plaatsvervangende schaamte.

Het beste aan de film was dat het wel allemaal redelijk up tempo was. Dat zorgde ervoor dat de film redelijk vermakelijk bleef.

2*.

avatar van DeCol
Aardige film voor een zondagavond. Het verhaal is vrij simpel en er zitten weinig tot geen verrassingen in de film. Af en toe zijn er spannende momenten en de benaming thriller vind ik ook wel terecht. Het verhaal gaat echter in een hoge snelheid voorbij wat ik een beetje jammer vind. Een beetje meer diepgang had van mij wel gemogen. Joshua Jackson vond ik aardig spelen. De rest was matig. Al met al geen speciale film die voor een keertje leuk is. Ik denk dat een tweede keer kijken heel veel tegenvalt.

LEIDENAAR187
RedLine schreef:
Ik denk dat de meeste regiseurs het toch nooit zouden durven om een film over S&B te maken kijk maar wat er met die journalisten zijn gebeurt.

oh,wat is er met ze gebeurt dan??

avatar van decicco
Een aantal maanden geleden waren de drie delen van deze film te zien op Veronica vrijwel een vermakelijke thriller voor tussendoor. Met een vrij appart verhaal.

avatar van 606
Een hele spannende thriller met een goed verhaal.
Acteren was redelijk.

3,5 ster

avatar van Friday the 13 th
Goede film. Vooral de mysterie heft deze film omhoog. Heerlijk doordringend allemaal dat sfeertje. Op het begin is het wat afwachten, maar uiteindelijk schiet de film dan toch goed in gang.

Verraad, complot, chantage, bikkel hard, geen genade....alles kwam voor mij goed in de film voor. Het einde ging misschien iets te gemakkelijk, maar het was wel spannend die achtervolging.

Het tweede en derde deel ga ik nog niet te vlug zien. Maar deze was behoorlijk goed.

avatar van mmmichaeel
heb het einde niet kunnen zien, de laatste 45 minuten vanaf hij met die senator fz iet iets is gaan drinken , wie weet wat er verder s geberud ? (:

avatar van mnrk
You live by the rules...you die by the rules

Een leuke thriller over een bekende geheime genootschap....Het verhaal was goed te doen, en er zat genoeg vaart in.

Het acteerwerk van Joshua Jackson en Paul Walker was ook prima , maar William Petersen als Ames Levritt was nog beter.

avatar van DragQueen
Aardige Thriller, die een goede vaart bevat, en wel lekker wegkijkt. Het verhaal op zich is goed, maar kent weinig verrassingen, en is bij vlagen voorspelbaar. Toch zit het geheel wel goed in elkaar, en bevat de film een goede sfeer. Ook het acteerwerk van Walker en Jackson is degelijk. 3 Sterren.

avatar van aburex
Zeer goede thriller met goede acteerprestaties. Al enkele malen gezien en de film blijft me boeien. Het 2de en 3de deel lijken heel wat minder te zijn.

Redelijke thriller, die pas in de tweede helft echt op gang komt.
De rollen zijn echter goed, vooral de rol van Joshua Jackson, mij zeer goed bekend uit de serie 'Fringe', kon me wel bekoren, maar velen zullen Paul Walker beter kennen (Fast & Furious).
Dus toch wel een film die het bekijken waard is, door de vele bekende namen die er aan meedoen, want deze twee zijn niet de enigen met naam in de cast.

avatar van Scorpio11
Wat mij zo boeit aan deze film, is dat het in werkelijkheid ook zo plaatsvindt en altijd zal plaatsvinden. Vooral als je je een beetje verdiept in de Illuminati, vrijmetselarij......