Antwone Fisher (2002)

geregisseerd door Denzel Washington
met Derek Luke, Denzel Washington en Joy Bryant

De film begint wanneer Antwone Fisher vierentwintig jaar oud is, en naar een marine-psychiater gestuurd wordt vanwege zijn woede-aanvallen. De analist ontdekt dat hij in zijn jeugd misbruikt is.

avatar van mystica
Prachtige film over een jongeman met een moeilijke jeugd en agressie problematiek. De interactie tussen hem en zijn psychiater is geweldig goed neer gezet door beide acteurs. Ontroerende film waarin je het karakter ziet groeien en ontwikkelen naar een stabielere persoonlijkheid. Van agressief naar assertief, waarbij men laat zien wat de impact is van het verleden en hoe dat herstelt kan worden. Erg mooi...

avatar van DragQueen
Prima dramafilm, met erg goed acteerwerk van Washington en Luke. Het verhaal is innemend, en bij vlagen ontroerend. Het geheel is wel wat voorspelbaar uitgevoerd, maar toch een mooie film. 3,5 Ster.

avatar van Boenga
PollyPeachum schreef:
Ik vind het erg moeilijk om deze film te beoordelen.
Het is geen saaie film, het verhaal blijft boeien, maar ik mis iets...... Gevoel? Diepgang?
Nee, ik weet het niet, derhalve 3*

Diepgang, dat is inderdaad wat hier ontbreekt. De film gaat eigenlijk nergens in op hoe iemand moet omgaan met problemen zijn /haar verleden. Het is niet meer dan de patiënt die z'n verhaal komt vertellen, je ziet wat er in zijn jeugd gebeurd is. De psychiater is hier nauwelijks meer dan het luisterend oor - en net daar zit het gebrek aan diepgang.

Ook de problemen van de psych en z'n echtgenote: ofwel laat je die gewoon achterwege, ofwel maak je ze deel van het verhaal. Nu hangt dat als extraatje ergens achteraan te bengelen, blijkbaar om de kijker het gevoel te geven dat het verhaal 'af' is.

Dit had een sterk drama kunnen zijn; het is helaas niet zo....

avatar van Banjo
Ik wist helemaal niet dat Denzel Washington films registreert!
Ik ben een fan van de man! na de bijzondere film Flight moet ik deze vanavond ook zien..

avatar van Banjo
Niet echt mijn type film een beetje jammer..
maar toch 3 sterren

avatar van Nicolage Rico
Antwone Fisher is samengesteld uit clichés en daarbij sentimenteel tot het bot, maar met zo'n sympathieke hoofdrolspeler is dat niet eens zo erg. Geweldige rol van Derek Luke.

Prima tranentrekker en geslaagd regiedebuut van Washington.

3,5 *

avatar van snackey
Prima film. Ff stroeve start, maar daarna TOP.

Nogal langdradig en achteraf al te melodramatisch.

Goede geacteerde zoete drama film..

Tarkus schreef:
Mooi regiedebuut van Denzel Washington, al is de film wat langdradig, hij had wel korter gekund.
Maar het is wel een goed, tragisch verhaal (waargebeurd).
Het is een hedendaags thema (hoewel: dit is van alle tijden, maar wel zeer actueel in België de laatste jaren (Dutroux)) dat in deze film wordt getoond, kindermishandeling, seksueel misbruik.. en de invloed daarvan op het latere leven.
Prachtig geacteerd van beide hoofdrolspelers Derek Luke en regisseur Denzel Washington.
De echte Antwone Fisher was verantwoordelijk voor het scenario.

Heb de film voor een spotprijs (50 cent) kunnen kopen, dus dan ook eens opnieuw bekeken.
Nog steeds een mooie film met een indrukwekkend verhaal.
Meer dan 50 cent waard !!!

avatar van Fryce
Heerlijke film. Zit veel spanning in die goed tot zijn recht komt.

avatar van jeuletaxi
Een film vol clichés en met veel sentiment, maar ontroerend en boeiend.
Oftewel een prachtige film die zeker meer dan de moeite waard is.
Denzel Washington niet te betrappen op een slechte film, staat garant voor mooi films.
Dikke aanrader!!

avatar van Pazmaster
Op zich zit de film wel goed in elkaar en er wordt prima gespeeld maar het verhaal, over een heetgebakerde jonge neger die terugblikt op zijn moeilijke jeugd, vond ik niet bepaald interessant. Ik vond het clichématig, zoetsappig en vrij oppervlakkig. Moeilijke jeugd gehad? Boohoo, now get over it! Niet interessant genoeg voor een film. 2,5 voor het acteerwerk.