Cinderella Man (2005)

Alternatieve titel: Cinderella Man - A Fighter's Tale

Biografie / Sport

geregisseerd door Ron Howard
met Russell Crowe, Renée Zellweger en Paul Giamatti

Het verhaal van bokser en volksheld Jim Braddock, die na een reeks verliespartijen gedwongen werd te stoppen. Als de Grote Depressie aanbreekt accepteert Joe diverse beroerde baantjes om zijn vrouw Mae en hun kinderen te onderhouden, maar hij blijft dromen van de boksring. Per toeval krijgt hij een nieuwe kans om zich te bewijzen als bokser.

avatar van Elchapo
uitstekend boksdrama.....russel speelt geweldig.

avatar van SmackItUp
Ik heb eigenlijk meer negatiefs dan positiefs te zeggen over deze film.

Audiovisueel is het een gedrocht. Een saai, kleurloos, donker toneelstuk is wat het is. Crowe doet niets bijzonders, Zellweger is weer eens irritant, alleen Giamatti heeft een leuke rol te pakken. Verder is het verhaal te verwaarlozen. Maar man, die boksscène's, wat zijn die goed zeg. Alles in en rond de ring pakt je bij de lurven. Gelukkig was dit richting het einde meer en meer het geval, waardoor ik bijna de volledige tweede helft enorm aandachtig heb zitten kijken.

Ondanks alle negatieve punten daardoor toch nog 4*.

avatar van peterx43
Voor de zoveelste keer naar aan het kijken , een blijver!!

Standaard boksfilm. Niets speciaals maar wel OK om de avond een keer door te komen.