Crash (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Misdaad

geregisseerd door Paul Haggis
met Don Cheadle, Michael Peña en Matt Dillon

Het verhaal volgt een groep mensen van verschillende komaf in de straten van Los Angeles, terwijl hun levens elkaar kruisen. De rode draad is een moordzaak, en de rechercheur die belast is met het onderzoek.

nummer 190 in de top 250

1265 BERICHTEN91 MENINGEN

geplaatst op 25 maart 2016, 23:06 uur, permalink
Voor de tweede keer gezien. Kijkt lekker weg. De muziek moest het allemaal nog dramatischer maken. Behoorlijk storend.

avatar van misterdhdh
geplaatst op 29 maart 2016, 17:04 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vond dit een zeer goed filmpje, hou wel van dit soort (negatieve) films. Het tempo ligt enorm hoog en de film zakt qua niveau nooit in. Het acteerwerk was enorm goed, en de personages zijn allemaal boeiend om te volgen. Het verhaal op zich is wel mooi, en de manier waarop alles samenkomt is redelijk goed bedacht. Sterkste scene was wanneer het lijkt dat het dochtertje wordt neergeschoten, wat een prachtig stukje, ook het busje vol met immigranten was pakkend om te zien, hoe sommige mensen enorm weinig met je inzitten en je zelfs proberen te verkopen. ook de scene met het auto-ongeval wanneer de agent de vrouw probeert de redden vond ik goed. Al bij al vond ik dat er enorm sterke scenes in Crash zaten. Ook het racisme is soms triestig om te zien, ik werd niet echt vrolijk bij het bekijken van deze film, al heb ik er wel enorm van genoten. Ga hem zeker nog eens bekijken. Het enige waar nog iets meer mee kon gedaan worden was misschien de muziek, die bleef niet echt hangen.
4/5
****

avatar van Teejey
geplaatst op 10 mei 2016, 20:24 uur, permalink
Herkeken en Crash is nog beter dan ik in herinneringen had. Je beleeft de film van zo dichtbij en zo intens, niet normaal. Geweldige cast met o.a. Dillon, Bullock en Peña. Visueel mooi en de soundtrack is nog mooier.

Halfje erbij!

avatar van TornadoEF5
geplaatst op 1 juli 2016, 8:25 uur, permalink
Film die gewoon niet te volgen is, enkel een extra puntje voor de belichting. Andere positieve punten waren er niet.

avatar van leatherhead
geplaatst op 31 augustus 2016, 0:46 uur, permalink
Niet te volgen? Zo'n ingewikkelde film is dit toch niet?