Wake Up (2019)

Alternatieve titel: Awake

Mystery / Thriller

geregisseerd door Aleksandr Chernyaev en Fedor Lyass
met Jonathan Rhys Meyers, Francesca Eastwood en William Forsythe

Een man wordt wakker in een ziekenhuisbed in Oklahoma. Hij weet niet wie hij is, maar komt tot de ontdekking dat de politie naar hem op zoek is omdat ze denken dat hij betrokken is bij een reeks moorden. Met de hulp van een verpleegster, die in zijn onschuld gelooft, weet de man uit het ziekenhuis te ontsnappen. De twee gaan samen op zoek naar aanwijzingen.

avatar van cyberpapa
ben benieuwd.
de trailer ziet er goed uit.

avatar van schumacher
Ik vind deze film niet goed.
Ik zat me te vervelen, kon me niet meeslepen ook, acteren geen vetten, verhaal tja, je kan het al raden.
Rommelige boeltje.

Afgezet.

Tijdverspilling.

avatar van AniSter
Best wel genoten van deze film. Spanning viel mee maar was een prima anderhalf uurtje. Op zich vrij snel duidelijk wie de 'boosdoeners' waren, maar dat werkte niet nadelig voor het verloop van de rest van de film.

avatar van filmkul
Matige thriller. Het verhaal lijkt een prima kapstok voor een vernuftige thriller. Maar helaas is de uitwerking wat zwak. De film is niet altijd even logisch en mist daardoor spanning. Daarnaast voelt de kijker al snel aan hoe de vork in de steel zit. Verder kabbelt de film rustig voort zonder echt te vervelen, maar balanceert daar wel op. Het acteerwerk is vrij doorsnee. Hier had veel meer in kunnen zitten. 2.5

avatar van Left4Dead
Rhys Meyers, vond hem verschrikkelijk goed creepy in de prachtfilm 6 Souls . Verder heb ik hem niet veel op het doek gezien dus was wel benieuwd hoe hij het hier zou doen. Hij staat naast de met mooie ogen bekroonde Francesca Eastwood, jawel de dochter van, die ik enkel vroeger ooit heb zien spelen in True Crime. Een film van, jawel, papa Eastwood. Oud gediende William Forsythe tikt ook nog even een paar centjes aan met deze prent. De man is nu wel echt oud geworden maar nog altijd heerlijk om op het witte doek te zien.

Het plot stond me zeker aan, een psychologische thriller. Een man lijkt een seriemoordenaar te zijn, de politie heeft in ieder geval genoeg bewijzen in handen. An sich heeft het verhaal genoeg aan boord om lekker puzzelwerk te kunnen leveren. Het begint allemaal aardig, heden en verleden komen bij elkaar. Snel volgt er een ietwat saai stuk met wat vreemde wendingen, jammer dacht ik meteen. Het leek erop dat de prent zou verzanden in een saaie zit. Ook het script loopt niet altijd even lekker of is altijd even sterk.

Een debuut voor de twee regisseurs, dat is ook wel een beetje te zien. De twee moeten nog het één en ander leren. Waar de prent aardig begint, verzand het in een stroperig langzaam narratief. Het acteerwerk van Jonathan Rhys Meyer en, Francesca Eastwood is respectievelijk matig tot niet overtuigend. William Forsythe en Malik Yoba daarentegen spelen juist wel goed. Slepend; kort samengevat. Het script heeft te weinig te bieden om echt in het verhaal te duiken, opgezogen te worden. Een aantal ontwikkelingen doen erg vreemd aan, maar het houdt je wel bezig.

Ik ben het volledig met filmkul hierboven eens, hier had meer uit gehaald kunnen/moeten worden. Zonde als je het mij vraagt. Als je veel films hebt gezien weet je al snel de dader aan te wijzen, in ieder geval dat denk je. Jammer dat het hier ook weer het geval was. Door de dader steeds in beeld te brengen op bepaalde momenten dan weet je dat diegene de dader ook is. Dit wordt en werd in heel veel films toegepast, een verrassing lijkt bijna uitgesloten. Maar dat geeft niet weg dat je dat dan pas echt weet als de prent voorbij is, en deze film kon ik redelijk uitzitten.

Tja en wat voor beoordeling krijgt Wake Up dan? Nou een 6,5/10 en hier een 3**.
Een beetje teleurstellend vooral het einde, maar in totaal zeker niet heel slecht. Had een betere uitwerking verdiend.

Dit is gewoon een B filmpje, met matige tot slechte acteurs, vooral William forsythe is zoals altijd een draak van een acteur, kent de juiste mensen denk ik, want als dit acteren is...nutteloos slechte film, om snel te vergeten

avatar van Brabants
Wake Up is een prima geschoten thriller die ergens weinig verrassingen kent maar lekker weg kijkt. We hebben het allemaal al zo vaak gezien maar toch is het een prima film.

avatar van boemboem27
uitstekende thriller met een zeer onverwacht einde.
genoten tot de laatste minuut.
niks mis mee

avatar van cor1946
Goede thriller met goed acteer werk. Het verhaal was goed te volgen.

God wat slecht was dit allemaal hoe is het mogelijk hier een financier voor te vinden. Acteurs waren slecht. Absoluut onlogisch verhaal. Slechte schots en editing. En het overdreven uitleggen door de daders op het eind. Het verband om het hoofd van de hoofdrol speler in het begin alleen al. Deze moet je overslaan. Kijk beter dan nog een keer naar Unknown (2011) of The Bourne Identity