Final Score (2018)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama

geregisseerd door Scott Mann
met Dave Bautista, Pierce Brosnan en Ray Stevenson

Een groots sportevenement wordt stilgelegd wanneer gewapende criminelen het voetbalstadion, met 35.000 aanwezigen, gegijzeld houden tegen losgeld. De voormalige soldaat Michael Knox kan niet lijdzaam toekijken en zet zijn vaardigheden vanuit zijn militair verleden in om de gijzelaars te redden. Onder hen bevindt zich de dochter van een overleden vriend.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Berichten verwijderd, geen ruzie uitlokken s.v.p.

avatar van xxERWINxx
Zeer goede actiefilm, Die hard in een voetbalstadion, moest idd denken aan Sudden Death met Van Damme bij het zien van deze film.
Veel actie in deze film, ik heb geen saaie stukken ontdekt in deze film.
Het einde was ook zeer goed, al had ik tussendoor wel wat meer explosies / paniek willen zien in het stadion zelf van het publiek, nu alleen tegen het einde aan.
Al met al zeer onderhoudende film, 3.5 sterren

avatar van Brabants
Final Score is een actiefilm die precies voldoet aan de verwachtingen. Het niveau is middelmatig en daar kun je het mee doen. Prima kijkvoer maar geen film om uitgebreid bij stil te staan. Leuk voor bij de popcorn.

Standaard formulewerk dat eigenlijk niet bioscoopwaardig is (maar wel in Nederland de bios heeft gehaald).

Bovendien is het een regelrechte ripp-off van (het betere) Sudden Death. Sudden Death (1995)

avatar van john mcclane 2
Zoveelste standaard actie formule .
Die niet verkeerd uitpakte , het is alleen niet zo verrassend .
De actie scène s zijn niet opzienbarend .
Toch kijkt het heerlijk weg , maar je moet er van houden .
3* .

avatar van Freespirit2
Ik vond hem lekker weg kijken.
Ben dan wel een Dave Bautista fan

""Kijkt lekker weg"" heb ik wel 5 keer hier gelezen. Dan weet ik genoeg..Over slaan.
O...het verhaal??? Heb ik dat al niet een keer of 1137 gezien in verschillende vormen??

Allereerst: 100% gejat van Under Siege 2.
Vierderangs butfilm die aan alle kanten rammelt. Slecht acteerwerk, het verhaal dat niet klopt en dingen die in het echt nooit zouden gebeuren.
Die grote kerel is veel minder een probleem (in de keuken) dan dat mokkeltje (één klap en ze breekt doormidden). Het blijft immers ervaren huurling tegen vrouw.
Aan het eind schiet ie een kogel door die slechterik zijn kop, tussen een mensenmenigte. Als hij mist is (grote kans) een onschuldige omstander het haasje.
De omschrijving hierboven klopt ook niet . Het evenement wordt helemaal niet stilgelegd. De wedstrijd gaat gewoon door en spelers en toeschouwers hebben helemaal niks in de gaten tot aan het einde. Het hoofdpersonage wilt helemaal niet de gijzelaars redden, maar alleen de benen nemen samen met de dochter van zijn overleden vriend. Noodgedwongen loopt het anders, maar hij komt op mij eerder over als een laffe angsthaas.

Het is dat ik uit principe nooit een film voortijdig afbreek, maar wat een tijdverspilling!

avatar van Elchapo
Hmmmmm nope......wel actie,maar een rommelige film met slecht camerawerk en dito acteerwerk.en wanneer je west ham united tegen een russische tegenstander laat voetballen,pak dan een bestaande club want dit is wel erg nep......2 stars.

avatar van Grindhouse62
Een rappe actiefilm, die zeker hier en daar wat steken laat vallen. Maar dat drukt de pret niet. Een zak chips en wat te drinken en laat je vermaken. Is bij mij prima gelukt. 3.0

Wat een aanfluiting. Zo ongeloofwaardig, zo slecht geacteerd.
Tenenkrommend zijn de wedstrijdbeelden.

Vanmiddag gekeken. Op zich wel spannend, maar een aantal elementen heb ik al gezien in andere films. Niet echt origineel dus.

Niet echt origineel, maar de actie is wel aangenaam (behalve dat gevecht met dat wijf, dat trok ik erg slecht). Verstand op 0 en kijken deze film, dan is het nog wel aardig...

avatar van Shadowed
Tja.

Mann begint mij langzamerhand duidelijk te worden. Het is duidelijk geen talent om een verhaal geloofwaardig genoeg tot een einde te brengen. Bij Heist was dat niet het geval, en bij deze film ook absoluut niet. Maar ondanks Heist is deze film dan ook iets minder serieus gebracht.

Alhoewel er wel wat drama om de hoek komt kijken, neemt het namelijk nooit de overhand. Bautista is voor mij best een interessant acteur. Geen top-acteur, maar als actieheld is hij heel degelijk. Mag ook wel, want hij ziet er ook goed uit voor een actieheld.

De film moet het voor de rest vooral hebben van de omgeving. We zien niet vaak dat een voetbalstadion de hoofdrol krijgt in een actiefilm. Alleen daarvoor is het eigenlijk al best interessant. Een nadeel is dat wel moeilijk is om zo'n film geloofwaardig tot een einde te brengen. Mann slaagt daar dan ook totaal niet in.

Voor de rest komen wederom opnieuw slechte Russen opdraven. Je zou denken dat het rondom 2018 een beetje verdwijnt, maar blijkbaar is het nog steeds in Amerika volop als origineel gezien. En dan moeten ze er allemaal ook weer zo vreselijk "slecht" eruitzien.

Voor de rest is het ook (opnieuw) een behoorlijk standaard verhaaltje voor zo'n originele omgeving. Het mist ook wat scherpheid en spanning. Het is vaak allemaal te ongeloofwaardig. Je hebt ook eigenlijk een beetje een groter budget nodig voor dit soort films.

Gelukkig is de finale wel heel degelijk. De actie zelf is ook helemaal niet verkeerd. Soms lekker hard en in het algemeen genoeg geinige ideetjes. Het eindigt ook nog met een spectaculaire explosie en verveelt voor de rest niet.

Een heel laag cijfer ga ik dus ook niet uittikken. Maar Mann moet serieus werken aan zijn scripts in de toekomst.