• 8.299.909 stemmen

Geregisseerd door: Scott Mann

Met onder meer: Dave Bautista, Pierce Brosnan en Ray Stevenson

Releasedatum: 27 september 2018

Plot Final Score

"It's all about to kick off"

Een groots sportevenement wordt stilgelegd wanneer gewapende criminelen het voetbalstadion, met 35.000 aanwezigen, gegijzeld houden tegen losgeld. De voormalige soldaat Michael Knox kan niet lijdzaam toekijken en zet zijn vaardigheden vanuit zijn militair verleden in om de gijzelaars te redden. Onder hen bevindt zich de dochter van een overleden vriend.

imageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Berichten verwijderd, geen ruzie uitlokken s.v.p.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Zeer goede actiefilm, Die hard in een voetbalstadion, moest idd denken aan Sudden Death met Van Damme bij het zien van deze film.

Veel actie in deze film, ik heb geen saaie stukken ontdekt in deze film.

Het einde was ook zeer goed, al had ik tussendoor wel wat meer explosies / paniek willen zien in het stadion zelf van het publiek, nu alleen tegen het einde aan.

Al met al zeer onderhoudende film, 3.5 sterren

avatar van Brabants

Brabants

• 1974 berichten

Final Score is een actiefilm die precies voldoet aan de verwachtingen. Het niveau is middelmatig en daar kun je het mee doen. Prima kijkvoer maar geen film om uitgebreid bij stil te staan. Leuk voor bij de popcorn.

avatar van JdeB

JdeB

Standaard formulewerk dat eigenlijk niet bioscoopwaardig is (maar wel in Nederland de bios heeft gehaald).

Bovendien is het een regelrechte ripp-off van (het betere) Sudden Death. Sudden Death (1995)

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Zoveelste standaard actie formule .

Die niet verkeerd uitpakte , het is alleen niet zo verrassend .

De actie scène s zijn niet opzienbarend .

Toch kijkt het heerlijk weg , maar je moet er van houden .

3* .

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Ik vond hem lekker weg kijken.

Ben dan wel een Dave Bautista fan

avatar van frans123

frans123

""Kijkt lekker weg"" heb ik wel 5 keer hier gelezen. Dan weet ik genoeg..Over slaan.

O...het verhaal??? Heb ik dat al niet een keer of 1137 gezien in verschillende vormen??

avatar van Stoj

Stoj

Allereerst: 100% gejat van Under Siege 2.
Vierderangs butfilm die aan alle kanten rammelt. Slecht acteerwerk, het verhaal dat niet klopt en dingen die in het echt nooit zouden gebeuren.
Die grote kerel is veel minder een probleem (in de keuken) dan dat mokkeltje (één klap en ze breekt doormidden). Het blijft immers ervaren huurling tegen vrouw.
Aan het eind schiet ie een kogel door die slechterik zijn kop, tussen een mensenmenigte. Als hij mist is (grote kans) een onschuldige omstander het haasje.
De omschrijving hierboven klopt ook niet . Het evenement wordt helemaal niet stilgelegd. De wedstrijd gaat gewoon door en spelers en toeschouwers hebben helemaal niks in de gaten tot aan het einde. Het hoofdpersonage wilt helemaal niet de gijzelaars redden, maar alleen de benen nemen samen met de dochter van zijn overleden vriend. Noodgedwongen loopt het anders, maar hij komt op mij eerder over als een laffe angsthaas.

Het is dat ik uit principe nooit een film voortijdig afbreek, maar wat een tijdverspilling!

avatar van Elchapo

Elchapo

Hmmmmm nope......wel actie,maar een rommelige film met slecht camerawerk en dito acteerwerk.en wanneer je west ham united tegen een russische tegenstander laat voetballen,pak dan een bestaande club want dit is wel erg nep......2 stars.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2005 berichten

Een rappe actiefilm, die zeker hier en daar wat steken laat vallen. Maar dat drukt de pret niet. Een zak chips en wat te drinken en laat je vermaken. Is bij mij prima gelukt. 3.0

avatar van redwhite

redwhite

Wat een aanfluiting. Zo ongeloofwaardig, zo slecht geacteerd.

Tenenkrommend zijn de wedstrijdbeelden.

avatar van Eldam

Eldam

Vanmiddag gekeken. Op zich wel spannend, maar een aantal elementen heb ik al gezien in andere films. Niet echt origineel dus.

avatar van MisterD 1985

MisterD 1985

Niet echt origineel, maar de actie is wel aangenaam (behalve dat gevecht met dat wijf, dat trok ik erg slecht). Verstand op 0 en kijken deze film, dan is het nog wel aardig...

avatar van Shadowed

Shadowed

Tja.

Mann begint mij langzamerhand duidelijk te worden. Het is duidelijk geen talent om een verhaal geloofwaardig genoeg tot een einde te brengen. Bij Heist was dat niet het geval, en bij deze film ook absoluut niet. Maar ondanks Heist is deze film dan ook iets minder serieus gebracht.

Alhoewel er wel wat drama om de hoek komt kijken, neemt het namelijk nooit de overhand. Bautista is voor mij best een interessant acteur. Geen top-acteur, maar als actieheld is hij heel degelijk. Mag ook wel, want hij ziet er ook goed uit voor een actieheld.

De film moet het voor de rest vooral hebben van de omgeving. We zien niet vaak dat een voetbalstadion de hoofdrol krijgt in een actiefilm. Alleen daarvoor is het eigenlijk al best interessant. Een nadeel is dat wel moeilijk is om zo'n film geloofwaardig tot een einde te brengen. Mann slaagt daar dan ook totaal niet in.

Voor de rest komen wederom opnieuw slechte Russen opdraven. Je zou denken dat het rondom 2018 een beetje verdwijnt, maar blijkbaar is het nog steeds in Amerika volop als origineel gezien. En dan moeten ze er allemaal ook weer zo vreselijk "slecht" eruitzien.

Voor de rest is het ook (opnieuw) een behoorlijk standaard verhaaltje voor zo'n originele omgeving. Het mist ook wat scherpheid en spanning. Het is vaak allemaal te ongeloofwaardig. Je hebt ook eigenlijk een beetje een groter budget nodig voor dit soort films.

Gelukkig is de finale wel heel degelijk. De actie zelf is ook helemaal niet verkeerd. Soms lekker hard en in het algemeen genoeg geinige ideetjes. Het eindigt ook nog met een spectaculaire explosie en verveelt voor de rest niet.

Een heel laag cijfer ga ik dus ook niet uittikken. Maar Mann moet serieus werken aan zijn scripts in de toekomst.

avatar van cor1946

cor1946

Wat een brandhout film. slecht geacteerd en die opnames van het voetbal verschrikkelijk. Het verhaal is uit duizenden. Slecht dus. Brosnan moest zeker wat bij verdienen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima actiefilm waarin genoeg gebeurt. Kijkt lekker weg.

avatar van ILDIB

ILDIB

Begint heel slecht, verwachte elk moment steven seagal in beeld. Daarna wordt t eigenlijk best goed, een die hard lookalike. Helaas moet t een happy ending hebben en dat stukje is niet t beste van de film. Maar zeker vermakelijk.

avatar van janpacino64

janpacino64

Redelijke film en niet meer dan dat.

avatar van boemboem27

boemboem27

uitstekende actie-misdaadfilm met een prima rol van Dave Bautista

Pierce Brosnan met een klein nietszeggend rolletje.

veel actie ,geen moment verveeld

veel over de top natuurlijk, maar dat nemen we dan maar voor lief