Final Score (2018)

Verenigd Koninkrijk
Actie

geregisseerd door Scott Mann
met Dave Bautista, Pierce Brosnan en Ray Stevenson

Een groots sportevenement wordt stilgelegd wanneer gewapende criminelen het voetbalstadion, met 35.000 aanwezigen, gegijzeld houden tegen losgeld. De voormalige soldaat Michael Knox kan niet lijdzaam toekijken en zet zijn vaardigheden vanuit zijn militair verleden in om de gijzelaars te redden. Onder hen bevindt zich de dochter van een overleden vriend.

Vanaf 27 september in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Bram0108
Ik heb wel zin om Brosnan op zijn oude dag weer eens in een actiefilm te zien!

avatar van @Noorderwijk
Wat een onmogelijke film, waarschijnlijk omdat Bautista ook 1 van de producers is.
En Brosnan zijn deel is erg klein. Dom verhaal en ongeloofwaardige acties.
2 * vanwege the guy from India

avatar van Master Blaster
Die Hard maar dan veel minder! =)

Kijkt wel aardig weg

avatar van schumacher
Onrealistische film idd , verstand op nul zeggen ze dan, je moet dat soms kunnen. .
Als je dat achter je kan laten dat onrealistische in deze film dan is die echt wel vermakelijk en kijkt ie lekker weg. De aktie scenes waren best oke en een 2tal redelijk harde scenes ook .
Pierce zijn rol is zeer zeer klein hoor.
Al bij al een leuk avondje gehad met deze film.

avatar van DreamTech
Nou op zich geen verkeerde actie film dat valt allemaal best wel mee alleen de voetbal wedstrijd en qua stadion is allemaal zo nep als je daar niet te veel op let is het best allemaal te doen !!

avatar van mixmaster
Leuke film voor de actie liefhebber, er zit genoeg spanning en actie in en de vaart zit er ook goed in.
Acteerwerk is redelijk maar in deze film is dat best te slikken, mede door de leuke humor en actie.

avatar van bombario
Master Blaster schreef:
Die Hard maar dan veel minder! =)

Haha, dat wilde ik net schrijven!

Die Hard in een voetbalstadion. Maar Bruce Willis is veel beter. Wel een paar mooie stunts en lekkere actiescenes. Verstand op 0 en je hebt een aardige avond.

avatar van Pazmaster
Een halfbakken actiefilm met een zwak verhaal, matige actie en slecht acteerwerk. Brosnan heeft slechts een minuscuul rolletje, hij is nog net geen figurant, de rest speelt gewoon echt niet goed. Het verhaal is ook niets nieuws, er wordt gewoon een standaard verhaaltje afgewerkt zonder enige verrassing. Niet best, ik kan verhaaltjes als dit inmiddels wel dromen.

avatar van wwelover
Tsja. De actie is eigenlijk best vet. En Bautista doet het ook aardig. Maar het script is ongelooflijk slecht. Pijnlijke dialogen en je ziet alles van mijlenver aankomen.

avatar van Walter S.
Nou, de Russen zijn geloof ik terug als slechterik, schijnbaar zijn de moslim terroristen in filmland uitgeroeid. Actie actie harrrrde actie. En verder niks. Op zich best aardig, maar al iets te vaak gezien de afgelopen twee maanden. Nog een maand, dan is de korting Unlimited pas periode weer afgelopen, kan niet zeggen dat ik het echt jammer zal vinden, in de afgelopen twee maanden vrij weinig echt bijzonders gezien.

Als bioscoopfilm schiet deze wat te kort. Dat is je geld voor een kaartje van een eurootje of 9 ook weer niet waard. Redelijke actiefilm met soms best brute scenes en harde actie maar er wordt wel heel houterig geacteerd. Hoop spierballen in beeld..maar echt bijzonder is het niet allemaal. 2.5*/3*

avatar van Xavier85
Klinkt als Sudden Death met Jean-Claude vanDamme

avatar van Groover86
Je gaat naar deze film voor vermakelijke actie en dat is precies wat je krijgt. Prima wegkijkertje, had nog wat meer twists mogen hebben maar gaf precies wat ik ervan had verwacht!

avatar van filmkul
Degelijke actie film. De film moet het niet hebben van het verhaal want dat slaat kant nog wal en is totaal onlogisch. Maar...daar gaat het in dit genre niet om. Spanning en actie, daar draait het om. En dat is er meer dan voldoende. De spanning wordt goed opgebouwd en vanaf het begin zit de vaart er goed in en komt de film tot en met het einde niet meer in een lagere versnelling. De actie ziet er verzorgd uit, geloofwaardig? Nee, who cares. Bautista zit lekker in zijn rol en kan dit niveau film best aan. Prima genre film. 3.5

avatar van Gerlof1378
Tja echt een tussendoortje deze prent, wel een leuke rol van Dave Bautista en Ray Stevenson als de badguy.

Die Hard laat nog altijd zichtbaar zijn sporen na, maar dit is, en dan formuleer ik het voorzichtig, niet de allerbeste imitatie. Als ik waarschuw door te zeggen dat het recentelijke Skyscraper nog een tikje beter was, dan zegt dit de kenners eigenlijk wel voldoende. Redelijke stunts en actiescènes(maar ook weer niet echt goed), beroerd acteerwerk(veelzeggend dat Bautista die niet bepaald de opvolger van Schwarzenegger of Willis zal worden, de beste prestatie levert), maar vooral een belachelijk script(West Ham United in de halve finale van de europacup!!, Russen die een vete komen beslechten in een Engels voetbalstadion, in welke wereld leven we hier eigenlijk). Toch kan dit best werken in de bioscoop waar een film altijd wat beter lijkt dan hij in werkelijkheid is en als je op zoek bent naar popcornvermaak met het verstand op nul(of nog lager) dan kan dit je ding zijn. Maar als je deze dan later thuis op de bank terugziet dan heb is de kans groot dat je jezelf afvraagt waarom je hem destijds op het grote scherm wel acceptabel vond. Wat mij betreft drie sterren(voldoende) als final score voor Final Score want ik schaam me er niet voor om te zeggen, dat dit soort onzin na een dag intens werken, best ontspannend kan werken. En bovendien is het qua marketing ook wel weer slim om bond Brosnan in te huren voor een opvallend bijrolletje van een paar minuten, en hem dan prominent op de tweede plaats te zetten op de lijst van acteurs..

avatar van mrklm
West Ham United speelt in de halve finale van een Europees bekertoernooi tegen FC Dynamo!!! Tijdens die halve finale mept hoofdpersoon Michael Knox [Dave Bautista] een aantal politieagenten die langs het veld staan tegen de grond, wordt hij in de catacomben beschoten terwijl hij met een motor door de gangen scheurt en is er een schietpartij op het dak van het stadion waar een helikopter bij betrokken is. En de wedstrijd? Die gaat natuurlijk gewoon door! Volstrekt belachelijke film waar geen touw aan vast te knopen valt heeft als enige pluspuntjes de medewerking van Match of the Day-commentator Jonathan Pearce en een goede vertolking van Lara Peake als het meisje-in-nood dat zich niet zo gemakkelijk gewonnen geeft. Leeghoofdige onzin is matig gemonteerd en de special effects... tja, laat ik daar maar geen woorden aan vuil maken.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Is het origineel? Nee, is het een sterk plot? Nee, maar de uitwerking van dit magere plot is wat mij betreft zeker wel geslaagd. Veel actie, een degelijk acteerniveau,(zelfs van de bad guys) en een speelduur die niet al te lang is.
Zeker mindere actiefilms gezien dan deze Final Score. Ben er eerlijk gezegd best door verrast!

Weinig verwacht, toch wat gekregen.

avatar van Flitskikker
Dertien-in-een-dozijn-actiefilm. Is dat slecht? Niet per se, maar er zijn dertien-in-een-dozijn-actiefilms die spannender en meer 'action packed' waren. Deze duurde net wat te lang, was net wat te magertjes met te grote clichés en onwaarschijnlijkheden.
Pierce Brosnans accent was wel nog aardig goed.

Een film van DFW, dus de ondertiteling stond weer vol uitroeptekens, spatiefouten en taalfouten die zelfs een middelbarescholier niet meer zou mogen maken. 'Teveel', 'hoe lang', 'heengaan', 'Klote voetbal', 'doodde'...
Betere ondertiteling kon deze film dan wel niet beter maken, maar dit zorgde toch weer voor een algehele B-uitstraling. Way to go, DFW.

Net aan voldoende.

avatar van DiDa
Lekkere ouderwetse actiefilm! Dave Bautista doet het goed als held en Ray Stevenson is een goede bad guy.
Alle ingrediënten van een Die Hard rip off zitten erin. En dat geeft helemaal niks. Mits het goed is uitgevoerd. En dat is het hier. Lekker tempo, goede actie (voor een b film), verstand op 0 en lekker genieten!

Een onverwacht leuke ouderwets actiefilm. Betere rip off dan de "grote" flauwe Skyscraper.

3,5 ster

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Flitskikker schreef:
Ik probeer de ondertiteling geen eens meer te lezen haha! Althans, bij een Engelse of Amerikaanse film dan, anders heb ik het wel nodig.

avatar van LJS1337
Leuk filmpje, geen topper maar wel een avondje vermaak.

avatar van Phil Leotardo
Ik had een beetje het jaren '90 gevoel bij deze film. En in mijn geval bedoel ik dat dan positief (beetje de sfeer van the Last Boyscout en Die Hard).

Het was geen B-film door de aanwezigheid van Ray Stevenson en Pierce Brosnan maar een klassieker is het zeer zeker ook niet.

Gewoon leuk om gezien te hebben tussendoor en what you see is what you get.

Ik ben een enorme voetballiefhebber en dan vooral Premier League voetbal dus vandaar dat ik de setting erg leuk vond.

2,5 ster.

Het knapste aan deze film is hoe de makers het voor elkaar hebben gekregen om zo gruwelijk veel onzin en idioterie in 104 minuten te proppen. Er gaat amper een minuut voorbij waarin je jezelf niet achter je oren krabt over wéér een stompzinnige actie of beslissing.
De eendimensionale karakters, slappe dialogen en vrachtladingen aan clichés neem je bij een actiefilm als deze voor lief. En de acteerprestaties zijn niet eens zo slecht. Op die Aziaat na dan. Ik mag toch aannemen dat die na deze absoluut dramatische acteerpoging niet gauw meer aan de bak komt.
Ik was al wel bang dat ik Final Score niet echt zou waarderen, maar wilde hem toch een kans geven. Achteraf had ik beter naar mijn intuïtie kunnen luisteren.

Gewoon een lekkere actie film die lekker weg kijkt.

Goed filmpje, kijkt leuk weg. Lekker origineel in het voetbalstadium en de Britse humor viel bij mij in de goede smaak. Meeste actie scenes waren ook goed uitgevoerd. Enige minpunt was dat het weer een 1 (american) VS all (russians) was.

Lekker filmpje om eens te kijken met een rood wijntje erbij en nootjes. Filmpje met constant tempo maar meer ook niet. 'Die Hard' concept is al 100 keer gedaan dus flink uitgemolken alleen de laatste tijd raken deze weer een beetje in de mode. Deze deed me nog het meest denken aan de Sudden Death met Jean Claude van Damme (1995) maar toen ging het om een ijshockeywedstrijd. Leuk gevonden was hier sommige kill scenes. En de Britse humor doet het ook altijd goed.

Prettig filmpje die vermaakt maar je moet er niet met teveel verstand naar kijken. De grote naam Pierce Brosnan komt nauwelijks voor in de film.

Redelijke film waarin een militair de dochter van zijn overleden maatje meeneemt naar een voetbalwedstrijd. Een nogal standaard en tevens ouderwets aandoende actiefilm en de zoveelste Die Hard-kloon. Dus de originaliteitsprijs zal deze film nooit winnen. Maar het is allemaal best vermakelijk, met aardige actiescenes en goed gedoseerde humor die zeker niet flauw is. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van JanLo
Leuke film met genoeg actie, en het is idd Football en geen Soccer!

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Berichten verwijderd, geen ruzie uitlokken s.v.p.

avatar van xxERWINxx
Zeer goede actiefilm, Die hard in een voetbalstadion, moest idd denken aan Sudden Death met Van Damme bij het zien van deze film.
Veel actie in deze film, ik heb geen saaie stukken ontdekt in deze film.
Het einde was ook zeer goed, al had ik tussendoor wel wat meer explosies / paniek willen zien in het stadion zelf van het publiek, nu alleen tegen het einde aan.
Al met al zeer onderhoudende film, 3.5 sterren