Black and Blue (2019)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Deon Taylor
met Naomie Harris, Tyrese Gibson en Frank Grillo

Alicia is getuige van de moord op een drugsdealer die omgebracht wordt door corrupte agenten. Ze heeft de misdaad op beeld weten vast te leggen. Ze wendt zich tot de enige persoon die ze vertrouwt, Milo 'Mouse' Jackson. Samen met hem wil Alicia ervoor zorgen dat het filmpje in juiste handen terecht komt. Tijdens deze taak moeten de twee er alles aan doen om in leven te blijven.

Vanaf 31 oktober in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van sinterklaas
...is alweer komen te vervallen.

avatar van DreamTech
nou geen verkeerde film bad cops - bad guys - en op de vlucht met die bodycam !

avatar van schumacher
Degelijke film, onrealistisch wel, alsof madam superwoman is, zzzzz.
Maar zeker het bekijken waard.
Voorspelbaar einde.

avatar van umbra
Je hebt het allemaal al eens en zelfs meermaals gezien, maar als het goed gebracht is, is daar niks mis mee. Heb me eigenlijk wel vermaakt en me geen seconde verveelt met deze misdaad-actiefilm, zat een redelijk constante spanning in de film, ook meer dan degelijk geacteerd.

avatar van clubsport
En laat me raden blanke agenten zijn de bad guys en de drug dealer is een zielig slachtoffer .
Wat is hollywood toch triest voorspelbaar geworden en dan laat ik de identiteitspolitiek nog buiten beschouwing .

avatar van Left4Dead
Had voor deze drie prenten van de regisseur gezien, met een gemiddelde (significant afgerond) 2,17** voor die drie. Dat schept geen hoop, toch was ik benieuwd naar dit werk omdat het een decennia oud probleem behandeld. Racisme en sinds flink wat jaren positieve discriminatie.

We volgen een black and blue (dubbelzinnig in de naam plus het feit dat ze tegenwoordig in blauw wit rijden, maar de naam voor de auto is ongewijzigd in jargon) met een donkere agente Alicia die haar sociale zorg uit over het gebied waar zij patrouilleert. Meteen valt op dat binnen het korps niet iedereen blij is met kleurlingen, zowel op straat als binnen korps. Een oud verhaal opnieuw uitgebracht, weinig originaliteit. Alicia wil graag wat betekenen voor de maatschappij en het gebied waar zij vandaan komt die flink hard en in verval is gekomen.

Wat kun je dan nog verwachten waar je van kunt zeggen dat het allemaal de moeite waard is. Nou dat is in principe de regie met script die het geheel vlot over het beeld laat schuiven. Daarnaast doet de onbekende cast voor mij het aardig goed, een spannende soundtrack om het geheel af te maken. De film pakt je redelijk gemakkelijk en houd je aandacht vast. Een klassieke misdaadprent met good cops vs bad cops als onderwerp, alles loopt voorspelbaar.

Genoeg actie en snelheid prima in beeld, daarmee scoort de prent. Plus dat het verhaal de ellende in kaart brengt, in nood... verwacht dan geen hulp aangezien de buurt geen vertrouwen meer heeft in de agenten. Al snel staat Alicia er in het geheel alleen voor. De hardheid van de samenleving krijgt veel aandacht en zet je flink aan het denken. Waar zijn we als mens beland, ook in Nederland voel je dat wij die kant ook langzaam aan op gaan of al gedeeltelijk zijn.

Ik heb een aantal keren gedacht aan de films 16 Blocks en Training Day , films die ik graag eens in de zoveel tijd zie. De manier in vertelling is best sterk vergelijkbaar. Je ziet dat de regisseur langzaam het vak onder de knie krijgt, deze film is een heel degelijk stuk werk geworden. Misschien soms iets te moraal gedreven maar de werkelijke hardheid is niet overdreven.

Prima kijkvoer, 3,5**.

avatar van schumacher
clubsport schreef:

Als je bij ons bv eens naar Luc Alloo kijkt, bijna iedere keer als ze er tegen houden met drugs dan zijn het allochtonen. Maar vaak in films zijn het blijkbaar allemaal blanken, ik weet het jong, het is de dag van vandaag echt niet normaal meer hoe ze die nonsens zelfs doortrekken tot in films en series.

Alsof dat mijn mening zou doen veranderen, integendeel.

avatar van AniSter
Die hele 'zwarte drugsdealer en blanke agent' moraal achter dit verhaal interesseert me werkelijk gene ene moer. Het is nl. al weer een hele tijd geleden dat ik zo'n goede 'corrupte politie' film heb gezien. Vanzelfsprekend zitten in deze film dom- en onnozelheden waar ik me op kon ergeren. Ondanks dat heb ik genoten van deze 'spannende en bijna nonstop actie' film. Voor mij is een film een meditatie: heb ik tijdens het kijken geen seconde aan mijn dagelijkse beslommeringen gedacht, dan was die film voor mij erg goed. Black and Blue was daar een voorbeeld van. Spannend van begin tot einde, daar kan geen mindfulness tegen op...

Als je met een korreltje zout neemt dat het wel erg ongeloofwaardig is dat bijna het hele New Orleans korps corrupt is dan heb je verder een lekkere actie knaller in handen. Er is veel spanning en actie te zien in deze 100 minuten. Er zit genoeg vaart in de fil en er wordt ook nog eens behoorlijk geacteerd.

avatar van Master Blaster
aardige film.

Altijd leuk met Frank Grillo

avatar van huiguh
Vlotte film, met genoeg actie.
Maar eigenlijk is het een standaard filmpje met een moralistisch sausje eroverheen , wat we al zo vaak hebben gezien.

avatar van filmkul
Aardige misdaad thriller. Het verhaal is niet heel erg origineel en hebben we al vele malen eerder gezien. De uitwerking is eveneens vrij standaard en volgt de bekende formule zonder iets nieuws toe te voegen. Kortom, een vrij doorsnee thriller. Maar verder niet slecht en prima kijkvoer voor een regenachtige dag. Er zit voldoende vaart in en spanning en actie wisselen elkaar goed af. Het acteerwerk is verder goed en visueel ziet de film er verzorgd uit. Doorsnee maar verder ok. 3.0/3.5

Vette film hoor.
Zo zie ik ze graag.
Lekkere actie waarbij het vaak bijna fout gaat maar toch dan iedere keer weer net goed.
Spannend en ontspannend vermaak.

avatar van EJ Steenbergen
Lekkere film. Goede actie, strak verhaal. Niet te moeilijk.

avatar van james_cameron
Spannende politiethriller, goed gemaakt en gespeeld en met een lekker dreigend sfeertje. Eén en ander zeurt iets te lang door en in de finale komt men op de proppen met de onvermijdelijke boodschap, maar tot die tijd is de film prima te genieten.

avatar van knusse stoel
Laat mij aansluiten in de rij, een film die is waarvoor hij gemaakt is: "spannend en niet diepgravend, de kijker krijgt een mooie hapklare brok actie en aan het einde van deze film zijn de meeste kijkers tevreden over het product wat ze hebben betaald/gepindkaast en ontvangen".
Nu kan ik allerlei mooie bewoordingen hier neerzetten maar wie van actie en vertier houdt, zit met de film bijna op de eerste rang!
Een mooie 7,5!

avatar van aSMoDeuS
Redelijk. Prima uitgevoerd, maar bijzonder voorspelbaar. Was aan het begin even bang dat het een SJW jankfilm zou worden, maar dat viel gelukkig mee.

Een van-dik-hout-zaagt-men-planken politiefilm over een rookie binnen het corps, die het nagenoeg in haar eentje opneemt tegen een hele verzameling corrupte collega’s. Voorspelbaar en niet erg geloofwaardig, maar spannend is het wel en dat maakt veel goed.

Goeie film waarin een beginnende agente getuige is van een moord gepleegd door haar collega. Een achtervolgingsfilm met een simpel verhaal over corruptie binnen de politie. Onderhoudend van begin tot eind, vooral omdat de spanning de hele lengte goed wordt vastgehouden. De film ziet er verder ook goed uit en ondanks dat de geloofwaardigheid nogal eens in het gedrang komt, nog net 3.5 sterren.

avatar van boemboem27
er zijn wel veel films gemaakt met corrupte agenten,drugdealers etc.
maar deze springt er echt uit ,fantastisch.
met uitstekend spelende hoofdrolspelers zoals Naomie Harris, Tyrese Gibson en Frank Grillo.
echt spannende politiethriller

avatar van fatshark
Spannende film + goei actie en tempo!

avatar van nadrin
Hoeveel meer actueel kan een film zijn. Met alles wat nu in de US gebeurd. Best een aardige film. Goed geacteerd en vooral het eerste uur zeer aardig

avatar van Rodger
Prima politiefilmpje, en prima actie.
Aanrader voor een film tussendoor.

3.0 ***

avatar van Phantasm
Spannende misdaadfilm die lekker wegkijkt met genoeg actie.

avatar van Hans Gruber
Spannende actiefilm met een goede cast. Verhaal is wel bekend en het einde voorspelbaar maar al met al goed gemaakt. Is momenteel natuurlijk ook nog eens een actueel thema. Ik heb me prima vermaakt. Voor mij 3,5* waard.

avatar van schram101
Voor een goede film over corruptie in het politiekorps kun je nog altijd het beste Training Day opzetten. Of We Own The Night. Of Pride and Glory. Of... hoe dan ook, deze prent kun je beter overslaan. Het is zoveelste standaard actieflick met dit bekende thema. Vooral Harris is enorm ongeloofwaardig in haar rol. Jammer want het is een prima actrice. Frank Grillo is cool as usual maar weet de film niet naar een hoger niveau te tillen. Daarvoor is alles veel en veel te voorspelbaar.

avatar van rondh
Prima film. Niet de beste in zijn soort, maar een lekker wegkijk actiefilm je. Realistisch is de film ook niet echt. Er gebeuren teveel dingen die ongeloofwaardig zijn. Maar toch goed genoeg om te kijken. Acteerwerk is naar behoren, effecten zijn goed genoeg, en verhaal is prima. Gewoon een voldoende

avatar van Elchapo
Standaard politiefilm met veel actie en voorspelbaar (veel gezien) script.Ik moest tijdens het kijken veel aan training day denken,maar die is dan wel 10 keer beter!!! 3 stars.

Heerlijk filmpje, lekker spannend.

avatar van pietpuk
Enigzins vermakelijk maar wel erg simplistisch verhaaltje