Sudden Death (1995)

Actie

geregisseerd door Peter Hyams
met Jean-Claude Van Damme, Powers Boothe en Whittni Wright

Een paar terroristen kidnappen de vice-president en dreigen met het opblazen van het stadion waar op dat moment een ijshockey-finale bezig is. Brandweerman Darren komt achter het plan en besluit de plannen van de terroristen te dwarsbomen.

avatar van Alexander1900
Sudden Death is enigszins te vergelijken met Die Hard alleen het laatste is een heel stuk beter.

Af en toe zat ik half te slapen en dat kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.

avatar van Gang_Star
Puur jeugdsentiment van mij. Het verhaal heeft inderdaad een hoop weg van Die Hard, maar dat maakt het voor mij niet minder leuk. Van Damme voert zijn rol naar behoren uit als brandweerman die de strijd aangaat met een aantal terroristen onder aanvoering van Powers Boothe die een goede badguy vertolkt. De actiescènes zijn rijkelijk aanwezig en de film bevat genoeg spannende momenten.
Voor mij behoort Sudden Death nog altijd tot de betere films van Jean-Claude Van Damme.

avatar van Spirit_Catcher
1 van de weinige films van Van Damme die me niet kunnen bekoren en dat als vroegere (heftige) fan van hem (eind '80 - begin '90). De setting sprak me niet aan noch de actie. Niet de standaard "martial arts" film waar hij meestal in uitblonk en niet het 'niveau' van Universal Soldier of Hard Target.
Toen hij op video uit was 1 keer gezien en nooit meer behoefte gehad om terug te zien.
(IMO natuurlijk dus schiet mij niet af )

avatar van renzoroy
stiekem vind ik deze beter dan die hard...

avatar van Antonev
Deze viel me, na het zien van het vermakelijke "Hard Target", toch wel een beetje tegen. Van het acteren en het verhaal had ik sowieso geen extreem hoge verwachtingen, maar dit was toch wel erg slap. Ook de actie en vechtscenes waren redelijk zoutloos. Dit blijft bij een kijkbeurt.

avatar van Elchapo
Sommige reacties: beter dan die hard....euhhhhh nee nee nee,maar zeker onderhoudend...4 stars.

veel beter dan die hard,die ben ik al beu gezien,komt om de haverklap op tv. sudden death heeft die gezellige drukte waar ik van hou in films en die zich gewoonlijk situeert in luchthavens (die hard heeft dat ook),controlekamers new yorkse straten en ziekenhuizen.Verder vind ik het verhaal goed en ook de acteurs (powers boothe is een zalige acteur). voor mij een dikke 5, en dat geef ik niet rap..............

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, vond hem vroeger heel erg vet deze film!
Als ik hem nu weer zie dan is het een standaard actiefilm, maar nog wel de moeite waard om te kijken.
Er zitten heerlijke actie-scenes in en redelijk spannend ook, van mij had er nog wel meer explosies mogen komen zodat het hele stadion uit elkaar knalt zeg maar
Maar al met al is deze vermakelijk, maar had er meer uitgehaald kunnen worden.

leuke film met jcvd.niet de mooiste maar zeker niet de slechtste.vermaak me altijd prima met deze actiefilm.
verders een prima cast.zie dat er veel word gezegd beter dan de die hard films,daar ben ik het helemaal niet mee eens.iedereen zijn eigen mening natuurlijk,maar de die hard films vind ik beter.maar voor de rest is deze film ook gewoon een prima film.