• 8.903.697 stemmen

Met onder meer: Antonio Banderas, Salma Hayek en Joaquim de Almeida

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 23 november 1995

Plot Desperado

"When the smoke clears, it just means he's reloading."

De vreedzame reizende muzikant kon de misdaad niet langer aanzien, zeker niet na de dood van zijn vriendin. In zijn gitaarkoffer zitten nu dodelijke wapens en hij vermoordt drugdealers onderweg naar Bucho, de moordenaar van zijn vriendin. Hij kan er niet eeuwig mee doorgaan, maar kan niet rusten tot hij Bucho gevonden heeft.

Tarkus

Tarkus schreef:

Prima film van Rodriguez, het vervolg op zijn debuutfilm El Mariachi, dit keer met een zeer goede Antonio Banderas in de hoofdrol.

En natuurlijk is ook Salma Hayek niet te versmaden, wat een verschijning !!

Ook het scenario is zeer goed, al was de eerste naar mijn bescheiden mening iets beter, maar het gaat hem vooral toch om de actie en dat is allemaal prima in orde.

En wat dan gezegd van de soundtrack, werkelijk een pareltje, wellicht zit Rodriguez' beste vriend Tarantino daar voor iets tussen.

Een van de beste 'moderne' westerns deze prent, waarbij op geen litertje bloed meer of minder wordt gekeken.

Opnieuw genoten van deze zeer goede western.

Niets op aan te merken en dus ook niets te wijzigen aan mijn eerste mening.

avatar van Antinous

Antinous

Ik vond het een goede film.

avatar van AJK

AJK

Zo vaak gezien.

En verveelt nooit.

Humor Actie en Hayek.

4.0

avatar van pop

pop

Het lijkt wel of ik naar een andere film heb gekeken als ik de berichtjes hier lees.

Ik vind dit niet veel. Voorspelbaar, afgezaagd en way over the top. Je mot er van houden.

avatar van willydeville

willydeville

één van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Dramatisch.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Desperado is de opvolger van El Mariachi en de middelste film van Rodriguez' Mexico-trilogie. Het is tevens een film met duidelijk meer budget en productiewaarde. Niet zo vreemd natuurlijk, aangezien de eerste film een amateurfilm van 7000 Dollar was. Het werd een succesje en toen was er Desperado, waarbij de hoofdrolspeler vervangen is door Antonio Banderas. Het is een geweldige keuze gebleken, want hij is een veel betere acteur, heeft enorm veel uitstraling en past perfect in het stijltje.

Er zitten een hoop goede stukken in, maar de film raakt pas echt op dreef als de registers open worden getrokken en de actie in beeld komt. De twee grote scènes zijn die in de bar en op het einde met de gitaarkoffer die heel wat meer opties bezit. Heerlijk. Bloederig en spectaculair. Ik heb me er ieder geval goed mee vermaakt. En oja, Salma Hayek. Wat een vreselijk mooie meid. Zelfs nu ze vandaag de dag de 50 ruim is gepasseerd vind ik haar nog steeds een prachtige verschijning. Zij is nou oprecht sexy en stelt als actrice ook niet teleur.

Desperado heeft me dus gewoon een prima avondje vermaak opgeleverd. Ook niet meer dan dat, maar dat wil de film ook helemaal niet zijn.

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Uitstekend vervolg op El mariachi uit 1992. Geweldige openingsscène in de bar waarbij Steve Buscemi de spanning opdrijft door de legende aan te kaarten en aan te dikken. Althans, zo lijkt het, want in werkelijkheid is niets overdreven ...

Prima Antonio Banderas die wel geknipt is voor dit soort rollen. Stoer als het moet, maar ook teder als het kan. Vormt hier een goed duo met Salma Hayek al vond ik zijn klik met Catherine Zeta-Jones in The Mask of Zorro (1998) ook best geslaagd.

Bij momenten misschien wat overkill en het ergert me wel wanneer bandieten op een meter afstand er nog naast schieten, maar los hiervan best vermakelijke film waarbij een outlaw het opneemt tegen de drugbarons. Over the top, mja, misschien wel, maar Rodriguez maakte later in zijn carrière films die nog veel verder gingen dan dit. Planet Terror (2007) bvb om er maar één te noemen .’’

avatar van AniSter

AniSter

Nog beter dan de eerste. Leuk dat de hoofdrolspeler uit de eerste film (Gallardo) in deze tweede film een bijrol had. Ook Hoyos en Marquardt uit deel 1 waren nog even te zien. De rest van de cast in dit tweede deel was verder behoorlijk luxe. Dat beide films dezelfde regisseur hebben is duidelijk te zien al vond ik de filmstijl van de tweede nog net iets beter dan in de eerste. Het blijft een aparte film, maar wel een goede. Ik ga voor deel 3.....

avatar van martijn011

martijn011

• 1974 berichten

Een van de betere films van Rodriguez. De actie is weliswaar zwaar over the top, maar deze film kan het hebben.

Er hangt een lekkere sfeer ondanks het vele brute geweld. Het is een film puur voor het vermaak, erg serieus moet je dit als kijker niet nemen. Banderas is uitstekend, evenals Steve Buscemi die verantwoordelijk is voor een geweldige openingsscene. Het duurt ook allemaal niet te lang, klaar is klaar en na afloop zullen de meesten concluderen dat ze naar een prima actiefilm zonder al teveel poespas hebben zitten kijken.

Ruim voldoende.

avatar van Shadowed

Shadowed

Rodriguez.

Als regisseur in staat tot geniale films, maar toch blijven de meeste films vanuit zijn hand toch rondom de middelmaat hangen. Er zitten niet vaak serieus slechte films bij tenzij Rodriguez richting kinderfilms kijkt, want als het op volwassenfilms aankomt weet hij best zijn mannetje te staan, op een beperkte manier alleen.

Vooral omdat Rodriguez heel goed weet wat entertainment is en weet dit regelmatig tot de max uit te werken. Desperado zit er wat tussenin, omdat het werkelijk geniale sequenties kent, maar ook wat slechte keuzes. Het had makkelijk een bovengemiddelde film kunnen zijn, maar de slechte keuzes worden door Rodriguez hier soms wel heel bond gemaakt helaas.

De slechte keuze was in dit geval om het personage van Hayek zo prominent in de film te includeren. Niet alleen kan ze totaal niet acteren, maar haar serieuze en dramatische personage zuigt alle fun uit de film die het voorheen wel had. Niet dat Banderas een echt geweldige rol staat te spelen, maar hij was op z'n minst een stuk genietbaarder dan wat Hayek hier presteert.

Verder valt het camerawerk tijdens de actiescenes wat tegen en profiteert de film vooral van het feit dat het allemaal lekker groots en over de top wordt aangepakt. De finale is zo al een lekkere scene, maar in het algemeen gaat de actie in grote mate en lekker lang door. Lekker lomp, lekker fout. Er wordt een hoop aan flarden geschoten en het feit dat de film dit op een zelfbewuste manier doet maakt de boel alleen maar leuker.

Het is een film die na een tijdje alleen wat sleept en iets te lang doorgaat. Ik mis wat lompheid qua bloed en geluid, en ook goed acteerwerk. De actie is hetgeen dat de film compleet maakt, en daar weet de film ook goed van te profiteren. Desperado is soms memorabel, maar in het algemeen ook leeg en een film die enkel en alleen achter het entertainment kan schuilen. Vermakelijk voor een keertje.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Na Machete afgelopen woensdag weer een Rodriguez aan de beurt. Ditmaal Desperado, en die was toch wel erg naar de achtergrond van het geheugen verdwenen en verraste me toch behoorlijk in positieve zin.

Iets dat meteen opvalt, de tijd die Buscemi in het begin krijgt om zijn verhaal te doen. Een heel verschil met Machete die alleen maar om bot geweld gaat, zo krijgt Desperado iets meer tijd en rust om te ontwikkelen en zelf een aardig einde te hebben. Verder valen vooral de bekende gezichten op. Danny Trejo, Quentin Tarantino, Cheech Marin, Steve Buscemi en de adembenemende Salma Hayek, wauw wat een vrouw is dat toch.

Het is toch wel Banderas die de show steelt als roekeloze en soms klunzige hitman met een hart van goud. Een rol die Banderas prima ligt. Dit aangevuld met de prima sfeer, echt fijne muziek, lekkere actie in verschillende scènes en bij tijd en wijlen grove en kolderieke humor maakt Desperado tot een lekkere film. Voeg daar het kostende geluid van de biertap aan toe en je hebt niet Robert Rodriguez zijn beste, dat zeker niet, maar wel een kenmerkend product en lekker product van de beste man. Ja, gewoon fijn.

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

weer 1 uur en 44 min naar de klote!!

die gitarist schrijft vast al zijn nummers in a ,mitrailleur

avatar van blondiefilmfreak

blondiefilmfreak

beste moviemeter waar in godsnaam*of de paashaas*waar of wat doen jullie met de film outrage van antonio banderas*ik kan hem nergens vinden*snap er nix van*het is namelijk een topfilm met veel pijnlijke momenten wat betreft de verkrachtings scenes*misschien uit de handel genomen*anders zou ik geen andere verklaring weten van deze 3 ster film

avatar van Brave-Neo

Brave-Neo

blondiefilmfreak schreef:

Was inderdaad niet makkelijk vinden... maar gelukt via Letterboxd!

¡Dispara! (Film, 1993)