Desperado (1995)

Verenigde Staten / Mexico
Actie / Romantiek

geregisseerd door Robert Rodriguez
met Antonio Banderas, Salma Hayek en Joaquim de Almeida

De vreedzame reizende muzikant kon de misdaad niet langer aanzien, zeker niet na de dood van zijn vriendin. In zijn gitaarkoffer zitten nu dodelijke wapens en hij vermoordt drugdealers onderweg naar Bucho, de moordenaar van zijn vriendin. Hij kan er niet eeuwig mee doorgaan, maar kan niet rusten tot hij Bucho gevonden heeft.

avatar van feanaro surion
De beste in de Mariachi Trilogie, erg grappig de aktie is geweldig en het is niet zo irritant gefilmd wat bij OUatiM wel het geval was. Leuk geacteerd en alleen het subplotje met Salma Hayek zorgde soms voor wat irritaties(maar ook voor heel veel lol door hoe belachelijk het was). 4 sterren.

avatar van Naomi Watts
Eindelijk weer eens herzien. Het blijft toch een topper in zijn genre, het intrigerende verhaal over El Mariachi, explosieve actiescenes, een bloedmooie Hayek, puur vermaak dus. Een * verhoogt naar 4,5*.

Zonet gezien en moet zeggen film valt wel goed mee.Goede schiet scenes enzo.
Banderas acteerd goed moet ik zeggen en de andere ook.
3.5 sterren

avatar van feanaro surion
Gister nog een keer gezien en ik verlaag mijn stem toch naar 3.5*, hij begon erg goed, leuke dialogen en ook de aktie was erg cool. Maar na een tijdje bleef het maar doorgaan zonder dat er echt iets veranderde. Ook het hele liefdesverhaal was niet echt geloofwaardig.

avatar van 606
geweldig die film bang bang en banderas is echt gaaf man.

5 sterren.

avatar van Dennis Evahi
Goede amusante film met genoeg mooie beelden. Een Banderas in topvorm en een Mrs. Hayek die zeer fotogeniek overkomt. Leuke rol voor Tarentino. Ik heb mij kostelijk vermaakt met deze film. Leuk genoeg voor ****-sterren.

avatar van Figo
De dialogen in deze film zijn slap en het plot is voorspelbaar en vooral niet interessant. De film leunt grotendeels op het charisma van Banderas, de schoonheid van Hayek en de redelijke soundtrack. Voor de rest is er weinig kijkplezier uit te halen. Dit is allemaal erg jammer omdat de film sterk begint, zoals Diesel al aangaf. **1/2.

avatar van Pacino88
Heel amusant,goeie humor,en grappige bijrollen voor Buscemi en Tarantino.Ook die rol van Danny Trejo was gewoon erg cool,muziek stond me nog erg goed bij.
Actie scenes waren over the top en cool.
Gewoon vette nostalgie.

avatar van sinterklaas
Leuke explosieve film. Met een hoop geweld, explosies en humor daar houd ik van.

maar....el mariachi neemt wraak op bucho de moordenaar op zijn vrouw en die hem in zijn hand hebt geschoten die had ie toch al vermoord in EL MARIACHI

toch 5,0

Pacino88 schreef:
Ook die rol van Danny Trejo was gewoon erg cool,.

Dan zit je bij de verkeerde want trejo speelt niet in deze film maar in once upon a time in mexico

Ramon K
Was die huurmoordenaar met die mesjes dan toch Mel Gibson?

avatar van Edie
Ik heb écht genoten hiervan, 3,5*

Helaas heb ik het begin gemist, maar nu aangeschafd op DVD.. Zeer wellicht gaat de score nog omhoog!

avatar van benni
Voor de zoveelste keer gezien, blijft boeien. En af en toe zet je de DVD even stil, op, ...jawel, Salma met de titties bloot.

avatar van Pacino88
sinterklaas schreef:

Grapjas.
Zon kop als die van Danny Trejo herken je gelijk.
(ook in XXX,inferno en heat)

avatar van sinterklaas
Ja en ook point blank en the replacement killers

avatar van code9
Zeer sfeervolle actiefilm die wordt gedragen door een prima Banderas. Wel zijn de tussen de prachtige (vuur-)gevechten door gemonteerde romantische verwikkelingen iets aan de lange kant, maar net niet storend genoeg om de vaart uit het verhaal te halen.

Ondanks het op den duur wat inzakkende scenario houdt Desperado over de hele lengte van de film een goede balans tussen humor en realisme. Zo blijft de film toch spannend en komt gelukkig niet ál te serieus over, wat het eindresultaat -gezien een aantal onwaarschijnlijke momenten- alleen maar ten goede komt. Soms lijk je de hand van Tarantino te zien, alsof hij meer dan alleen maar een aardig bijrolletje speelde. Maar dat idee wuif je meteen weer weg gezien de over het algemeen simpele dialogen.

Met het verstand op nul is Desperado uiteindelijk een hele aangename kijkervaring.

avatar van Jan met de pet
gisteren gezien op tv.......heerlijke film.......3,5

avatar van xenne
Figo schreef:
ben ik mee eens, niet mijn film. de éne overdreven ongeloofwaardige shout out na de andere, het kon me na een tijd niet echt meer boeien. moest me optrekken aan de grappige momenten, die zaten vooral in het begin van de film...het 2e deel verwatert dan nog meer als we de romantische toer opgaan.... voor wie van geweld & aktie houdt is dit een feest, ik hou het bij een 2½

Eén van mijn lievelingsfilms! Die overdreven actie is zalig! Goeie humor, prachtige muziek, een zeer goeie vertolking van Banderas. De vuurgevechten werden mooi in beeld gebracht.

*****-sterren

avatar van Silvio Dante
Buscemi en Tarantino in 1 film!
Lekker veel onrealistische actiescènes met veel humor!
Als je voor dat tweede niet bent kan ik me niet inbeelden dat je deze film graag ziet.
Veel meer is er niet echt aan, buiten de lekkere Selma Hayek dan:p. Rodriguez kan beter.

djelle
Jullie zijn gewoon gek. Dit is juist Rodriguez' beste film! De filmgeschiedenis kent bijna geen genrefilm dat zo stijlvol, kundig en sfeerrijk afgewerkt is als Desperado. De praal en pracht straalt hier gewoon vanaf... 4 sterren is het absolute minimum dat deze prachtfilm zou mogen krijgen. Onbegrijpelijk...

avatar van Quentin
De eerste keer dat ik me (volledig) bij djelle aansluit !

avatar van Jorick
code9 schreef:

Eigenlijk weinig aan toe te voegen. Een vermakelijke film met een leuke en degelijk acterende cast. Voor de rest komen er goede actiescenes aan bod en is de film van begin tot eind een spektakel. De romantische scenes zijn niet storend, waardoor de film hoofdzakelijk een vermakelijke actiefilm blijft met hier en daar komische momenten.

avatar van Materny
Vanaf het moment dat Hayek met haar 2 verschillende schoentjes binnenkomt wandelen wordt de film getackeld.
Als dat mens er uit bleef, en Banderas doorging met z'n toeren zou dit een prachtige film zijn geweest.

Het mag niet zo zijn,
Het scheelt dat de de barscene's ( alle barscene's ) goed zijn en dat zowel Buscemi als Tarantino leuke bijrollen hebben

avatar van JoeCabot
Materny schreef:

In dit soort films hoort gewoon een beetje vrouwelijk schoon Materny

Gister voor het eerst gekeken echt gave film ga zo het vervolg kijken met Johnny Depp lijkt me ook super

gave scenes en mooi vrouwtje Banderos owns

3.5 sterren

djelle
JoeCabot schreef:
In dit soort films hoort gewoon een beetje vrouwelijk schoon Materny
Maar natuurlijk. Ik lees zo nu en dan klachten over dat romantische, terwijl het in feite gewoon deel uitmaakt van de film en sfeer. Bovendien is het erg beperkt gebleven, en -net als elk ander aspect- erg stijlvol verfilmd. Desperado zonder de liefdesaffaire zou hetzelfde niet meer zijn. Desperado is een passioneel verhaal over een verbitterde Mariachi dat intense wraakgevoelens met zich meedraagt, en zit vol met karakteristieke muziek, gepassioneerde vuurgevechten en gedetailleerde sfeertekeningen waar hartstochtelijke (Mexicaanse) romances perfect in klikken.

Deze film wordt heel vaak omschreven als "romantische western". Dat is de nagel op de kop. Je kan heerlijk wegdromen bij deze prent als je je er een beetje voor openstelt...

avatar van dave
goede film
een voorbeeld van de betere actiefilm.

avatar van Edie
Inmiddels op DVD (2 op 1 disc, nog een eerdere budget film van Rodrigeuz staat erop). Het eerste deel is erg leuk, geweldig gewoon.. Mijn film wel. Het tweede deel wanneer Selma in de film komt vind ik maar matig, veel trage saaie stukken en bovenal vaak niet-grappige scenes die voor mij overbodig waren. Dus ik blijf bij mijn 3,5*

film_kaza
ik vond de film niet zo goed als iedereen zei.

3 sterren