Desperado (1995)

Verenigde Staten / Mexico
Actie / Romantiek

geregisseerd door Robert Rodriguez
met Antonio Banderas, Salma Hayek en Joaquim de Almeida

De vreedzame reizende muzikant kon de misdaad niet langer aanzien, zeker niet na de dood van zijn vriendin. In zijn gitaarkoffer zitten nu dodelijke wapens en hij vermoordt drugdealers onderweg naar Bucho, de moordenaar van zijn vriendin. Hij kan er niet eeuwig mee doorgaan, maar kan niet rusten tot hij Bucho gevonden heeft.

Tarkus schreef:
Prima film van Rodriguez, het vervolg op zijn debuutfilm El Mariachi, dit keer met een zeer goede Antonio Banderas in de hoofdrol.
En natuurlijk is ook Salma Hayek niet te versmaden, wat een verschijning !!
Ook het scenario is zeer goed, al was de eerste naar mijn bescheiden mening iets beter, maar het gaat hem vooral toch om de actie en dat is allemaal prima in orde.
En wat dan gezegd van de soundtrack, werkelijk een pareltje, wellicht zit Rodriguez' beste vriend Tarantino daar voor iets tussen.
Een van de beste 'moderne' westerns deze prent, waarbij op geen litertje bloed meer of minder wordt gekeken.

Opnieuw genoten van deze zeer goede western.
Niets op aan te merken en dus ook niets te wijzigen aan mijn eerste mening.

Ik vond het een goede film.

avatar van AJK
AJK
Zo vaak gezien.
En verveelt nooit.
Humor Actie en Hayek.
4.0

pop
Het lijkt wel of ik naar een andere film heb gekeken als ik de berichtjes hier lees.
Ik vind dit niet veel. Voorspelbaar, afgezaagd en way over the top. Je mot er van houden.

één van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Dramatisch.

avatar van Ajax&Litmanen1
Desperado is de opvolger van El Mariachi en de middelste film van Rodriguez' Mexico-trilogie. Het is tevens een film met duidelijk meer budget en productiewaarde. Niet zo vreemd natuurlijk, aangezien de eerste film een amateurfilm van 7000 Dollar was. Het werd een succesje en toen was er Desperado, waarbij de hoofdrolspeler vervangen is door Antonio Banderas. Het is een geweldige keuze gebleken, want hij is een veel betere acteur, heeft enorm veel uitstraling en past perfect in het stijltje.

Er zitten een hoop goede stukken in, maar de film raakt pas echt op dreef als de registers open worden getrokken en de actie in beeld komt. De twee grote scènes zijn die in de bar en op het einde met de gitaarkoffer die heel wat meer opties bezit. Heerlijk. Bloederig en spectaculair. Ik heb me er ieder geval goed mee vermaakt. En oja, Salma Hayek. Wat een vreselijk mooie meid. Zelfs nu ze vandaag de dag de 50 ruim is gepasseerd vind ik haar nog steeds een prachtige verschijning. Zij is nou oprecht sexy en stelt als actrice ook niet teleur.

Desperado heeft me dus gewoon een prima avondje vermaak opgeleverd. Ook niet meer dan dat, maar dat wil de film ook helemaal niet zijn.