Desperado (1995)

Verenigde Staten / Mexico
Actie / Romantiek

geregisseerd door Robert Rodriguez
met Antonio Banderas, Salma Hayek en Joaquim de Almeida

De vreedzame reizende muzikant kon de misdaad niet langer aanzien, zeker niet na de dood van zijn vriendin. In zijn gitaarkoffer zitten nu dodelijke wapens en hij vermoordt drugdealers onderweg naar Bucho, de moordenaar van zijn vriendin. Hij kan er niet eeuwig mee doorgaan, maar kan niet rusten tot hij Bucho gevonden heeft.

humor
ik wil 2x het eerste stuk uit de film
en ik wil meer van Steve Buscemi

was die fallus-pistool (onder de gordel schieten) dezelfde als in die vreselijke film 'from dusk till dawn'?

vdc
Opgeblazen en inhoudloos.
1*.

als dat je argumenten zijn, vind je het dan heel erg als ik dat niet helemaal serieus neem?

Je kan hem moeilijk ongelijk geven ... 't is maar of je opgeblazen en inhoudsloos kunt waarderen natuurlijk.

iedereen with half-a-brain kan zien dat dit opgeblazen en inhoudloos is. alhoewel voor dat laatste; het is gewoon een standaard wraak verhaaltje met een aantal leuke vondsten en verwijzingen. inhoudloos gaat wat ver.

het is een film die heel bewust zo over the top is gemaakt. dat kan natuurlijk nauwelijks als argument gelden. de kracht zit hem in de zichtbare liefde voor oude films, de humor, de stijlvolle actiescènes, mooie beelden en de sfeer wat veel belangrijker kan zijn dan een slim plot. als je daar niet van kan genieten (kijk je m.i. met oogkleppen op) zijn dat voor mij valide argumenten. de genoemde argumenten niet.

vdc
Noem het oogkleppen of wat dan ook ; de door jou aangehaalde krachtpunten liggen bij mij absoluut niet op de bovenste plank.
Ik zat misschien wel met wat hoge verwachtingen. Reservoir Dogs staat 4 in mijn top 10 ; en dan krijg je Buscemi en Tarantino voorgeschoteld, in een schijnbaar zelfde filmgenre. Maar gaandeweg kwam steeds vaker de vraag in mij op “moet ik dit écht helemaal uitkijken ?”
Nee, waar RD continu op pure suspense een realistisch scenario brengt, zit het met deze film helemaal in de tegengestelde richting.
En als ik me over een film erger, vat ik die liever in twee woorden samen, dan dat ik er een haarscherpe analyse ga van maken om dan te stellen dat ik niet kan genieten van de mogelijke krachtpunten. Fijn dat jij dit even voor mij deed.

avatar van Gabriel
Diesel schreef:
Eerste helft van de film: 4*
Tweede helft van de film: 2*

Ik kom uit op een 3*

x2

Eerst helft prachtig, met Steve Buscemi, Tarantino en Danny Trejo (ook die scenes in de bar! ) Later als dat vrouwtje een belangrijke rol gaat spelen wordt het meer een Steven Seagal-achtige film

avatar van Jack Sparrow
Prima actiefilm met hier en daar erg sterke scenes. Springt zeker uit boven de standaard actiefilm door vooral goeie dialogen en mooi opgezette actiescenes. Verhaal doet er in dit soort genres ook niet echt toe gaat vooral om de actiescenes en deze zijn in deze film prima tel hierbij de coole personages en dialogen en je komt uit op eeen prima film.

3,5 ster

avatar van Chainsaw
Had het vermakelijke Once Upon a Time in Mexico gezien, maar deze voorganger viel me behoorlijk tegen. Sure, de actie was vermakelijk en een paar geinige bijrollen (met Buscemi voorop) maken een hoop goed, maar het boeide me allemaal maar erg weinig. Vond Once Upon a Time in Mexico toch leuker.

3 kleine sterren.

De leukste van de trilogie vind ik. Antonio Banderas speelt in deze film heel erg geloofwaardig en Salma Hayek bewijst niet alleen maar een mooie vrouw te zijn!! Aanradertje!!

heerlijk, dat overdreven in beeld gebrachte vuurwerk!

avatar van sn@ke
Na nogmaal gezien te hebben wordt het me duidelijk dat dit één van de beste ( de beste ?) actiefilms is van de laatste 10 jaar. Die broeierige sfeer , de muziek , Bandeiras in één van z'n meest passende rollen , de nog steeds meest genietbare en wervelende actiescenes ooit , en natuurlijk Hayek

10/10

Leuke film, die van een standaard filmpje een boeiende film weet te maken met enkele fantastische actiescenes. Mooi gefilmd, en met veel cool geacteerd.

Minpuntjes zijn vooral die muzikale insteekjes, die werkelijk nergens op slaan, en die hele cameo van Tarantino. Als je hem bezig ziet begrijp je ook de films die hij maakt. Compensatie maw.

Maar verder een zeer aangename film, die de gehele speelduur weet te entertainen. Vooral de actiescenes kunnen een herziening rechtvaardigen, de rest is net iets te basic. 4*

Onderhond schreef:

Je mond gaat open, maar veel zinnigs komt er niet uit. Die smiley past wel bij jou, niet Diesel ?

Diesel
Lefgozer. Die smiley zegt genoeg hoe ik over jouw ik wil aandacht opmerkingen denk.. Ben die anti-massa opmerkingen van jou meer dan zat, heb je geen vrienden? kom je aandacht tekort? wat is het toch? iedereen weet nu onderhand wel dat je het niet hebt op films van Tarantino, je hoeft het niet in elk bericht duidelijk te maken..

Kijk, zo moeilijk is het toch niet om even te zeggen wat er op je lever ligt. Nu nog volwassen worden en we zijn er

avatar van chiquita
Nee dan ben je er niet, integendeel, dan begint het pas.

avatar van sn@ke
Diesel schreef:

ik persoonlijk heb meer moeite met onrespectvolle opmerkingen als dit diesel, ok , Onderhond heeft een volledig andere smaak en kijk maar hij overdrijft nooit , zegt bij elke film gewoon z'n mening ... Aan de lopende band films afbreken die anderen top vinden ( Tarantino .. ) is zijn goed recht Ik stoor me niet aan die anti - massa gedachten .. ( als je het natuurlijk zo noemt , kan ook heel wat andere grondredenen hebben ...) , maar dan komt er natuurlijk een stormloop van negatieve berichten. Elk z'n smaak ..

avatar van nirvana
zalig mexicaans sfeertje, leuke en zelfs grappige scenes, en natuurlijk...Banderas in een rol die enkel hij kan krijgen! schitterend! 4 sterren!

djelle
Wat ylaise en nirvana over deze film zeggen kan ik alleen maar beamen. Leukste van de 3, zaaalig mexicaans sfeertje gedurende de hele film, banderas in de rol van zijn leven en Salma Hayek sexier dan ooit... Créme van een film! Gewoon topklasse. Niet alleen het acteren maar ook de stijlvolle regie, de sfeer waar je al vanaf het begin in meegezogen wordt, de komische stukken, de verassende verschijning van Tarantino, Steve Buscimi die ook weer zalig was , het originele verhaal, de prachtige locaties, het snuifje komiek, zelfs het geluid(zeker bij de dvd), de vele zalige schietpartijen(dat vuurgevecht in de bar is het beste ooit gefilmt! heerlijk!!), de details en alle creatieve elementen die de film zo goed maken. Zelden zo een afgewerkt, creatief en onderhoudend actiespectakel gezien. Cult gewoon. Robert Rodriugez's beste en voor mijn part 1 van de mooiste films ooit gemaakt.

grijp79
Ondanks dat ik mij zeer heb vermaakt met deze film, vind ik het origineel beter.

3,5 sterren

avatar van Purmerend
Mooie vrouwen, stoere mannen, gitaren, kogels en heel veel actie. En vooral in het begin een heel leuk rolletje van Steve Buscimi! 3,5*

WAUW!!! Wat een spektakel!!! Net dat ik dacht dat het niet bruter kon worden verschijnen Antonio's sidekicks. Meet the gitars.... Heerlijke film met een geweldige cast en nog geweldigere actie!

Vermakelijke film, goeie actie scenes, en Salma Hayek!!

Zeker een leuke film, de mop van Quinten is ook supertof, past helemaal binnen de sfeer van de film. Alles zit er inderdaad gewoon in!

avatar van mikey
Coole maar niet geweldige film met een hele enge messenspecialist die misschien net iets te eng was voor deze film. 3

niels1990
beste film uit de El Mariachi trilogy met mooie shootgights van Antonio Banderas en natuurlijk de messenwerper

Diesel
De eerste helft van de film is ongelofelijk amusant, spannend en prachtig in beeld gebracht. Banderas wordt geïntroduceerd als een knappe charismatische, mysterieuze loner die meester is in het elimineren van zijn vijanden. Ik heb niets tegen Salma Hayek en vind het een prachtige vrouw die ook nog eens best goed kan acteren. In Desperado speelt ze echter een totaal overbodige rol. Vanaf het moment dat ze de film binnenwandeld volgt de ene quasi-romantische scène de andere op. Erg jammer want de eerste helft van de film verdient niets minder dan vijf sterren, de tweede helft is een zooitje.

caz
Een topfilm man knallen knallen en nog eens knallen.
vooral die gitaar koffers met een machinegeweer of een bazooka erin