Desperado (1995)

Verenigde Staten / Mexico
Actie / Romantiek

geregisseerd door Robert Rodriguez
met Antonio Banderas, Salma Hayek en Joaquim de Almeida

De vreedzame reizende muzikant kon de misdaad niet langer aanzien, zeker niet na de dood van zijn vriendin. In zijn gitaarkoffer zitten nu dodelijke wapens en hij vermoordt drugdealers onderweg naar Bucho, de moordenaar van zijn vriendin. Hij kan er niet eeuwig mee doorgaan, maar kan niet rusten tot hij Bucho gevonden heeft.

avatar van Jordy
't Is al weer een tijdje geleden, maar ik vond het een goede film. Niet al te bijzonder, maar het verhaal is stoer, en er zitten een paar erg mooie scenes in. 3 sterren.

Koele film moet ik zeggen.

neo (crew)
ik kan haast niet wachten op het laatste deel van de trilogy once upon a time in mexico.

Was het vantevoren al de bedoeling dat het een trilogie ging worden dan?

De cast is iig goed van derde deel Antonio Banderas, Willem Dafoe, Johnny Depp.

Zeker een vette film. Quentin Tarentino samen met Robert Rodriguez. echt koel! hou ik wel van.

avatar van jackie
Goede film, mooi opgenomen en goed gespeeld.
Tarantino speelt er een leuk klein rolletje in.

BS
mooie en harde actie.Gewoon een stevige film met een hoop actie.Zo moet het ook. 3.5 ster

Ramon K
Desperado is een van mijn lievelings actiefilms. Het is een remake van El Mariachi. Prachtige muziek, overdreven actie en Steve Buscemi. Once Upon a Time...wordt een remake van Desperado. 4.5 sterren. " and in walks the biggest mexican I've ever seen big as shit......." Geweldig!!!

Heb is een keer klein stukje gezien en zag er zeker oké uit! Ga hem vanavond nog maar eens helemaal kijken denk ik.

FisherKing
Goeie Film; Klein Meesterwerkje van Rodriguez! Hij heeft nu een goed budget!
Mooie rol van Banderas:>
"It's strange how pulling a trigger is easier than playing the guitar. Destroying something is easier than creating something"

gimli f
Aardige film, maar Salma Hayek is HOT! Give me Hayek!

Ja Desperado
Is een van de films die ik zeker op video
wil bewaren Ik geef 3,5 ster
+ salma jack mmmmm 1 ster maakt samen 4,5 sterren

avatar van Goodfella
+ salma jack mmmmm 1 ster maakt samen 4,5 sterren

Goed argument, al is het wel: Salma Hayek.

gimli f
Hayek rules forever, ook in "Fools rush in".

toch aardig om te zien hoe de hoeveelheid verbruikte tissues tijdens het bekijken van een film zelfs van Salma Hayek een 'goede' actrice maakt

i love Hayek!!!!!

avatar van U-96
Die scene met die gitaarkoffer, waarbij die gitaar zelf omhoog gaat en dan daaronder allerlei wapens zitten is echt het allermooist. Voor de film ***

avatar van sn@ke
Erg vermakelijke en uitzonderlijke film. De harde actie is erg over the top maar erg stijlvol gefilmd. Het verhaal is erg dun maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de vele prachtige scenes. Antonio Banderas en Salma Hayek zijn erg goed in deze film en dragen bij tot de de ultieme sfeer van deze stijlvolle en uitzonderlijke actiefilm. 3,5*

coole film,goed gespeeld, (vooral door steve buscemi) pittige, spannende actiescenes, en mmmm die salma hayek

***

de leukste scene vind ik toch wel die met tarantino

@lukske00:
Niks aan toe te voegen in het kort.....

Leuke film helemaal mijn style niet ik vind dat de film het niet zozeer moet hebben van zijn verhaal maar wel van de sfeer, de actiescenes en de mexican mafiosos en natuurlijk de mooie chica Hayek. Zalige scene in de bar als Banderas zijn vioolkoffer opendoet...
Ook veel afwisseling in wapenarsenaal: mac10's, M4A1, dubbel Ruger pistolen, Beretta 92fs en natuurlijk de Desert Eagle .50

avatar van nirvana
cool, overdreven uiteraard maar dat maakt hem leuk vind ik, m

avatar van SSeagal
Not Yet...... Coole film die het echt moet hebben van fraai in beeld gebrachte actiescene's. Schuif realisme opzij voor zo'n 105 minuutjes en je hebt een hele leuke avond met deze strakke film. ***1/2

Vond het een redelijke film, soms geweldige dingen andere dan weer wat minder. Maar plots zag ik dan een foutje in de film en vroeg me af of dat eigenlijk wel mag zoiets, het is in de scene nadat de boekenwinkel in brand is gestoken en ze op het dak staan, hij ziet dat het zijn broer is, en hij schiet niet. Vervolgens vluchten ze naar een hoger gelegen dak, wel bij het opkruipen van het hogere dak zie je mooi de schaduw van het de geluidsopnemer passeren, je moet maar eens kijken, het komt mooi op de witte muur naast de personages.

Diesel
Eerste helft van de film: 4*
Tweede helft van de film: 2*

Ik kom uit op een 3*

Wellicht geef ik de film een hogere normering bij herziening.

Lekkere, inhoudsloze geweldsfilm.
Prima om even je gedachten te verzetten
Vanavond weer kijken!!

avatar van jassonn
Ik heb mezelf eerlijk gezegd stierlijk verveeld met deze film.Stukje met Tarentino was wel leuk.Hier en daar een mooie actie scene. 2,5 *

(verwijderd)
Hele kicke film, die wel verdacht onrealistisch is af en toe. Met die messenwepper die 50 man afslacht vervolgens meer dan een minuut voor de auto zit, terwijl ze geen eens gas geven. Voor de rest is 't stukje met die 2 vrienden van hem ook nogal ongeloofwaardig. Maargoed, wel leuke film.

Zo, dat was weer een weggegooide avond. Het enige wat de moeite waard is aan deze film is Hayek. En zelfs dan nog...