Once upon a Time in Mexico (2003)

Mexico / Verenigde Staten
Misdaad / Actie

geregisseerd door Robert Rodriguez
met Antonio Banderas, Salma Hayek en Johnny Depp

El Mariachi volgt het spoor van drugsbaas Barrillo door het woeste landschap van Mexico. Barrillo is van plan een coup te plegen tegen de Mexicaanse president. El Mariachi is ingehuurd door de corrupte CIA-agent Sands, die uit is op vergelding tegen zijn grootste vijand.

avatar van kuk
kuk
Luidruchtige actiefilm zonder ziel, inhoud, humor of spanning. Een oninteressant plot met tough guys en enkele babes in een decor die werkelijk waar stikt in de clichés. Als bekende koppies van Depp, Banderas, Iglesias en Mendes hier niet aan mee hadden gewerkt, had geen hond naar deze bak herrie omgekeken.

movies2323
Veel en veel minder dan Desperado!

avatar van Sergio Leone
Redelijke afsluiter van de Mariachi-trilogie.

Het verhaal rommelt bij momenten en hoewel het simpel is, lijkt het daardoor moeilijk(er). Misschien een bewuste keuze?
Maar goed, dit is een actiefilm en de actie zit snor. Over the top, wat komische momentjes, enkele fijne one-liners (I can't see, you fuckmood ), maar de dialogen zijn duidelijk niet door Rodriguez' vriendje Tarantino geschreven.

De film bevat heel wat personages ( te veel). De ene komt wat beter over dan de andere. Zo vond ik Willem Dafoe echt niet tot z'n recht komen en was iemand als Enrique Iglesias puur om de naam aan de cast toegevoegd. Gelukkig zijn er nog de gesmaakte personages van o.m. Johnny Depp en Mickey Rourke.
Antonio Banderas krijgt best weinig screentime (gezien hij toch het hoofdpersonage is), maar echt erg vind ik dat niet.

Deze mist wel wat sfeer. De Desperado-beleving is bij momenten erg ver te zoeken.
Maar het blijft allemaal wel goed uitzien, de decors, de aankleding, de muziek (al ben ik niet voor die opgehitste brol tijdens actiescènes).

Na herziening nog steeds: 3,5

avatar van FunkStarr
Deze nog nooit gezien (geloof ik). Maar als ik de laatste berichten hier zo lees hoeft dat ook niet. Desperado vind ik een erg gave film ,maar als deze al stukken minder is.... Over the top kan ik nog hebben, maar het moet ook weer niet TE worden. Is dit echt veel minder dan Desperado, iemand?

avatar van Sergio Leone
FunkStarr schreef:
Is dit echt veel minder dan Desperado, iemand?

Minder, ja, veel minder, neen.
Deze film heeft qua actie hetzelfde te bieden, en heeft ook nog eens enkele geweldige personages, zoals die van Depp. Om het verhaal moet je'm echter niet zien.

Zoals je al hebt gelezen en ziet aan het gemiddelde is dat wel de consensus. Toch is deze film niet onvermakelijk en best een kijkje waard. Het is ook niet zozeer dat dit veel overdrevener is (was Desperado immers ook al), maar gewoonweg minder goed.

avatar van FunkStarr
Ok, dank, dan ga ik hem eens een keer opzetten.Verhaal boeit me niet zoveel.

avatar van pieterTk
Lekkere film, met toch een behoorlijke cast. Banderas en zeker Depp spelen uitstekend. Toch wel wat minder als Desperado. Desalniettemin zeker de moeite waard!

avatar van Insignificance
Een chaos. Soms sierlijke, coole en foute onzin, de circus act aan de ketting is bijvoorbeeld een leuke, maar Rodriguez zit maar steeds te knutselen aan een totaal oninteressant verhaaltje met veel te veel invalshoeken en wapenfeiten. Had hij de wapens maar wat meer gepakt, want dan gaat het wel. Nu staat het te vaak stil, is de schwung er volledig uit en schiet een term als knullig te binnen.

avatar van DDT
DDT
Salma Hayek alleen al is mmm om deze film te bekijken

avatar van mar007
wat wil een vrouw nog meer deze film met mooie mannen
prima afsluiter van deze trilogie.

Haalt het mi niet bij Desperado maar kijkt desalnietemin lekker weg.
Lekkere over de top aktie, paar geinige typetjes (Depp was echt top als coole, bad guy CIA-er), heerlijke foute cliche Mexicanen en letterlijk mooi kleurrijk gefilmd, af en toe mooie humor ('are you a Mexican or a Mexican't)...echter in alles (ook kwa verhaal) net ff wat minder dan desperado.

Online aangekondigd als een western, maar daar heeft het weinig mee te maken. Deze Tarantino-achtige film leek nog wel veelbelovend, maar het verhaal vond ik uiteindelijk toch wel pover en weinig verrassend. Zeker richting het einde kwam de klad erin. Depp speelt hier duidelijk een minder sterke rol dan anders.

avatar van jokemeistah
Johnny Depp bezorgt de film net dat extra * (3,5)

Zonder hem zou het 2,5* waard zijn.

avatar van Vinokourov
Chaotische afsluiter van de El Mariachi-trilogie. Het verhaaltje vond ik maar onnodig gecompliceerd en uiteindelijk niet heel interessant dus. De actie was echter ook hier weer prima in orde met wat leuke vondsten.

avatar van RuudC
Ook het derde en laatste deel doet me niks. Het is leuk als je de stijl van Rodriguez gaaf vindt. Ik vind het gewoon te gemaakt. Hij probeert gewoon teveel Quentin Tarentino na te doen, maar dan in een Mexicaans sfeertje. Prima locaties, maar zonder een goed verhaal en/of spectaculaire actie werkt het niet. Het onoverzichtelijke verhaal werkt dan ook niet echt in het voordeel. Er zijn leuke momenten, maar Once Upon A Time In Mexico voelt meer als een sobere remake van Desperado aan, dan een vervolg. De actie is soms wel erg kinderachtig en sommige mensen mogen wel wat minder hardop tegen zichzelf babbelen. Het ziet er niet uit. Van de meeste acteurs ben ik niet echt onder de indruk. Typisch een filmpje dat ik snel vergeten ben.

avatar van Rickyman
Een hele matige en soms grappige film, dat natuurlijk niet kan tippen aan de geweldige Desperado.
Wat me vooral bijbleef was het irritante schiet lawaai..

Een verhoudingsgewijs gecompliceerd verhaal (maar ieder deel van de film stond wel als een huis, al had ie iets beter in elkaar gezet kunnen worden: niet alle verhaallijnen vielen volgens mij samen). Het leek een tragedie met briljante actiescènes en hilarische onderdelen. Of zoals ik ergens las: "een bloedig sprookje zonder enig moraal en met veel jus".

Me gusta, topfilm

avatar van TomPSV
Een redelijk tegenvallende afsluiter van de verder erg vermakelijke Mariachi-reeks, dat gevoel overheerste toch erg na het kijken van Once upon a Time in Mexico. Het verhaal van deze film is onnodig gecompliceerd en rommelig, waardoor het allemaal maar amper te volgen is en het er ook niet interessanter op wordt. Daarnaast is het erg jammer dat Banderas, die in Desperado toch wel heel cool was met zijn gitaarkoffer, hier veel minder aan bod komt en daardoor ook nooit echt lekker uit de verf komt. Depp doet het overigens prima met zijn humor, Mendes ziet er geweldig uit, Rourke is altijd wel vermakelijk, maar in tegenstelling tot Desperado zijn er eigenlijk maar weinig memorabele scènes.

Gelukkig was de over the top actie nog wel in grote mate aanwezig en ook de beelden van het prachtige Mexico bevielen net als de soundtrack weer, maar meer dan 2,5* kan ik toch niet uitdelen aan Once upon a Time in Mexico. Met 3,5* was Desperado naar mijn mening de beste uit deze reeks, met op een tweede plaats El Mariachi met 3*.

Fed
Verwacht niet teveel van deze film,ookal doen er grote namen in mee. Film is goed te bekijken als je écht niks anders te doen hebt. Overdreven veel aktie...slecht en overdreven aktie. De "goede" kunnen blind schieten terwijl de "slechte" niks raken van 2 mtr. afstand.