Inheritance (2020)

Thriller

geregisseerd door Vaughn Stein
met Lilly Collins, Connie Nielsen en Simon Pegg

Lauren Monroe, een rijzende ster bij het New York District advocatenbureau, ziet haar perfecte leventje aan zich voorbij gaan wanneer haar invloedrijke vader sterft. Tijdens de verdeling van de erfenis ontvangt ze slechts een klein aandeel van het grote geld en komt ze in het bezit van een mysterieuze envelop. De inhoud van die envelop dreigt haar hele leven te ontrafelen en te verwoesten.

Aardig.

Maar het eerste uur laat meer verhopen. Tot dan wordt het mysterie best goed opgebouwd en weet de film best wel wat spanning te creëren. Daarna verzandt het echter in een nogal voorspelbaar gebeuren. Niet zozeer de onvermijdbare twistjes, maar de structuur waarin alles verloopt.

Ik had vrede gehad met twee types van eindes. Ofwel vertelde Pegg gewoon de waarheid en was het daarmee afgelopen, ofwel werkte Pegg's plannetje en ging de familie ten onder. Maar daar is dit niet echt het type film voor jammer genoeg. Stein volgt braaf de regeltjes en daarmee is het laatste half uur gewoon een beetje zoutloos en weinig effectief.

Acteerwerk is verder wel naar behoren, ook de regie is degelijk. Maar behalve Pegg's opmerkelijke rol is er maar weinig memorabels aan deze film. Eentje die ik uiteindelijk snel weer vergeten zal zijn, terwijl het begin toch echt wel meer beloofde. Jammer dat deze uiteindelijk gewoon een breder publiek wou plezieren.

avatar van Onedin
Een aardige film,maar meer ook niet.
Had er toch wel wat meer van verwacht.
Het was meer een soort van TV film vond ik.
Had meer ingezeten,dochter krijgt....en doet ontdekking van.....

avatar van AniSter
Ondanks het vrij vroeg in de film voorspelbare einde heb ik me prima geamuseerd met deze film. Jammer dat er een paar zaakjes niet meer op tafel kwamen aan het einde, maar daar is het een film voor.