ad

Met onder meer: Lily Collins, Simon Pegg en Connie Nielsen

Releasedatum: 30 april 2020

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Inheritance

"Some secrets should stay buried"

Lauren Monroe, een rijzende ster bij het New York District advocatenbureau, ziet haar perfecte leventje aan zich voorbij gaan wanneer haar invloedrijke vader sterft. Tijdens de verdeling van de erfenis ontvangt ze slechts een klein aandeel van het grote geld en komt ze in het bezit van een mysterieuze envelop. De inhoud van die envelop dreigt haar hele leven te ontrafelen en te verwoesten.

imageimageimageimageimageimageimage

Harold Thewlis

Detective Emilio Sanchez

Onderhond

Aardig.

Maar het eerste uur laat meer verhopen. Tot dan wordt het mysterie best goed opgebouwd en weet de film best wel wat spanning te creëren. Daarna verzandt het echter in een nogal voorspelbaar gebeuren. Niet zozeer de onvermijdbare twistjes, maar de structuur waarin alles verloopt.

Ik had vrede gehad met twee types van eindes. Ofwel vertelde Pegg gewoon de waarheid en was het daarmee afgelopen, ofwel werkte Pegg's plannetje en ging de familie ten onder. Maar daar is dit niet echt het type film voor jammer genoeg. Stein volgt braaf de regeltjes en daarmee is het laatste half uur gewoon een beetje zoutloos en weinig effectief.

Acteerwerk is verder wel naar behoren, ook de regie is degelijk. Maar behalve Pegg's opmerkelijke rol is er maar weinig memorabels aan deze film. Eentje die ik uiteindelijk snel weer vergeten zal zijn, terwijl het begin toch echt wel meer beloofde. Jammer dat deze uiteindelijk gewoon een breder publiek wou plezieren.

avatar van Onedin

Onedin

Een aardige film,maar meer ook niet.

Had er toch wel wat meer van verwacht.

Het was meer een soort van TV film vond ik.

Had meer ingezeten,dochter krijgt....en doet ontdekking van.....

avatar van AniSter

AniSter

Ondanks het vrij vroeg in de film voorspelbare einde heb ik me prima geamuseerd met deze film. Jammer dat er een paar zaakjes niet meer op tafel kwamen aan het einde, maar daar is het een film voor.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Best leuk. Een origineel en mysterieus verhaal en de cast speelt redelijk. Helaas stelt het slot een beetje teleur, ik had gehoopt op een geniale ontknoping maar die kwam helaas niet. Jammer. Desondanks heb ik me met het grootste deel van de film wel vermaakt.

avatar van filmkul

filmkul

Aardige mysterie thriller. Het verhaal is wel erg sterk maar zit leuk in elkaar. De plottwist is wel redelijk voorspelbaar maar het blijft desondanks een boeiende film. De opbouw is best ok en er wordt met een redelijk spanningsboog toegewerkt naar het iets wat te makkelijk einde. Buiten dat bevat de film voldoende spanning voor een thriller en zijn de sfeer en setting dik in orde. Het acteerwerk is redelijk. Pegg doet het zeker niet slecht in deze serieuze rol. 3.0/3.5

avatar van schumacher

schumacher

Ik vond het allemaal maar zozo.

Slecht was het niet neen maar om het nu goed te vinden njah. Daarvoor ging het me te traag, de spanning was er te weinig, het is een thriller.

Het 1ste deel was echt een lange zit, pas in het 2de deel werd het leuk.

Gemengde gevoelens. 1 keer zien toch oke , 2de keer, nee.

avatar van nadrin

nadrin

Best een goede film. Beter dan verwacht na het lezen van de reacties. Kan hem wel aanraden

avatar van rustugan

rustugan

Soms heb je van die films die qua verhaal best vermakelijk zijn. Inheritance is zo'n film. Probleem is echter wel dat je het gevoel hebt dat er veel meer uit te halen was. Na de film gezien te hebben bleef ik zitten met veel open vragen. Eigenlijk had dit concept in een serie uitgewerkt moeten worden. Het verhaal had makkelijk langer gerekt kunnen worden, en was er meer duiding geweest voor de losse eindjes.

avatar van vinny70

vinny70

Niet goed, niet slecht.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Inheritance is in mijn ogen geen volbloed thriller, maar een mysterieus, psychologisch drama met wat thriller elementen en is zeker de moeite waard om te gaan zien. De film houd je aandacht vast door het mysterieuze verhaal en de gespannen sfeer. Een 3.0+

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Family first.

Connie Nielsen is de laatste tijd ook weer aardig actief in filmland zo te zien, ben altijd gecharmeerd van haar geweest. Dus was zij ook de trekpleister voor mij wat deze film betreft, de reden om de prent te gaan kijken. Pegg is ook wel aardig, Lily Collins kende ik verder niet.

Collins was me vanaf het begin al veel te licht, moest een kranige jonge vrouw voorstellen met een glansrijke carrière maar ach...... haar acteren zag er nogal "hakkelijk" uit. Bij de eerste en grote onthulling ging het echt mis, man hoe zou dit nou ooit op deze manier zich laten voltrekken. Er restte nog een heel klein stukje interesse omtrent de vraag van wie hoe en waarom.

Thriller staat er bij de omschrijving als genre, nou dat valt dan redelijk tegen wat mij betreft. En wederom moest er weer eens veel te donker opgenomen worden, wanneer houd men daar ens mee op want je ziet gewoon niet alles op die manier. Heb een dure tv die hoge contrasten brengt maar wederom de opname niet kan compenseren tenzij ik weer de instelling ga veranderen. En dat vertik ik elke keer, de regisseur is verantwoordelijk en hier is het dus gewoon slecht. Een irritatie voor mij dus een dikke minpunt voor mijn eindoordeel.

De soundtrack is constant zeurend op de achtergrond, nergens sterk. Het verhaal is sterk in het kabbelen, "schiet eens op" ging regelmatig door mijn hoofd. En dat komt omdat het allemaal erg mager is, terwijl er in mijn ogen best wel een goede basis was voor een goede uitwerking. Had op momenten moeite om de concentratie erbij te houden omdat het repeterend overkwam/was.

Enkele prima wentelingen, dat bezit de prent. Maar als geheel te summier. De hoofdrol had door een ander vertolkt moeten worden in mijn ogen, een actrice met wat meer krachtige voorkomen. De prent is niet slecht maar ook niet goed, er zat echt meer in. Niet alles is sterk te noemen, een erg simpel einde. Ach 2,5**, een 5,5/10.

avatar van Rodger

Rodger

prachtig, !

Ik hou wel van zulke films, die ergens een andere wending krijgt.

Film zat goed in elkaar, en voelbaar een bepaalde spanning

4.0 ****

avatar van umbra

umbra

• 2032 berichten

Zeer fijne thriller, met heerlijke Lilly Collins en Simon Pegg. Ik was uitermate geboeid doorheen de film. Het was misschien allemaal niet spectaculair, maar wat en hoe alles gebracht werd, zat goed ineen en was kwalitatief.

avatar van schenkowiets

schenkowiets

Best wel een aardige thriller met een origineel verhaal.

avatar van Noodless

Noodless

Redelijk, maar naar het einde toe simpel en zwak uitgewerkt waardoor de film toch de gemiddelde score bij mij niet haalt. Uiteindelijk een matige film waarbij de rol van Simon Pegg niet echt geslaagd is te noemen.

Een film die je morgen al vergeten bent. 5/10

avatar van blurp194

blurp194

Slappe hap.

Simon Pegg probeert de laatste tijd geloof ik wel vaker andere rollen dan we van hem gewend zijn - nieuwe genres buiten de comedies waar we hem van kennen. Dit is dan de eerste die ik daarvan te zien krijg, en ik geloof niet dat het een succes is - niet de rol, niet het script, niks. En de rest van de cast ook niet eigenlijk. Een volstrekt ongeloofwaardig verhaaltje dat zich naar een oninteressant einde broddelt, en waar ik nog niet eens een classificatie als kijkvoer aan hangen kan.

En Lilly Collins zie ik ook veel liever in een andere film. Bah, wat een draak.

avatar van Timecop

Timecop

Meer van verwacht. Ik vond Simon Pegg ook niet echt geschikt voor deze rol. Hij heeft gewoon altijd iets komisch over zijn gezicht.

avatar van Jeetje

Jeetje

Ik vond het wel een mooie film, origineel verhaal.

Je blijft je toch afvragen wat het mysterie is.

Aan het einde nog wel even een moment dat ik dacht, 'Ach, daar gaan we weer, voorspelbaar', maar al met al, dikke voldoende.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ongeloofwaardigheid troef... Een steenrijke kerel overlijdt aan een hartstilstand en laat aan zijn dochter een gevangen man in een ondergrondse bunker na als erfenis. Dit klinkt op zich al erg bij het haar getrokken en het betert er niet op. De vele logicafouten zijn een ergernis. Toch kan ik niet ontkennen dat de film spanning teweeg brengt, omdat je wil weten wat voor verhaal in godsnaam achter die gast zit . Collins is gewoon slecht gecast : ze ziet er slechts een paar jaar ouder uit dan haar eigen dochter in de film en zet voor de rest ook geen bijster sterke rol neer. Zoals velen me al voorgezegd hebben : vlug vergeten.

avatar van stefan dias

stefan dias

• 2079 berichten

Deze film ongeloofwaardig noemen zou het woord 'ongeloofwaardigheid' ongeloofwaardig maken.

Nee, dit is gewoon ri-di-cuul, te gek om los te lopen. Maar erger: dit is gewoon ont-zettend slecht. Totaal niet boeiend, je zou bijna medelijden hebben met de acteurs, want wat voor figuren moeten ze in godsnaam neerzetten? Iemand die in 30 jaar geen streepje licht gezien heeft, maar ijverig elke dag zijn sit-ups doet? Give me a break…

Maar aan de andere kant: die mensen hebben toch ooit het script te lezen gekregen? Eigen schuld, dikke bult. Hoe iemand hiervoor ooit gewoon geld bijeen gekregen heeft, zou als onderwerp al een boeiender film opleveren.

Een half puntje voor de geweldige wenkbrauwen van Collins, want zelfs dat halve puntje is te veel eer voor dit wangedrocht.

avatar van lionne333

lionne333

Wat een slechte film. Traag, langdradig, er gebeurt echt helemaal niks. Snel vergeten.