A Dangerous Man (2009)

Actie / Thriller

geregisseerd door Keoni Waxman
met Steven Seagal, Jerry Wasserman en Mike Dopud

Nadat hij zes jaar lang vast heeft gezeten in de gevangenis voor iets wat hij niet gedaan heeft, wordt Shane Daniels (Steven Seagal) weer vrijgelaten met alleen maar de excuses van de staat Arizona. In de eerste paar uur van zijn vrijheid wordt Shane getuige van een uit de hand gelopen politie controle waarbij twee doden vallen, waaronder een agent. De daders hebben echter nog twee dingen achtergelaten; een zak gevuld met geld en een vrouw. Het is nu aan Shane zich een weg te vechten door de corrupte stad en de vrouw in veiligheid te stellen.

Steven Seagal heeft een hele reeks films op zijn naam staan, van goed, slechte tot wel heel slechte.
Dit is er een uit de eerste reeks, een goede dus.
Veel actie en martial arts zoals we van Seagal zijn gewend.
Ook veel bruut geweld in deze prent.
Kortom: een van de betere films van Steven Seagal.
Eentje voor de liefhebbers !!

avatar van Gang_Star
Een film die moeiteloos aansluit op de vorige films die Steven Seagal hiervoor gemaakt heeft. Acteren is van matig niveau, de actie die erin zit is best oke, maar het geheel duurt wat lang tot het einde toe.

Een film van 13 in het dozijn, maar ja, het is Steven Seagal hè!!

avatar van Moviestar1979
Een redelijke actiefilm met Steven Seagal in de hoofdrol.

Het verhaal zit vol met vlotte vechtscènes en schietpartijen. Het personage van Byron Mann wordt niet volledig gebruikt. Dit had te maken met het feit dat de acteur pas later werd gecast.Het script had beter gekund. Het wordt meer ingewikkelder gemaakt dan nodig is.

2,5 *

avatar van TronMan
De actie is aardig, voor de rest ziet het er erg goedkoop (locaties) uit. Ook het verhaal is met omwegen amper te volgen en wil heel wat zijn, maar is uiteindelijk flut. Veel gasten die op elkaar schieten en missen vanaf 10 meter. Wel kun je af en toe Seagal goed verstaan, zijn zachte gemompel deed hij hier wat minder,dat is dan wel fijn.