• 8.556.693 stemmen

Geregisseerd door: Tom Tykwer

Met onder meer: Clive Owen, Naomi Watts en Armin Mueller-Stahl

Releasedatum: 16 april 2009

Plot The International

"Is your money making a killing?"

Interpol agent Louis Salinger (Clive Owen) en advocaat Eleanor Whitman (Naomi Watts) zijn vastbesloten om de waarheid over een van de grootste banken ter wereld boven tafel te krijgen. Hun zoektocht naar gerechtigheid brengt hen van Berlijn naar Milaan en van Istanbul naar New York. Een chaotische tijd breekt aan en beiden blijken in levensgevaar te zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Detective Bernie Ward

avatar van frans123

frans123

Weertenaar schreef:

Mager. Na het twijfelachtige begin werd de prent redelijk interessant maar die aandacht weet men niet door te trekken naar de tweede helft. Na de stomzinnige schietpartij in het Guggenheim was voor mij de lol er wel af en verzand de prent in een dialogenspel waarvan de afloop me geen zier kon schelen. Daarmee ligt meteen de vinger op de zere plek; naar wat voor moralistische complottheorie zat ik nu eigenlijk te kijken? Het wist me gewoon niet te boeien, waar het trage tempo overigens ook een rol inspeelde. Leuk hoor al die opnamelocaties verspreid over de wereld, maar ik kreeg stellig de indruk dat het de zwakte van de film zelf moest afleiden... Hiervan gaan er dertien in een dozijn, niets meer niets minder.

Van het verhaal moet de film het niet hebben..Gaaap.."'Conspiracy"wat je schrijft boeit vrijwel geen enkele kijker..Deja vu. En hahaha ik vond die ""Floortje op reis" shoots prachtig, daarom bleef ik kijken. Ja ja wat je zegt Afleiding"!!

avatar van kissyfur

kissyfur

Ik ben een hogere mening toegedaan dan de gemiddelde score hier. Tykwer is wat wisselvallig (Cloud Atlas, brrr), maar dit is toch van begin tot eind een vakkundig gemaakte film. Goed geschoten, behoorlijk goed plot, prima actie, en net op het moment dat het me opviel dat er toch een moraal ontbrak werd dat er met de verhoring ook nog even snel ingepropt.

Dit is hoe een James Ind film of Bourne of whatever zou moeten zijn. Pulpy genoeg om lekker weg te kijken, maar ook weer geen stupiditeiten die je met een klap doet realiseren dat het allemaal maar een film is.

avatar van Jens van Eijk

Jens van Eijk

In principe gewoon een doorsnee misdaad thriller. Niks hoogstaandst en ook geen excellerende acteur of actrice gewoon alles is voldoende. Aanvankelijk had ik het idee dat deze film ten onder zou gaan aan zijn dialoog. Tot dat in eens alle remmen los gingen in het Guggenheim museum, waarbij de actie scène ook nog eens vrij lang duurt. Daarna zakt het wel weer in en weet het de spanning niet vast te houden helaas. Wat Naomi Watts (Ella) haar toevoeging aan deze film nou precies is mag Joost weten. Ze had best vervangen kunnen worden door een kast plant en niemand had het verschil gemerkt. Acteer prestatie was gewoon prima maar begreep niet echt wat nou de toevoeging was van haar personage.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Matig.

Bedoeld als ouderwetse spionagethriller, zij het in een modern jasje, kan The International het eigenlijk nooit waar maken. Ik las na afloop van deze film op IMDB dat er reshoots zijn geweest om het meer een actiefilm te maken, maar dat is evenmin een goede keuze geweest. Het vleesch-noch-visch-gehalte is behoorlijk groot. Zo is de film niet grauw en spannend genoeg om echt als thriller door te gaan, heeft het spionageverhaaltje op zich weinig om het lijf én volg je als kijker exact dezelfde etappe als de personages.

Bovendien is het visueel weinig opzienbarend. Clive Owen doet niettemin z'n stinkende best, zij het tevergeefs. Hetzelfde kan gezegd worden van Armin Mueller-Stahl en Naomi Watts, waarvan ik geen idee heb waarom een actrice van haar niveau zich voor dit soort onbenullige rolletjes laat strikken.

avatar van Kondoro

Kondoro

“Sometimes a man can meet his destiny on the road he took to avoid it.”

Toch een flinke tegenvaller. Deze thriller stond nog in mijn lijst en ik zag ook dat hij op Netflix stond, snel maar even mee genomen maar ik vond het niet al te best. Het begon best leuk, en daarna draafde de film nog best leuk door maar de lange speelduur maakte de film op een gegeven moment wel erg langdradig, langer dan hij had gekund. Er waren soms veel saaiere scenes en de actie scenes konden dan maar weinig positiefs betekenen.

‘Owen’ is keihard aan het knokken om nog wat te maken van de film samen met zijn cast-leden die er duidelijk meer zin in hebben dan de regisseurs. Want buiten het feit om dat de film vrij strak gefilmd is blijft het ook allemaal wel erg saai op veel vlakken, het spionageverhaal is te houterig om het echt interessant te gaan vinden en blijft het erg doorsnee. Echte spanning is nergens te vinden en eigenlijk is het vanaf minuut één wel duidelijk welke kant deze film op wil gaan.

We krijgen precies waar we voor zitten, er word nergens enige moeite genomen om het even iets spannender te maken en het einde is nogal abrupt. De interesse werd op den duur echt minder en de film wist nergens goed te boeien.

Tarkus

Tarkus schreef:

Puike film dit, waar je toch je aandacht goed moet bijhouden, want een makkelijk verhaaltje is het zeker niet.

De vertolkingen zijn prima, en dat mag van iedereen worden gezegd.

Het was ook leuk om een van mijn favoriete acteurs nog eens in een glansrol bezig te zien, namelijk Armin Mueller-Stahl.

De locaties zijn ook prachtig, men toert door zowat half Europa en New York.

De film heeft me voor de hele duur, bijna 2 uur, aan het scherm gekluisterd.

Opnieuw bekeken en opnieuw van genoten, heerlijke actiefilm, met een prima cast.

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Vrij aardige thriller. Spannend en een redelijk goed verhaal. Met de cast is niks mis mee. Owen is degelijk, Watts goed zoals zo vaak. En bovendien een mooie verschijning. Voor mij een voldoende dus 3*** waard.

avatar van umbra

umbra

Deze voorbije nacht gekeken. Uiterst boeiende thriller met fijne cast. Film staat garant voor klein 2u filmplezier, geen seconde verveling.

avatar van AniSter

AniSter

Voor de tweede maal bekeken. Toch viel het me deze keer iets tegen. Op het verhaal is niets aan te merken. In de uitvoering vond ik echter een paar minnetjes zitten. Vooral richting het einde als meneer de bankdirecteur zelf op pad moet voor een deal. Kom op zeg, een beetje over de daken rennen. De schietpartij in het museum was prima alleen compleet onwaarschijnlijk dat ze zo lang lekker hun gang konden gaan. Als het geheel wat dichter bij de realiteit was gekomen en het einde wat meer dan wat krantenartikelen tijdens de aftiteling, dan had ik er een ster bij gedaan.

avatar van stratmans

stratmans

De film is wel spannend, het verhaal rammelt. De actie in het Guggenheim is even indrukwekkend als onwaarschijnlijk en onlogisch.