• 8.299.720 stemmen

The Next Three Days (2010)

Drama / Thriller | 133 minuten

Met onder meer: Russell Crowe, Elizabeth Banks en Liam Neeson

Releasedatum: 9 december 2010

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Next Three Days

"What if you had 72 hours to save everything you live for?"

Het leven lijkt perfect voor John Brennan. Totdat zijn vrouw Lara opgepakt wordt voor een gruwelijke moord die ze niet heeft gepleegd. Drie jaar later doet John er alles aan om zijn gezin bij elkaar te houden. Hij voedt hun zoon op, geeft les op school en doet er alles aan om haar onschuld te bewijzen. Als ook het laatste beroep wordt afgewezen en Lara suïcidaal wordt besluit John dat er maar één oplossing mogelijk is; hij moet zijn vrouw uit de gevangenis bevrijden. Hij bedenkt een gedetailleerd vluchtplan en stort zich in een gevaarlijke en onbekende wereld. Uiteindelijk alles op het spel zettend voor de liefde van zijn leven. Remake van de Franse film Pour Elle.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Poecillia

Poecillia

Aardige film, hoewel niet erg origineel. Ik had wat moeite met de tempo-wisselingen. Snel tot ze in de bak zit, dan een lange trage periode van voorbereiding (wel goed uitgewerkt overigens) en dan weer de actie.

avatar van brazo

brazo

De film had me vrijwel direct goed te pakken! Heeft er meteen een goed tempo inzitten en die blijft er ook mooi in. Spanning zit er van begin tot eind goed in. Leuk verhaal, maar nog beter de acteerprestaties van zowel de hoofdrollen als de leuke interessante bijrollen. Hier en daar een paar minpuntjes en ongeloofwaardigheden, maar dit stoorde me amper. Film steekt gewoon top in elkaar en is zeker een aanrader om te bekijken!

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Flauw. Clichématig tot en met en vrouwen die er niet echt uitzien en fake zijn. Russel Crowe redt de boel gelukkig nog wel wat. Maar de vrouw & kind lijken rechtstreeks overgenomen te zijn van een rampenfilm, zwakke karakteromschrijving dus. Verpest de film wat. Ik kijk wel de Franse film waar deze film op gebaseerd is.

Pour Elle

Elizabeth Banks noemt de actrice. Erg zwakke acteerprestatie. Crowe speelt wel goed, maar de film kan die niet redden.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Niet helemaal zonder fouten en onwaarschijnlijkheden, maar sterk genoeg om je aan het denken te zetten. Lekker sfeertje, vooral tegen het einde.

avatar van des1

des1

Past Russell Crowe toch goed in het verhaal... Vraag je alleen af wat een bloedvlek achter op een jas doet... als de vrouw dan schuldig zou zijn. Van tijd tot tijd lees je verhalen van mensen die 10-20 jaar, soms wel langer, onschuldig in de gevangenis hebben gezeten. Een nachtmerrie.

avatar van IH88

IH88

“No prison in the world is airtight.”

Spannende film waarbij het een mirakel is dat de film alles nog zo geloofwaardig weet te houden. Een vrouw wordt opgepakt omdat ze verdachte is in een moordzaak, en de man van de vrouw beraamt een plan om haar te bevrijden uit de gevangenis.

Dit kan in foute handen uitlopen op een ongeloofwaardige B-film, maar regisseur Haggis houdt alles down to earth en laat stapje voor stapje zien hoe John (Crowe) zijn plan ter uitvoering brengt. In het begin straalt John nog één en al hulpeloosheid uit, maar je ziet hem steeds meer veranderen in een man die er alles voor over heeft om zijn vrouw te bevrijden. Hijzelf is overtuigd van haar onschuld, maar als kijker blijf je tot het laatst in het ongewis over haar (on)schuld. Crowe is sterk als goedzak die in een extreme situatie wordt geplaatst en Banks verbaasd met haar dramatische rol. Het laatste half uur is erg spannend en ik zat op het puntje van me stoel. Het donkere einde is de kers op de taart.

avatar van movielee

movielee

een sterk verhaal en deze film verveeld geen minuut. Russel Crow sterk in zijn rol.

avatar van basssss

basssss

Opgenomen gisteravond en nu gekeken, WAUW!!!

avatar van Movsin

Movsin

Net als in "Pour Elle" valt het me op dat de verwondering, de emotie en vooral de gramschap om de onrechtvaardige aanhouding, niet erg is uitgewerkt. Het einde is wel sterk met een filmdragende Russell Crowe.

avatar van notsub

notsub

Als alle serieuze minuten aan het begin plaats maken voor het grote moment slaat The Next Three Days om in een gemiddelde actiefilm. Niet dat het dan mis is, maar de transitie van schoolmeester tot slimme actiebaas van Russell Crowe gedurende het eerste uur heeft zeker iets meer te bieden. Ook het niet chronologisch verloop van de film werkt goed. Het blijft prima te volgen en raadsels laten zich soepel oplossen. Naar het einde toe neemt de geloofwaardigheid wel heel magere vormen aan, toch bleef ik aan het scherm geplakt. The Next Three Days is dus een film met meerdere gezichten die uiteindelijk overeind blijft , maar het had net veel gekker moeten worden.

avatar van Tiany

Tiany

Spannend ontsnappings-thrillerke. Eerste helft was een beetje traag, tweede helft kon me best boeien. Spijtig van de minieme rolletjes voor topacteurs Liam Neeson en Brian Dennehy.

avatar van Bertha010

Bertha010

Zag vooraf goede recensies en hoge cijfers, maar vraag me toch af of ik wel 122 minuten naar de goede film heb zitten kijken. Ongeloofwaardig, geen diepgang en onrealistisch. Slecht acteerwerk van dat kind, waar zijn de Billy's uit Kramer vs Kramer? Het beetje spanning, dat er hier in huis anders over gedacht wordt en dat onze vriend Crowe (altijd goed) zich alleen maar laat leiden door zijn grote liefde maakt het nog wel vermakelijk.

avatar van elayz

elayz

Erg goed, en word naar het einde toe lekker spannend.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Gewoon een gewoon goede film!

We hebben bijna (duurt met aftiteling e.d. iets korter) 2 uren genoten van deze film die continue blijft boeien. Het verhaal loopt als een trein, degenen die de film moeten dragen, dragen deze ook en overtuigen je dat je naar een waargebeuren zit te kijken!

Prachtige film en de beloning in cijfers is een.....8!

avatar van jopie87

jopie87

Mwoah..... Een lange zit....

avatar van RebbelDebbel

RebbelDebbel

Vond t een goede film. Spannend, kon goed meeleven met personages. Knappe, doordachte acties, vooral op t einde.

Onderhond

Saai.

Zo'n film die alles zo tot in de puntjes uitgewerkt wil hebben dat het resultaat gewoon belegen, traag en vervelend is. Het plot is eigenlijk te onnozel om met veel serieux te behandelen, maar dat ligt een beetje in de stijl van Haggis vrees ik.

Crowe is absoluut ook geen acteur om een hele film te dragen. De rest van de cast weet ook nooit wat toe te voegen, de bijrolletjes van Neeson en Wilde zijn zelfs een beetje belachelijk. Verder is het zo'n film die wel erg solide aanvoelt, maar echt nooit weet te verrassen of nooit iets extras kan bieden.

Had 40 minuten korter gemogen, had wat luchtiger mogen zijn, het had gewoon heel wat meer mogen leven. Nu is het vooral een lesje is losse eindjes aan elkaar vastknopen en mensen zo min mogelijk tegen de schenen stoten. Flauwe cinema dus, niet aan mij besteed.

avatar van Mark de Jong

Mark de Jong

Super. Spannend tot het eind.

avatar van Davido

Davido

Russell Crowe is weer top. Heerlijke film met veel spanning. Eerste 30 min iets wat traag. Maar dan komt hij op stoom.

Wij zaten er helemaal in en waren continu aan het meepraten hahahahaha. Goed gespeeld en een lekker verhaal. Einde is super!

avatar van JanLo

JanLo

TornadoEF5 schreef:

Pour Elle

Ik heb Pour Elle ook gezien, maar vind deze zeker net zo goed. Deze scoort zowel bij moviemeter als bij IMDB zelfs hoger dan Pour Elle. Valt me ook niks op over slechte acteerprestaties, maar kijk ook niet als pro naar films. Ik vind wel dat je recensie zeer zwak is!

avatar van =EL!ZE=

=EL!ZE=

Prima film die je zeker een keer moet kijken

avatar van Kuzey Tekinoglu

Kuzey Tekinoglu

Het eerste lange deel is vooral een langdradig drama. In het laatste half uur gaat het tempo gelukkig omhoog, maar dit weet de film niet meer te redden. Had veel korter gekund en had meer een thriller mogen zijn.

avatar van Tamz

Tamz

Echt een aanrader!

avatar van Groover1986

Groover1986

Fantastische film! Je wordt helemaal in de spanning gezogen en je voelt gewoon de intensiteit van het verhaal! Echt geweldig en een dikke aanrader! Die slechte recensies hier slaan wederom nergens op zoals zo vaak hier. Je kan iedere film wel onderuit praten, het blijven films!!

avatar van Mescaline

Mescaline

Heeft een voor mij toch wel erg trage opbouw waardoor vooral de eerste 50 minuten aanvoelde als of er maar weinig schot in het verhaal kwam. Gelukkig maakt de film daarna wel erg veel goed, Russell Crowe kan lekker losgaan en het plan kan in werking gezet worden! De film weet gelukkig op de 2de helft erg spannend te zijn en vooral het laatste half uur zat ik op het puntje van mijn bank.

De film had voor mij persoonlijk wel net iets minder lang mogen duren, het is natuurlijk ook al lang geen origineel verhaal meer(los gezien van het feit dat ik de Franse versie (nog) niet heb gezien) maar iets meer snelheid had het geheel in mijn optiek best wel goed gedaan.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Poeh...dit viel toch wel wat tegen als geheel dat vooral op spanning gericht is, en verder vooral niet echt realistisch wordt nog de diepte ingaat.

Wat me als eerst al opvalt is dat de zogenaamde drie jaar voor bij vliegen, het Crowe het alleenstaand ouderschap redelijk gemakkelijk afgaat en een voorbeeldig kind dat nooit boos wordt nog vervelend is. Het te bedenken plan, en tot stand koming is dan wel weer aardig, net als het mislukte hoger beroep en zelfmoordpoging.

De ontsnapping zelf is in eerste instantie aardig maar verliest zich daarna in een te lange en domme achtervolgingsscène waarin Crowe en Banks onnodig de aandacht naar zich toe trekken door te rennen terwijl ze al min of meer in de omgeving opgegaan zijn, net als het rijgedrag dat ook alleen maar de aandacht trekt. Het zorgvuldig bedachte tijdschema wordt even gemakkelijk overboord gekieperd voor een over pathetisch momentje, namelijk het oppikken van het kind. Tsja...net zo belachelijk de brainwave die de politie heeft over een zaak van drie jaar oud dat de veroordeling best wel eens een misser kon zijn, het zal.

Wel aardig het dingetje om voorbij de douane te komen en het bewuste plan met dwaalspoor in de vuilniszak. Verder is The Next Three Days echt niets bijzonders of je moet van een beetje gemakkelijk spanning houden.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Best een degelijke thriller waarbij een ideaal modaalgezin uiteen wordt gerukt wanneer de vrouw wordt opgesloten wegens moord. De man stelt vervolgens alles in het werk om haar vrij te krijgen, maar moet uiteindelijk de drastische beslissing nemen zijn vrouw te laten ontsnappen. Het lijkt een zoveelste uitgemolken idee van Prison break en dat is het ook wel. Ook de inspiratieloze titel helpt niet. Toch blijft de film vrij vermakelijk en heeft dit ook te maken met Russell Crowe voor wie ik steeds een boon heb gehad.

Nu, het feit dat John alles in het werk stelt om zijn vrouw vrij te krijgen, verloopt in de film erg beperkt. Van het politioneel onderzoek, de rechtbank, de tragedie en rouwverwerking is er eigenlijk erg weinig sprake. In het begin kabbelt het wat door. De plannen tot ontsnapping zijn wat clichématig en berusten op veel toevalligheden, maar de ontsnapping zelf is best spannend.

Een aantal geslaagde scènes zoals de spitsvondigheid bij de douane bvb redden de film een beetje. Het laatste uur is best tof. Vermakelijk is hij dus wel. Graag naar gekeken, maar wereldschokkends is het allemaal niet. Blijkbaar een remake van een Franse versie, misschien moet ik die ook maar eens zien om de vergelijking te maken.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Best wel een toffe film. De film heeft even de tijd nodig om echt goed op gang te komen, maar vooral het tweede uur is echt heel goed en spannend. Het acteerwerk is ook prima te noemen in deze film. 7.5 in cijfers. Hier op moviemeter naar boven afgerond dan 4 sterren.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Als je de eerst drie kwartier wakker blijft, valt het nog mee. De film komt echt wel traag op gang en dat heeft niets te maken met sfeer creëren of spanning opbouwen. Pas na een 45-tal minuten komt de film gelukkig wat op gang, maar al na een half uur dacht ik dat de climax nu wel zou komen, maar dan moest het nog even duren. 2u en een kwartier is veel te lang voor wat het maar kan bieden. De enige die wat opvalt in de film is Russell Crowe, maar het mist hem aan een goeie tegenspeler. Alleen kan hij de film niet redden, daarvoor is zijn rol niet interessant genoeg.

Echt slecht wordt het dan ook weer niet, het is gewoon langdradig en vrij voorspelbaar. Jammer, want het idee is wel goed. Hier had meer mee gedaan kunnen worden. En de naam van Liam Neeson op de affiche is gewoon belachelijk. Zijn scène stelt amper iets voor en er zijn cameo's die langer duren.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Prima film alleen had de film voor mij wat korter mogen zijn, goed opgezet spannend alleen het stukje over de knoop was een aanfluiting........3,5