The Next Three Days (2010)

3,67

Verenigde Staten / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Paul Haggis
met Russell Crowe, Elizabeth Banks en Liam Neeson

Het leven lijkt perfect voor John Brennan. Totdat zijn vrouw Lara opgepakt wordt voor een gruwelijke moord die ze niet heeft gepleegd. Drie jaar later doet John er alles aan om zijn gezin bij elkaar te houden. Hij voedt hun zoon op, geeft les op school en doet er alles aan om haar onschuld te bewijzen. Als ook het laatste beroep wordt afgewezen en Lara suïcidaal wordt besluit John dat er maar één oplossing mogelijk is; hij moet zijn vrouw uit de gevangenis bevrijden. Hij bedenkt een gedetailleerd vluchtplan en stort zich in een gevaarlijke en onbekende wereld. Uiteindelijk alles op het spel zettend voor de liefde van zijn leven. Remake van de Franse film Pour Elle.

461 BERICHTEN 79 MENINGEN
geplaatst: 14 september 2015, 18:50 uur [permalink]
Aardige film, hoewel niet erg origineel. Ik had wat moeite met de tempo-wisselingen. Snel tot ze in de bak zit, dan een lange trage periode van voorbereiding (wel goed uitgewerkt overigens) en dan weer de actie.

avatar van brazo
geplaatst: 24 september 2015, 02:35 uur [permalink]
De film had me vrijwel direct goed te pakken! Heeft er meteen een goed tempo inzitten en die blijft er ook mooi in. Spanning zit er van begin tot eind goed in. Leuk verhaal, maar nog beter de acteerprestaties van zowel de hoofdrollen als de leuke interessante bijrollen. Hier en daar een paar minpuntjes en ongeloofwaardigheden, maar dit stoorde me amper. Film steekt gewoon top in elkaar en is zeker een aanrader om te bekijken!

avatar van TornadoEF5

geplaatst: 4 november 2015, 19:09 uur [permalink]
Flauw. Clichématig tot en met en vrouwen die er niet echt uitzien en fake zijn. Russel Crowe redt de boel gelukkig nog wel wat. Maar de vrouw & kind lijken rechtstreeks overgenomen te zijn van een rampenfilm, zwakke karakteromschrijving dus. Verpest de film wat. Ik kijk wel de Franse film waar deze film op gebaseerd is.

Pour Elle

Elizabeth Banks noemt de actrice. Erg zwakke acteerprestatie. Crowe speelt wel goed, maar de film kan die niet redden.

avatar van SmackItUp
geplaatst: 8 januari 2016, 00:09 uur [permalink]
Niet helemaal zonder fouten en onwaarschijnlijkheden, maar sterk genoeg om je aan het denken te zetten. Lekker sfeertje, vooral tegen het einde.

avatar van des1
geplaatst: 30 september 2016, 06:27 uur [permalink]
Past Russell Crowe toch goed in het verhaal... Vraag je alleen af wat een bloedvlek achter op een jas doet... als de vrouw dan schuldig zou zijn. Van tijd tot tijd lees je verhalen van mensen die 10-20 jaar, soms wel langer, onschuldig in de gevangenis hebben gezeten. Een nachtmerrie.

avatar van IH88
geplaatst: 17 december 2016, 13:27 uur [permalink]
“No prison in the world is airtight.”

Spannende film waarbij het een mirakel is dat de film alles nog zo geloofwaardig weet te houden. Een vrouw wordt opgepakt omdat ze verdachte is in een moordzaak, en de man van de vrouw beraamt een plan om haar te bevrijden uit de gevangenis.

Dit kan in foute handen uitlopen op een ongeloofwaardige B-film, maar regisseur Haggis houdt alles down to earth en laat stapje voor stapje zien hoe John (Crowe) zijn plan ter uitvoering brengt. In het begin straalt John nog één en al hulpeloosheid uit, maar je ziet hem steeds meer veranderen in een man die er alles voor over heeft om zijn vrouw te bevrijden. Hijzelf is overtuigd van haar onschuld, maar als kijker blijf je tot het laatst in het ongewis over haar (on)schuld. Crowe is sterk als goedzak die in een extreme situatie wordt geplaatst en Banks verbaasd met haar dramatische rol. Het laatste half uur is erg spannend en ik zat op het puntje van me stoel. Het donkere einde is de kers op de taart.

avatar van movielee
geplaatst: 5 januari, 20:12 uur [permalink]
een sterk verhaal en deze film verveeld geen minuut. Russel Crow sterk in zijn rol.

geplaatst: 14 januari, 20:26 uur [permalink]
Opgenomen gisteravond en nu gekeken, WAUW!!!

geplaatst: 15 januari, 07:55 uur [permalink]
Net als in "Pour Elle" valt het me op dat de verwondering, de emotie en vooral de gramschap om de onrechtvaardige aanhouding, niet erg is uitgewerkt. Het einde is wel sterk met een filmdragende Russell Crowe.

avatar van notsub
geplaatst: 24 januari, 18:39 uur [permalink]
Als alle serieuze minuten aan het begin plaats maken voor het grote moment slaat The Next Three Days om in een gemiddelde actiefilm. Niet dat het dan mis is, maar de transitie van schoolmeester tot slimme actiebaas van Russell Crowe gedurende het eerste uur heeft zeker iets meer te bieden. Ook het niet chronologisch verloop van de film werkt goed. Het blijft prima te volgen en raadsels laten zich soepel oplossen. Naar het einde toe neemt de geloofwaardigheid wel heel magere vormen aan, toch bleef ik aan het scherm geplakt. The Next Three Days is dus een film met meerdere gezichten die uiteindelijk overeind blijft , maar het had net veel gekker moeten worden.

avatar van Tiany
geplaatst: 4 februari, 23:52 uur [permalink]
Spannend ontsnappings-thrillerke. Eerste helft was een beetje traag, tweede helft kon me best boeien. Spijtig van de minieme rolletjes voor topacteurs Liam Neeson en Brian Dennehy.