The International (2009)

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Tom Tykwer
met Clive Owen, Naomi Watts en Armin Mueller-Stahl

Interpol agent Louis Salinger (Clive Owen) en advocaat Eleanor Whitman (Naomi Watts) zijn vastbesloten om de waarheid over een van de grootste banken ter wereld boven tafel te krijgen. Hun zoektocht naar gerechtigheid brengt hen van Berlijn naar Milaan en van Istanbul naar New York. Een chaotische tijd breekt aan en beiden blijken in levensgevaar te zijn.

avatar van ArcovandenBroek
De film is heel realistisch in beeld gebracht, met een hele goede cast. Sommige moorden/zaken los je eenmaal niet op, vandaar het plotselinge einde. De film had wel wat korter gekund/gemogen, maar mede door de mooie beelden en muziek, heb ik me geen seconde verveeld. De actiescene in het museum was subliem, wat een heerlijk vuurgevecht!

4* voor het totaalplaatje, wat zeer goed gelukt is.

Beetje cliche allemaal. een magere 3!

ninoboy1
Goed verhaal, maar spijtig genoeg bijna geen actie.

Heb hem gisteren gezien, vond het wel een goede film. niet echt bijzonder. maar wel leuk. helaas weinig actie.

avatar van Mat_
Vrij middelmatig allemaal.

Tykwer wil een intelligente thriller maken maar maakt eigenlijk een erg simpele film. Te veel verschillende personages die nauwelijks worden uitgewerkt en te veel onbelangrijke gebeurtenissen die er eigenlijk enkel voor zorgen dat de film, vooral in het begin, soms moeilijk te volgen is. Verder is de hele film eigenlijk gebaseerd op een vrij flauw uitgangspunt.

Owen is altijd wel leuk in dit soort films en doet het dan ook wel goed. Watts is erg matig en eigenlijk is haar personage zo goed als overbodig in de film.

De film is nergens slecht maar echt beklijvend wordt het nergens.

avatar van XZtephan
Clive Owen kan ik altijd wel zien, maar deze film was een beetje onder zijn niveau vind ik. Geen slechte film ofzo, maar hij miste gewoon net ff dat beetje diepgang, aktie en spanning om er naar mijn idee een echt goede film van te maken.

Melvin Udall
Bovengemiddelde thriller met een verhaal dat nogal op veel kleine lijntjes de aandacht vraagt en daardoor soms wat rommelig overkomt. Tykwer heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt. Zijn vorige film (Perfume) die zoveel visuele schoonheid in zich heeft is nauwelijks te evenaren, laat staan te overtreffen. Het camerwerk is hier evenwel dik voor elkaar maar de diverse personages blijven wat aan de matte kant. Vraag me zo langzamerhand wel af of Owen altijd in zijn eigen kleding op de set verschijnt. Ik zie hem film na film in diezelfde lange jas voorbij komen.....

avatar van Sven Vermant
Vanavond gezien in de sneak preview.
Ik vond de film een beetje tegenvallen. De beelden zijn mooi maar het verhaal is te warrig door vele nietstoevoegende personages.
Verder was het acteerwerk was wel ok, maar de film kan zijn verwachtingen bij lange niet waarmaken. Halverwege de film is er even een moment waarop de film lijkt te gaan boeien maar daar blijft het helaas bij.

2,5* lijkt me ruim voldoende.

avatar van wibro
Deze film vanavond in de sneak gezien en ik kan alleen maar zeggen dat ik het een onderhoudende thriller vond. Best een aardig verhaal - hoewel toch enigszins voorspelbaar - ,goed acteer- en vooral uitstekend camerawerk. Beste scene vond ik de shoot-out in het Van Guggenheim Museum in New York. Voor de rest valt er van mij over deze film niets bijzonders te vermelden. Daarvoor heb ik dit soort films al te vaak gezien.

Rsp
Boeiende film. De film heeft even nodig om gang te komen maar daarna bleef de film tot het eind spannend. Goede acteurs trouwens. Zeker de moeite waard als je wat ziet in films met een goed verhaal in plaats van shooters.

avatar van Skrean
Camerawerk en verhaal waren goed, ook bepaalde statements over het 'slaaf' zijn van de 21e eeuw ben ik volkomen mee eens. De shoot-out in het Guggenheim was vet.

Ik heb me wel vermaakt met deze film. Had wel wat korter gemogen.
Acteer werk was oke. Verder zijn er wel al genoeg van zulke films gemaakt.

miepke
Ik ben net terug uit de bios, personeelsvoorstelling, en hij viel me best wel tegen. Kwam misschien ook om het feit dat het zo laat was, maar helaas kon deze me niet echt boeien en moest ik er nogal inkomen.
Als ik er niet zo veel van verwacht had was het een meevaller geweest.

avatar van Mood Indigo
Rsp schreef:

weet je zeker dat je bij de juiste film zit?
goedkoop verhaal, totaal geen spanning
en bovenal ongeloofwaardig verloop
wel een leuke kijk film

avatar van plompa
Ik vond het wel een coole film, alleen gedurende de film krijg je steeds beter door dat er haast geen einde mogelijk is binnen de duur van de film, dat vond ik jammer. Had een beter end gehoopt.

Ik had hier meer van verwacht.
De film kon mijn aandacht niet vasthouden.
Bij vlagen prima ( museum scenes) maar he International" lijkt ook regelmatig in te zakken.
2,5*/3*

aardig, meer ook niet

avatar van RickZ
lekkere actiefilm, wat moeizaam verhaal, maar de schietactie is goed.

avatar van andrehoek
Probleem bij dit soort films is altijd dat je met vragen blijft zitten en hoe langer je er over na gaat denken hoe slechter de film wordt. De een mist dit, de ander mist dat en weer een ander heeft ergens anders wel weer problemen mee.
Vond de film zeker niet tegenvallen. Tempo is goed, verhaal is duidelijk, onderwerp is modern en de schietscene met mobiele ringtone is perfect getimed. Gezien de hele film was misschien het eind wat aan de snelle kant...

avatar van Zandkuiken
Viel me eerlijk gezegd toch een beetje tegen. The International probeert te balanceren tussen intelligente thriller genre Michael Clayton en zuiver entertainment, een evenwichtsoefening die niet echt lekker uitpakt.

De film vervalt soms in goedkope actie, hoewel Tykwer hier toch een stijlvolle complot-thriller op poten wilde zetten. Ook de acteurs (zowal Clive Owen als Naomi Watts hebben me nochtans al vaak kunnen bekoren) doen het in mijn ogen niet altijd even overtuigend: standaard vertolkingen die duidelijk intensiteit missen.

Halve misser wat mij betreft.

erik1677
Ik vondt het wel een superspannende actie/thriller.
Direct vannaf het begin zit al direct de vaart erin.
niks mis mee.

avatar van Brakeburner
Veel beter dan verwacht deze nieuwe Twyker! Erg spannende film die helemaal nergens gaat vervelen!

Een van de betere thrillers van de laatste tijd!

Zandkuiken schreef:

Dit vind ik op zich net wel goed werken in deze film! Zorgt ervoor dat het nooit allemaal te droog of saai wordt! Uiteraard geen superdiepgaande plotlijnen in de film, maar de combinatie Clive Owen, Armin Mueller-Stahl en Ulrich Thomson werkt erg goed! Samen met de opzwepende soundtrack loopt deze film als een trein!

Mooi en apart stukje actie ook in het Guggenheim Museum!

dit is een te gekke film hij is het kijken zeker waard

Viel me wat tegen .Ik had hier meer van verwacht.
moeizaam verhaal, op sommige momenten erg traag !

Dit was echt een uitstekende film met realistische gebeurtenissen en om niet te vergeten, de prachtige locaties en de mooie gebouwen. Clive Owen kwam serieus en overtuigend over en kwam in ieder geval niet over als een grote held die alles in handen had en geen zwakke punten had. Verder was het acteerwerk van de andere acteurs en actrice Watts bijna perfect. Deze film had het zeker niet van de non-stop actie, maar de beweging en de mobilisatie van de hoofdpersonen van de ene naar de andere mooie locatie maakte het helemaal goed. Ik had eigenlijk bijna op geen enkel moment het gevoel waarop ik de film saai vond worden. Tykwer heeft met de extra shoot-out scene de film zeker de moeite waard gemaakt om in ieder geval 1 keer bekeken te worden.

4.5

avatar van mappi
spijker. kop.

avatar van Dutchmeister
Spijker, volledig mis. (??????)

avatar van MissyNador
Sterk verhaal, Mooi acteerwerk, Maar jammer van het einde,

twas moeilijk om m'n ogen open te houden en dat lag niet aan dat ik moe was. Zo'n film met alleen woorden en geen daden pfff wat vermoeiend

avatar van hannes64
ja, dan kan je Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull ook wel een halve ster geven ......als je begrijpt wat ik bedoel.

En zoals ik al eerder vermeldde; Een zeer goeie actie/thriller.
Daden genoeg...tenzij je je ogen dicht had tijdens de actiemomenten.
Een goed spelende Owen, en Watts.
Verhaal is zeer mooi in elkaar gestoken, score is top.
Met een paar goeie actiescènes De schietpartij in `t Guggenheim was 1 van de besten die ik gezien heb.
Heb em voor een 2de keer weer `s bekeken, en hij is beter.