The First Power (1990)

Horror / Thriller

geregisseerd door Robert Resnikoff
met Lou Diamond Phillips, Tracy Griffith en Jeff Kober

Een keiharde politieman en een moordenaar vechten in Los Angeles een harde strijd uit. De misdadiger is bezeten. Hij heeft de gaskamer doorstaan en kan alleen maar op een vampierachtige wijze aan zijn eind komen. Ondertussen neemt hij bezit van andere lichamen. De politieman wordt in het zware gevecht gesteund door een non en een sexy vrouw met paranormale krachten.

vic
goeie film maar vond die van denzel beter. maarr even hij heeft de mogelijkheid om in lichamen te krijgen ??? wat bedoel je daar mee

avatar van Jordy
Jordy (admin)
heb er maar even "kruipen" van gemaakt

avatar van J.Bell
Mijn pa heeft hem op video, ik vond het altijd wel een leuke film, als ik me thuis verveelde zette ik deze wel es op.

3 *

EEE
Een klassieker voor mij!

avatar van stephan73
Niet al te bijzondere bovennatuurlijke thriller met Lou Diamond Philips. Nou is Lou al niet zo'n goede leading man, maar hier doet hij het best aardig. OK, hij komt nog steeds niet overtuigend over als agent, maar het komt in de buurt.
Het verhaal is simpel en voorspelbaar. Nergens wordt de film ook maar eng of spannend.

Leuk voor een keer, maar verder stelt het niet veel voor!

cinemaf
Halo

Vond Jeff Kober overduidelijk beter dan LDP...

Aardig filmpje

avatar van Vascago
lol, ook Halo

Over de film: Plot klinkt behoorlijk debiel, dus moet ik hem maar eens gaan kijken

avatar van erik1677
lekker pulpvermaak.
Vroeger regelmatig bekeken,en nog steeds bevalt hij me uitstekend.

avatar van Thorak
Weer eens herbekeken en de film bevalt me nog steeds prima. Waarschijnlijk door het jeugd sentiment en zeker ook niet in de laatste plaats door Tracy Griffith!

avatar van Curriculum
Gisteren bekeken en het was een aangename film. Ik had er aanvankelijk niet veel van verwacht, maar dat werd al gauw tegen bewezen. Leuk verhaal over een duivels aanbidder die speciale krachten verkrijgt om zo voor eeuwig voort te leven en bezit kan nemen van andere mensen.

avatar van Curriculum
Het verhaal mag wel worden aangepast aangezien het vol incorrecte informatie staat. De misdadiger is bijvoorbeeld niet bezeten, hij is zichzelf en waarom staat er "op een vampierachtige manier aan zijn eind komen?" Dit is volledig ridicuul en incorrect. Vertaal en kopieer dan het verhaal van IDMB, deze is in ieder geval accurater en duidelijker dan het huidige.

Was leuk

avatar van Filmkriebel
Rasechte B-pulp over een flik die jaagt op een satanistische moordenaar. De dialogen en de plotontwikkeling zitten vol fouten en gebreken. Vergeet de details van het plot maar vlug anders heb je hier niks aan. First Power mikt op een goed anderhalf uurtje ontspanning met actie en geweld en op dat vlak valt het nog redelijk mee. De redhead die met Philips speelt is Tracy Griffith, een halfzuster van de bekendere Melanie. De bad guy is een tegenvaller, en zeker de manier waarop de "takeovers" gebeuren zoals met die non. In dit genre zijn "The Hidden" en "Fallen" waaraan deze doet denken, een flink stuk sterker uitgewerkt.

avatar van ChrisM
88 Films Blu is aanrader wat betreft beeldkwaliteit en geluid.... extra of special features 0 ....