Things You Can Tell Just by Looking at Her (2000)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Rodrigo García
met Calista Flockhart, Holly Hunter en Cameron Diaz

De film vertelt de verhalen van vijf verschillende vrouwen die in de omgeving van Los Angeles wonen. Hoewel ze elkaar niet kennen, hebben ze wel iets met elkaar gemeen; ze zijn op zoek naar ware liefde. Dr. Keener (Glenn Close) is een succesvolle gynaecologe, die in haar vrije tijd haar invalide moeder verzorgt. De ambitieuze Rebecca (Holly Hunter) raakt zwanger van haar getrouwde vriend en Rose (Kathy Baker) is een schrijfster die een verhouding begint met een lilliputter die in haar straat woont. Verder is er nog de actrice Christine (Calista Flockhart), zij verzorgt in haar vrije tijd haar zieke vriendin Lilly. En tenslotte is er politieagente Kathy (Amy Brenneman). Kathy maakt nooit tijd voor wat romantiek in haar leven in tegenstelling tot haar blinde zus Carol (Cameron Diaz). Als een collega van Kathy interesse in haar toont moet ze er echter toch aan geloven. Hoewel alle vrouwen succesvol en intelligent zijn, lijken ze er allemaal moeite meer te hebben inhoud te geven aan hun leven.

Mooie raamvertelling over een aantal gebeurtenissen uit het leven van een aantal vrouwen. De van elkaar losstaande segmenten, raken elkaar zijdelings aan en worden afgekapt nog voordat er een einde aan zit. Dit wordt goedgemaakt in de laatste minuten van de film, waar elk verhaaltje nog even mooi wordt afgerond. Uitstekend acteerwerk door een voornamelijk vrouwelijke cast, en verteld in een traag maar aangenaam tempo.

avatar van Leo1954
Uitstekende cast en lekker tempo. Wat is dat toch met al die haast, dit tempo had voor mij nog trager gekund. Net als de lengte van de film. Een film moet je ondergaan en dat ging bij deze erg goed. Echt sentimenteel vond ik de film ook niet, meer romantisch. Wel een "vrouwen" film lijkt me zo, in ieder geval bekeken vanuit het vrouwelijk oogpunt. Maar ik heb me niet verveeld, goed in elkaar gezet en aangename actrices.

avatar van K. V.
Deze vroeger eens deels op tv gezien en in de grabbelbakken voor 1€ terug gevonden en nu eens volledig bekeken. De film bestaat dus uit verschillende verhalen die dan aan elkaar gelinkt worden. De verschillende verhalen zijn meestal drama, alleen het verhaal van de vrouw met de dwerg was eerder romantisch. Dit verhaal vond 'k dan ook het beste, al is de rest ook wel goed. De cast valt enorm op, want het zijn allemaal wel bekende dames. Ze deden het allemaal wel goed.
De film is z'n prijs meer dan waard en is zeker het her bekijken waard, dus mocht je hem zien liggen, niet twijfelen en bekijk hem gerust eens.

avatar van clubsport
de verschillende karakters konden mij allemaal wel boeien en de subtiele verbindingen tussen hen vond ik goed gedaan .
Ik vind het zoiezo wel knap als een film het voor elkaar krijgt om met zoveel verschillende karakters toch alle verhalen boeiend te maken , de een natuurlijk wat minder als de ander maar toch .