ad

Alternatieve titels: Paradise / Paradijs

Oorsprong: Zweden

Geregisseerd door: Colin Nutley

Met onder meer: Helena Bergström, Georgi Staykov en Niklas Hjulström

IMDb beoordeling: 4,7 (925)

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Releasedatum: 28 februari 2003

Over Paradiset

Journaliste Annika Bengtzon werkt aan een artikel over 'Paradise', een organisatie die zich inzet voor mishandelde vrouwen en ontmoet Aida, een jonge Bosnische vrouw op de vlucht voor een Servische moordenaar. Maar noch Aida noch 'Paradise' blijken te zijn wat ze zouden moeten zijn. Gaandeweg worden de twee vrouwen geconfronteerd met hun eigen verleden: verschillend maar toch gelijklopend, twee dorpsmeisjes die elkaar kruisen in de straten van Stockholm.

image

avatar van Toontje35

Toontje35

Hoewel het gegeven van de film voldoende aanleiding bied er een spannende film van te maken, heeft de regisseur dit nagelaten. En dat is jammer.

Helena Bergstrom zet wel een mooie rol neer.

Wallander/Beck, het is gewoon beter

avatar van Atheistus

Atheistus

De film kabbelt een beetje voort, weinig spannende momenten. Eerder een romantische film dan actie.

Misschien het boek maar eens lezen, over het algemeen zijn haar boeken een stuk beter.

Tarkus

Niet de topper die ik ervan had verwacht.

Het verhaal is goed, maar niet goed uitgewerkt als film.

De hoofdrol is goed ingevuld, maar de andere rollen zijn dat veel minder.

Er had meer in gezeten, een van de mindere Zweedse films die ik tot nu toe heb gezien.

avatar van aeverhoog

aeverhoog

Om de een of andere reden zien de acteurs er hier jonger uit dan in "Springstof" en speelt het verhaal zich ook jaren voor die andere film af (waarin zelfs een verwijzing zit naar deze film). Dat is toch gek voor een film die 2 jaar later is uitgekomen.

Deze film kent dezelfde tekortkomingen als "Springstof". Er is een rommelig script en er wordt niet fijn gefilmd. Wat ook niet meewerkt voor mij, is dat ik de hoofdpersoon niet echt leuk vind.