Phoenix (1998)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Danny Cannon
met Ray Liotta, Anthony LaPaglia en Daniel Baldwin

Hij is een goed politieman, maar hij kan het gokken niet laten, ook al is hij geen winnaar. Zijn minder eerlijke collega's verdienen zelfs extra geld bij de enige man waar hij geen lening heeft uitstaan. Als hij zijn grootste schuldeiser echter niet betaalt zal hij naar diens pijpen moeten dansen, en hij zal nu belangrijke keuzes moeten maken.

FisherKing
Is dit die film waar Liotta niet kan pokeren ?

avatar van Phoenix
DEES MOET IK ZIEN!!!!!!

avatar van dope
FisherKing schreef:

Is dit die film waar Liotta niet kan pokeren ?

Inderdaad

avatar van xangadix
Liotta's King Kong theorie is goud waard.

avatar van predator 2
goede film acteurs zetten degelijke rollen neer geen foutje kunnen ondekken. 4,5

avatar van Al DeNiro
Standaard verhaaltje, maar toch heeft de film wel iets.

Waarschijnlijk door de locatie, sfeer en acteurs.

Ray Liotta is ook een acteur waar ik graag naar kijk.

avatar van Brooklyn
Nietszeggend filmpje zonder hoogtepunten

Aardige thriller die het niet zozeer van het verhaal moet hebben, dat nauwelijks orgineel is, maar wel van de uitstekende cast. Bovendien hangt er een wat broeierige sfeer en worden de personages leuk ingevuld. Er zit een mooie, genuanceerde, romance in, maar uiteindelijk draait het om de wet van Murphy die op de hoofdpersonage van toepassing is.

avatar van badfans69
Volgens mij niet uitgebracht in Nederland? Of wel?
Ik zag wel op de site van Play.com een R2 versie, maar geen subs..

avatar van voomzap
Wie onlangs Brooklyn's Finest kon waarderen zal zich aan dit naargeestige misdaad-drama ook geen buil vallen. Goed.

Meneer Bungel
Bij herziening (tijdje terug al) een bepaalde mono(dia?)loog (die ik maar niet goed kan omschrijven; iets over het toestaan in zekere zin van de zonde door een hoger macht. Vaag - ik weet het) gemist. Iemand anders ook toevallig?

avatar van sinterklaas
Weer zo'n soort misdaadfilm zoals ik ze waardeer, rauw, rokerig, neo noir, scherpe oneliners, en typisch acteerwerk. Het verhaaltje is weer standaard, maar dat maakt op den duur ook niet meer uit. Ray Liotta speelt hierin weer erg goed als politieagent alias gokker die nu diep in de schulden zit, en verder weet Brittany Murphy de boel ook weer op te vrolijken. Voor de rest is dit verhaal wel gewoon weer iets wat je kan dromen, maar de dingen eromheen maken de film nog wel interessant voor de fans. Die overval met dierenmaskers was ook weer erg typisch en tegen het einde word er een stevig potje geknald.

Prima.

avatar van james_cameron
Ondergewaardeerde en onterecht in de vergetelheid geraakte misdaadthriller van regisseur Danny Cannon, die een paar jaar hierna de jackpot zou winnen met het produceren van CSI: Crime Scene Investigation. Corruptie, moord en doodslag binnen een amerikaans politiebureau; niet origineel allemaal, maar wel stijlvol en overtuigend in beeld gebracht en met een prima cast. Ray Liotta is hier op zijn best in de hoofdrol en zet één van zijn meest sympathieke rollen ooit neer. De supporting cast, met oa Giovanni Ribisi in een klein rolletje, is tevens uitstekend. De invloed van Tarantino is duidelijk te zien, daar hebben veel films van eind jaren '90 last van, maar nergens werkt dit echt storend. Voornaamste klacht betreft de transfer naar dvd. De film is slechts te krijgen in 4:3 formaat en ziet er bijzonder lelijk uit. Doodzonde!

avatar van trebremmit
Verrassend goede film, stijlvol en aardig van opzet, goeie rol van Liotta en veel scherpe dialogen.