Truth or Consequences, N.M (1997)

Alternatieve titel: Truth or Consequences N.M.

Actie / Thriller

geregisseerd door Kiefer Sutherland
met Vincent Gallo, Mykelti Williamson en Kiefer Sutherland

Lembecke en zijn vriendin plegen samen met heethoofd Freley en Weans een overval die niet zo lekker verloopt. Freley schiet tijdens de overval een undercover-agent neer en de vier vluchten met een koffer vol drugs, terwijl de hete adem van De Wet al in hun nekken blaast. Onderweg regelen ze een andere vluchtauto, gijzelen de daarbijbehorende eigenaren en zetten koers naar Las Vegas, waar ze de drugs willen verkopen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
altijd afgevraagd waar die "N.M." voor staat...

mooie film maar een beetje een zwak en afgezaagd einde

avatar van Goodfella
Het is volgens mij een plaatsnaam...

avatar van aburefan
new mexico

avatar van tovenaar
Klopt, ze zeggen het zelfs letterlijk in de film: "Truth or Consequences New Mexico".

Als actie-filmje een aardig geheel misschien, maar hoe verder de film voortkabbelt hoe meer en meer clichés er in voorkomen. De cliché's komen even tot een hoogtepunt als Martin Sheen als de ultieme chillende baas dat menneke opwacht in zijn huis en hem daarna gaat martelen om info in te winnen.

Achja, een aantal jaar geleden had ik dit waarschijnlijk een enorm coole film gevonden .

Daarnaast vind ik het trouwens ook een beetje dubieus van Kiefer Sutherland om als regisseur zijnde, zichzelf de meest 'stoere' rol te geven, maar ach, dat zien we zelfs nog even door de vingers.

tovenaar schreef:

Ik denk dat van de gehele cast Sutherland gewoon de 'coolste' is.
Ik stoorde me er dus niet aan.

avatar van tovenaar
Heheh tja, het scheelt natuurlijk ook dat ik Kiefer eigenlijk nooit 'cool' vind .

avatar van speedy23
Kiefer Sutherland werd bekend als de bad guy van de Bratpack, een groep beloftevolle acteurs uit de jaren '80. Delinquent, verkrachter, moordenaar, psycho... Hij heeft het allemaal vertolkt. Zijn doorbraak kende hij als twintigjarige in Stand By Me en elf jaar later maakte hij zijn regiedebuut met Thruth Or Consequenses. Deze film blinkt niet uit qua originaliteit, maar heeft toch voldoende pro's te bieden. Naast Sutherland die weer een eersteklas slechterik gestalte geeft, spelen Vincent Gallo en de mooie Kim Dickens uitstekende bijrollen als de bendeleden. Rod Steiger treedt op als maffiabons en Martin Sheen als huurdoder. Daarnaast hanteert Sutherland een vlotte regiestijl en experimenteert hij ook met beeldtaal, met als culminatiepunt de sterke eindscène. Hij blijkt genoeg talent in huis te hebben om het ver te brengen als regisseur...

Goeie film, goeie muziek tussendoor. Goed geacteerd door Kiefer en Kevin Polak. Dat duo deed me een beetje denken aan 'Split second' Rutger Houwer en die oxford maat van hem. Ook verassend om Martin Sheen ineens halverwege de film te zien opduiken.
Deze film heeft me tot het eind geboeid. 3,5 sterren.

djelle
Ik vond het allemaal wat deja-vu, en het verhaal deed me opvallend veel aan een Tarantinoscript denken. Akkoord dat het inderdaad wel allemaal redelijk kundig, vlot en soms zelfs erg creatief geregisseerd is, maar het gebrek aan originaliteit in het geheel ervaar ik toch wel als een groot minpunt. Niet alle scenes zijn even boeiend, en de dialogen zijn soms wel wat zwakjes. Sutherland is een heerlijke bad guy, dat is dan weer een plus. Tja, goeie middelmatige misdaadprent volgens mij... 2,5*

avatar van Mescaline
Zeker geen slechte film goed geacteerd goed verhaal en een paar grappige stukken alleen vond ik het jammer dat de film soms wat lang dradig werd en er niet heel veel actie inzit maar omdat de film zogoed gebracht is krijgt deze film 4 sterren en wel verdiend!

avatar van Mescaline
Film voor de 2de keer bekeken.. blijft een lekker filmpje !
Stem blijft staan op 4,

Big Yin
Hoewel het verhaal nogal gewoontjes is, heb ik toch van deze film genoten. Hier en daar herken je wel duidelijk Tarantinesque(!) invloeden, maar niet in de mate dat het stoort. Geloofwaardige personages gespeeld door steengoede acteurs.

avatar van i.Ron S.
Dit is een sfeervolle, harde misdaadfilm met goede acteurs.
Het is al een tijd geleden dat ik hem nog zag maar ik herinner me niet dat het een komedie was, er kwamen wel wat komische situaties in maar het was toch eerder serieus.

Nomak
Net als djelle hierboven moest ik denken aan Tarantino. Wat de film boven de middelmaat doet uitstijgen zijn enkele geslaagde plottwists en verrassingen waardoor het de gehele speelduur boeiend en vermakelijk blijft. Met ook nog eens meer dan genoeg actie en wat spannende momenten weet Kiefer Sutherland hier een echt fijne film met een erg goed einde af te leveren.
Diezelfde Kiefer Sutherland doet gelukkig zelf ook mee als acteur en doet dat zoals steeds erg goed. Hij is hier een overtuigende slechterik die overal schijt aan heeft, een rol die hem goed past. Vincent Gallo kwam me de hele tijd bekend voor maar ik kon hem niet plaatsen. Ik verwarde hem met de acteur die Cruz speelt in Bound by Honor. Maar goed, dat is natuurlijk een andere acteur die er gewoon wat op lijkt.
Truth or Consequences N.M. is een bovengemiddeld goede actiefilm.

avatar van MichaelMadsen
Vincent Gallo kwam te kort voor de hoofdrol, voor de rest uitstekend. Ik vond toch Sheen wel weer erg goed en in tegenstelling tot een hoop andere mensen hier vond ik het een gepast einde.

En ze gaan bijna allemaal dood.

avatar van 606
Voor mij onbekende film pakte erg goed uit.
Verhaal loopt erg goed naar een abrupt einde.
Acteurs deden het gewoon prima.

4 sterren

avatar van ILDIB
Dit was nou eens een net niet film. Op zich prima te kijken, maar telkens als je denkt nou komt het, nee, toch niet. Het is allemaal net wat te ongeloofwaardig en schommelt teveel tussen een a-team aflevering en dan weer een verhaal als true romance. Nee, net niet.

avatar van Verhoeven
speedy23 schreef:

Last Light uit 1993 telt niet mee?

speedy23 schreef:

''Experimenteert met beeldtaal.'' Ik moest hier eerlijk gezegd wat om lachen. Ik zag de film nu voor de tweede keer maar er is mij nauwelijks tot niets opgevallen. Wat heb ik gemist, Speedy? Verklaar je nader.

avatar van Justinw
Jordy schreef:
altijd afgevraagd waar die "N.M." voor staat...

Never Mind...

Sterke, spannende film. De tragere stukken zijn functioneel. Kortom, bovengemmideld.

avatar van wihu61
Vond hem sterk beginnen en verwachtte een soort "roadmovie". Gaandeweg werd het toch allemaal wat clichématig, tikkeltje onwaarschijnlijk en vond ik meerdere karakters een beetje "over the top". The big shootout met alle good- en bad guys zag je natuurlijk allang aankomen, geheel naar het gewenste einresultaat toe uitgevoerd dus.

Zeker niet onaardig, maar voor mij geen tweede keer dus (i.t.t. bijv. Fargo, waar de karakters toch sterker worden neergezet, welliswaar met een kleine knipoog, maar de film kan het hebben).

Redelijke film waarin een aantal criminelen tijdens hun vlucht een echtpaar in een camper gijzelen. Deze misdaad-roadmovie begint zeker wel goed, maar tijdens het tweede gedeelte zijn er wel een paar inzak-momentjes. Een aantal goeie dialogen en ook de cast doet het verder prima.