Sabotage (1996)

Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door Tibor Takács
met Mark Dacascos, Carrie-Anne Moss en Graham Greene

Michael Bishop is de enige overlevende van een mislukte reddingsoperatie om gijzelaars te bevrijden uit handen van een groep terroristen in Bosnië. Twee jaar later heeft hij een baan als bodyguard. Tijdens zijn werk doodt een sluipschutter Michael's baas. Later wordt de mooie weduwe van zijn baas bijna slachtoffer van een sluipschutter, na dit incident ontslaat ze Bishop. Gebrand om de schutter te achterhalen, sluit hij een pact met Lou Castle, een vrouwelijke FBI-agent.

avatar van moviefreak#1
Ook met Carrie Ann "Trinity" Moss deze film.

avatar van pjotr
Die in deze film behoorlijk beroerd acteert.

avatar van sinterklaas
flauwe film

Ik kon deze film zelfs nog volgen terwijl hij Russisch oversynchroniseert was (kon geen andere versie vinden toentertijd), dat zegt wel iets over het niveau.
Carrie-Anne Moss vond ik niet vreselijk beroert spelen, zij was beter dan de andere acteurs, vooral door haar geef ik de film 2 sterren, ze is een door mij hooggewaardeerde actrice. Het verhaal is redelijk standaard.

avatar van sinterklaas
MMh. Let maar niet op dat bericht boven me. Ik vond deze film in het begin een beetje flauw maar die 1,5 vond ik niet op zijn plaats passen dus geef ik hem een 2,5*

Best aardig. Die jaren '90 actiefilms met mensen als Dacascos of Lundgren zijn dan vaak wel uitzonderlijk goedkoop, zodra er iemand als Tony Todd inzit of Dacascos even mag vechten, is het toch allemaal wel de moeite waard. Jammer dat regisseur Takács echt de fout maakt om zoveel slow motion in de actie te steken, want hierdoor verliezen de weinige gevechten die we over houden meteen een hoop 'punch'. Er had daarnaast toch echt wat meer actie in mogen zitten, ik kijk toch het liefste naar Dacascos als hij aan het trappen is en dat komt hier toch net te weinig voor.

Gelukkig is het acteerwerk van Dacascos, Moss en Todd best goed en is het overkoepelende verhaal leuk genoeg om te blijven kijken. Zit wat tegen de middenmoot aan, maar is alsnog best te genieten.

avatar van RuudC
Een van de vele vergeten actiefilms uit de jaren negentig. En eerlijk gezegd, het is ook niet bepaald een van de beste. Toch maken de hoofdpersonen er een genietbare film van en de spaarzame actiescenes zijn goed gedaan. Het verhaal is erg voorspelbaar en het geheel ziet er behoorlijk gedateerd uit. Het zal niemand verbazen als ik zeg dat de film leuk voor een keer is. Wellicht dat de paar fans van Mark Dacascos en Tony Todd er een leuke avond mee beleven, maar de doorsnee filmkijker hoeft zich hier niet aan te wagen.

avatar van Gang_Star
Vooral heel veel 13 in een dozijn. Een flinterdun verhaal waarin uiteindelijk weinig actiescènes aanwezig zijn. Die actiescènes zijn van behoorlijk niveau, maar juist de weinige hoeveelheid actie en ook niet al te veel spanning zorgen dat deze film niet bepaald vermaakt. Mark Dacascos is zo'n type acteur die alleen al dankzij zijn aanwezigheid zorgt dat ik die films wil zien, maar hier speelt hij helaas in een mindere film waarin best meer potentie in had kunnen zitten.