Firestorm (1998)

Actie / Thriller

geregisseerd door Dean Semler
met Howie Long, Scott Glenn en Suzy Amis

Brandweerman Jesse Graves moet de ornitholoog Jennifer samen met enkele andere personen redden uit een bosbrand. De brand is begonnen door de advocaat van de veroordeelde moordenaar Earl Shaye, die samen met enkele andere gevangenen ontsnapt is. Dit deden ze door zich als brandweerlui voor te doen.

nogal belachelijk en stompzinnig kijkvoer waarschijnlijk bedoeld voor pubers van 13,maar gelukkig rollen de credits voorbij voor je kunt zeggen,he slechte undersiegekloon

Ik ben namelijk een puber van 57 ik vond het een aangename actiefilm.

avatar van DiDa
Er zijn weleens van die films die je op het eerste gezicht slecht lijken, maar als je ze dan uiteindelijk gezien hebt ze toch meevallen en verrassend leuk zijn. Firestorm is zo'n film...

Op het eerste gezicht lijkt dit een slechte b-film. Het is wel een b-film, maar slecht is deze actieflick nauwelijks. Het is gewoon een recht- toe- recht- aan actiefilm. Maar de regisseur heeft er goed aan gedaan om veel vaart in de film te houden zodat deze geen seconde verveeld. De cinematography ziet er ook goed uit zodat de film lijkt op een a-film.
De vertolkingen in de film zijn, op Howie Long na, goed. Forsythe is altijd goed als bad guy en Glenn speelt ook altijd goed, al is het in deze film gewoon op de automatische piloot. Howie Long speelt zoals eerder gezegd best slecht. Hij heeft absoluut geen charisma en komt dus niet overtuigend over als actieheld. Maar dat mag de pret niet drukken...

Dit is een spannende actiefilm met veel vaart en goede special effects. Alleen op het einde gaat de film net iets over-the-top en de special effects kunnen dit niet aan. Ondanks dit......3 sterren

Movie_fan#
spannende film met een geloofwaardig verhaaltje en leuke acteurs. Het blijft je aandacht trekken tot het einde...

avatar van jackie chan
Ik heb al een tijdje niets meer op MM geschreven maar deze film was ZOOO slecht dat ik even mn mening wil geven:

Het verhaal was nog geen eens zo slecht, Maar de uitvoering wel:O
Belachelijke slechte dingen als brandweermannen met zn pakkie aan alsof het automonteurs zijn. (eerste deel toen ze een jaar later waren was het al wat beter)

Het kan gebeuren dat ik films niks aan vind geen probleem maar hier had zoveel meer uit gehaald kunnen worden.

ERG JAMMER 1 sterretje

Slechte film waarbij gejat is uit verschillende (betere) films. Het slechte verhaal zou gecompenseerd moeten worden door spectaculaire actie, helaas is hier nauwelijks sprake van. Verder ook matig acteerwerk.

avatar van -Roald-
Ik heb hem een jaar geleden gezien. Redelijke actie, goed verhaal.

avatar van otherfool
Forsythe veegt de vloer aan met de saaie Long in dit standaard actiewerkje. Actiescenes zijn acceptabel maar de één-tweetjes tussen Long en Amis zijn om te huilen zo slecht. Totaal geen chemie, ongemakkelijke grapjes en een paar semi romantische blikken verknoeien een verder amusante B-film.

2*.

avatar van Sjoerdow
Zware over the top actie...

het stukje waarin die brandweerman in een brandend hutje staat en er toevallig een crossmotor staat waarmee hij over het dak van het hutje heen vliegt? oh mijn god ik moet al lachen als ik mijn eigen zin terug lees zo slecht!

en de special effects aan het einde waren me toch een potje slecht.

Verder niet echt sterk verhaal....maar redelijk vermaak.

avatar van Caldora
Dramatisch. Eén ster voor de moeite, en een halve voor de enige goede grap in de film; 'who here know how to hotwire a bus?'

avatar van Lurtz
Behoorlijk slecht dit. De hoofdpersoon ziet er uit als een domme boer.

Beetje dom dat de badguys niet doorhebben dat heel toevallig ze 1 voor 1 doodgaan als de baas net bij diegene is. Ook de scene uit de brandende hut slaat nergens op. Waarom zou daar een motor staan en hoe kan hij in godsnaam door het dak heenvliegen .

En zo zijn er nog wel meer dingen te zeggen over de film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film met de kwaliteit van een doorsnee tv-film. Niet echt speciaal en net leuk genoeg om te volgen op een zondagavond als er voor de rest niet veel te zien is. Maar kom ik al heb slechter films gezien. Deze ontbreekt gewoon aan kwaliteit, dat is al. Zeker geen aanrader, maar als ze het op tv uitzenden kan het toch voor een gezellig luie zondagavond zorgen. 2*

avatar van van duijn
Zo slecht is hij niet. Hij is nog best wel vet.

avatar van Phantasm
Leuke aktiefilm met mooie special effects, kijkt lekker weg.

avatar van Mr. Chiel
Prima rampen/actiefilm. Lekker veel vaart en veel actie. Alleen bij het eind gaat het wel erg over de top que verhaal en met de special effects...

avatar van xxERWINxx
Mooie spannende film! goeie momenten ook in de film!

avatar van xxERWINxx
Herbekeken, spannend nog steeds en goede actie/avontuur.

Matige rampenfilm, met een cast die er niet veel van terecht brengt, zelfs William Forsythe, die ik toch graag bezig zie, doet het hier miserabel.
Gelukkig zit er wel genoeg spanning in de film waardoor je hem toch wil uitkijken.

avatar van xxERWINxx
Echt een goede spannende film! Vandaag nog eens weer bekeken en moet zeggen, hij blijft boeiend elke keer weer.
Goed geacteerd van de hoofdpersonage en zit een goed verhaal in. Top!