• 8.348.225 stemmen

The Replacement Killers (1998)

Actie / Misdaad | 87 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Geregisseerd door: Antoine Fuqua

Met onder meer: Chow Yun-Fat, Mira Sorvino en Michael Rooker

Releasedatum: 28 mei 1998

Plot The Replacement Killers

"Kill or be replaced."

Huurmoordenaar John Lee heeft een schuld bij drugsdealer Mr. Wei. Als Wei's volwassen zoon tijdens een inval door de politie gedood wordt, geeft hij Lee de opdracht om het zeven jaar oude zoontje van de agent te doden. Lee kan het niet over zijn hart verkrijgen, en weet dat Wei hem zal straffen door zijn moeder en zuster in Shanghai op te zoeken. Om daar eerder te zijn heeft Lee een vals paspoort nodig, waarvoor hij naar Meg Coburn gaat.

imageimageimage

avatar van DVD-T

DVD-T

Lekker vlot filmpje een beetje in de stijl van Woo's meesterwerk The Killer.

De eerste Amerikaanse hoofdrol voor the king of cool, Chow Yun Fat. Het maakt niet uit wat voor rol hij speelt, cool blijft hij altijd. Komt vooral door zijn rollen in de John Woo films, die van hem een actieheld maakte. Verhaal is niet bijzonder en al veel vaker gedaan. Toch heeft de film wel zijn charme. Het is een beetje in een Hong Kong stijltje gemaakt. Dat betekent dus duizenden kogels die je om de oren vliegen, stijlvol geschoten, en een paar leuke stunts. The Replacement Killers zit er vol mee. Helaas wordt het iets te hard geprobeerd en daar gaat het een klein beetje mis. In Hollywood kunnen ze dit soort dingen niet goed kopiëren en het voelt dan af en toe een beetje vreemd aan. Verder knalt de film wel lekker door. Lekker tempo en gewoon erg vermakelijk. Fat speelt zijn rol met verve, en ook de rest doet het lang niet slecht, al loopt Sorvino er wel wat verloren bij. Jammer ook dat we niet meer van Schweiger en Trejo zagen.

avatar van Reinbo

Reinbo

Bij herziening bleek dit werkje een stuk leuker dan gedacht. Lekker vlot actiefilmpje. Soort voorloper op films als Smoking Aces en Crank. Geoon bijna 88 minuten schietwerk. De shoot out in de car wash is een juweeltje. Goede cast ook met Fat, Prochnow, Rooker en Trejo. Typisch jaren 90 gebeuren, wordt met de jaren beter.

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Sterke actie, goede chemie tussen Fat en Sorvino en de bad-guys (Prochnow, Trejo, Kilpatrick en Schweiger) zijn ook perfect gekozen.

Jammer dat Fat het niet helemaal heeft kunnen maken in Amerika, want hij was echt dé actiester in Azie.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Een vermakelijke actiefilm. Een rol die perfect op het lijf is geschreven van Chow-Yun Fat.

De film zit vol met shootouts, en houd de vaart er goed in. Geen topper, maar zeker een prima film die lekker wegkijkt.

avatar van mnrk

mnrk

Smile, and say "Flight from prosecution."

Nog steeds een vermakelijke actiefilm van Antoine Fuqua....

Het verhaal is gewoon lekker simpel en de actie in deze film is dik in orde waardoor de film prima weg kijkt...

Acteerwerk van Yun-Fat Chow en Mira Sorvino is ook goed en vullen/passen goed bij elkaar en dit aangevuld met de twee "Replacement Killers" Danny Trejo en Til Schweiger...

avatar van tattoobob

tattoobob

Leuke actie...die mij vroeger meer dan een leuke avond heeft bezorgt!

avatar van Waackx

Waackx

Een B-actiefilm van eind jaren 90.

Verhaal is flinterdun en behoorlijk afgezaagd.

De actiemomenten zijn eentonig en die beginnen zelfs na een paar scenes de keel uit te hangen.

Elke euro en elke minuut die je spendeert aan deze film, is 1 te veel.

Komt vanzelf wel eens keer op een vrijdagavond om 00.00 uur op SBS6 ofzo.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Do not confuse luck with skill." ... " !!!

Fantastische Actiefilm (Heropfrissing) !!! Heerlijke stijlvolle actiefilm

die vol zit van de heerlijke vuurgevechten en explosies !

Dit was tevens Yun-Fat Chow zijn eerste Amerikaanse film ..., Yun-Fat Chow is altijd

cool en zeer charismatisch ! Ik ben als algemene filmliefhebber/verzamelaar ook bekend

met Yun-Fat Chow zijn Aziatische films ..., maar waar hij ook een film draait ; hij is altijd cool !

Deze film staat vol van de heerlijke vuurgevechten en van de schitterende cast !

Yun-Fat Chow, Mira Sorvino, Michael Rooker enerzijds !

Anderzijds een indrukwekkend lijstje van de vele

slechteriken in deze vette Actiefilm ...; Kenneth Tsang, Jurgen Prochnow, Danny Trejo, Patrick Kilpatrick, Til Schweiger

zijn de heerlijke badguys van dienst ! De ene zijn rol is al wat groter dan de andere zijn rol ...,

maar dat spreekt vanzelf he !

avatar van DragQueen

DragQueen

Vlotte Actiefilm, met een aardige hoofdrol van Chow. Het verhaal is verder niet bijster bijzonder. Maar de redelijk uitgevoerde actiemomenten zorgen voor de balans. Lekkere wegkijker, maar niet hoogstaand allemaal. 2,5 Ster.

avatar van ramonbrenda

ramonbrenda

goede actie film vond ik 3 sterren waard

Onderhond

Matig.

Amerikaanse poging om een Woo film te maken, wél met Woo als rol van producent én Fat in de hoofdrol. Toch raakt Fuqua niet waar hij wil geraken en blijft de film wat hangen tussen leuk en uitgekauwd.

Jammer is dat de beste momenten de aanloop naar de actiescenes zijn. De actiescenes zelf worden wat povertjes in beeld gebracht, vooral met de editing is nogal wat mis. Het oogt slordig en vluchtig. Verder tovert Fuqua wel aardig camerawerk uit z'n hoed, met aardige kleurtjes en leuke shots.

Fat vind ik ondertussen wel iets leuker, maar in die periode werkte z'n "cool" niet echt voor mij. Sorvino is een soort van modernere Rothrock, acteren kan ze niet, jammer genoeg zijn haar actieskills niet eens half zo goed als die van Rothrock, dus ze slaat een wat flauw figuur naast Fat.

Verhaaltje is simpel, maar het draait toch vooral gewoon rondom de actiescenes. Die zijn echter niet goed genoeg om een goeie actiefilm af te leveren, ondanks het aantal afgevuurde kogels. Had er iets meer van verwacht, al liet Fuqua bij momenten wél mooie dingen zien.

avatar van Lennert

Lennert

Ik heb de film nog niet gezien, maar kan me toch moeilijk voorstellen dat Sorvino ook maar enigszins op Cynthia Rothrock lijkt... kun je uitleggen wat de overeenkomsten precies zouden zijn?

avatar van mistral59

mistral59

leuke luchtige aktiefilm, maar een hoop dingen kloppen niet.

avatar van Lebarron

Lebarron

De eerste film van Chow Yun-Fat in Hollywood. Hij was al jaren de beste acteur in Hong Kong Cinema en ondanks dat hij geen Martial Arts achtergrond heeft is hij wel een actieicoon geworden die qua populariteit Bruce Lee naar de kroon steekt, meer dan gerennomeerde Martial Artists als Donnie Yen en Jet Li. Juist omdat hij geen martial arts expert is moet hij zich de choreografie van de actiescenes goed meester maken en niet improviseren. Chow Yun-Fat is er meester in om de choreografie vloeiend uit te voeren zodat het er op film realistisch uitziet. Wat betreft het 'mislukken' van Chow Yun-Fats carriere in Hollywood kan ik kort zijn Right Man, Right Place, Right Time but Wrong films. Deze film dus ook. The Replacement Killers was in alles een kopie van de Heroic Bloodshedfilms uit de Hong Kong Cinema maar Antoine Fuqua is niet John Woo. Het resultaat is een rommelige film die van de hak op de tak gaat en eigenlijk een aaneenschakeling van shootouts is. Die shootouts zien er zeker spectaculair uit maar hij had wat mij betreft wel wat meer aandacht aan het verhaal en de karakterontwikkeling mogen besteden want de film ontbeert nu iedere vorm van diepgang, voor zo ver dat kan in dit genre. Met name Mira Sorvino's character lijdt hier flink onder en dat is zonde want ik vond haar best aardig overkomen in de actiescenes en ook het samenspel met Chow Yun-Fat was goed voor zover ze daar ruimte voor kreeg. De extended cut levert iets meer diepgang op. Ze vertelt dan dat ze als kind misbruikt en mishandeld is door haar vader en ook gezien heeft hoe hij haar broertje had gedood. Dit had best meer naar voren mogen komen want Mira Sorvino heeft wel de looks voor een meisje met een traumatic past met haar ietwat droevige ogen. Ook het in het midden laten of de twee gevoelens voor elkaar hebben of niet doet de film geen goed. In een actie-film zet je of vol in op een romance of totaal niet. Houd het simpel, vlag en wimpel. Verder is de geluidskwaliteit onevenwichtig. Gesprekken zijn op fluisterniveau terwijl schietpartijen, explosies, geronk van motoren en de muziek op oorverdovend niveau waren. Wil je het verhaal volgen moet je het volume hard zetten maar zodra ze schieten moest die flink zachter omdat anders de buren zouden denken dat WOIII was uitgebroken.