Bound (1996)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Lilly Wachowski en Lana Wachowski
met Gina Gershon, Jennifer Tilly en Joe Pantoliano

Violet wil een nieuw leven beginnen, maar ze is gebonden aan haar huidige relatie met Caesar, die geld witwast voor de maffia. Dan komt Corky naast haar wonen, een aantrekkelijke lesbische vrouw die handig is als loodgieter. Ze ziet een relatie met Corky als mogelijke uitweg voor haar leventje. Ze beraden een plan om een grote som maffiageld te ontvreemden, en hiermee een nieuw leven te beginnen. Het loopt echter niet helemaal zoals gepland...

(verwijderd)
Tegenvaller. Op de 3 leuke hoofdpersonages en hun goede acteerwerk na blijft er weinig over. Voorspelbaar verhaaltje, weinig spanning en typische maffia-figuren met hun geleuter en gevaarlijke reputaties. Zo'n film waar je constant naar het einde verlangt omdat je denkt dat toch niks je zal verrassen of echt vermaken. Helaas klopte dit.

Dodelijk vind ik het; een film dat zich enkel afspeelt binnen muren, je krijgt helemaal niks mee van de omgeving wat zorgt voor een kale, stijlloze sfeer. Deed me denken aan Shallow Grave, al vond ik die nog wel iets slechter.

Jammer dat Corky en Violet geen betere film hebben gekregen, want het is zeker een aantrekkelijk en leuk duo.

avatar van Duke Nukem
Een spannende en sexy misdaadfilm. Het speelt zich allemaal in slechts enkele locaties af, wat de spanning nog opvoert. Ook ik heb hem in slechte kwaliteit gezien, opgenomen van tv op video dus je kan wel raden hoe slecht de kwaliteit was en dit is al een redelijke donkere film. Jennifer Tilly met haar hijgstem en Gina Gershon met haar volle lippen brengen een leuke erotische sfeer, en Joe Pantoliano speelt zijn rol als razende en panikerende macho-gangster ook goed.

"What did she do to you?" - "Everything you couldn't!" Outch!!

avatar van knusse stoel
Gina Gershon, ze was ten tijde van deze film 34 jaar jong en jee, wat een heerlijke vrouw. Zoals ze tegen haar opponent zwoeletjes zegt: "I was missing you the whole day".
En de film?
Prima, spannend en zwoel.

Prachtige film waarin de vriendin van een medewerker van de maffia de hulp inroept van de vrouw die klusjes opknapt. Het plot zit goed in elkaar en de film is onderhoudend en spannend gemonteerd. Mooi camerawerk dat zeker bijdraagt aan de gehele sfeer. Gina Gershon en Jennifer Tilly zijn stoer en sexy en zetten hun beste rol neer, maar ook Joe Pantoliano mag niet ongenoemd blijven.

avatar van Boneka
Het begint als een soort van soft porno film met twee heerlijke vrouwen . Vooral Jennifer Tilly doet het goed op het witte doek of moet ik zeggen witte laken. Overigens ziet Gina er nog steeds strak uit. Beetje jammer is dat onze hooker de hele film een hese stem moet vertolken alsof iedereen verleidt moest worden. Afijn wel grappig bedacht hooker vs plumber. De film begint niet al te best al is de bed scene zeker geslaagd. Helaas dit komt alleen voor in het begin van de film. Hij komt daarna pas echt op gang als het geld is ontvreemd. Moet zeggen die Joe is een rare kwast maar hij speelt 'm wel leuk. De leuke snufjes in de film doen hem ook wel goed. Hadden we wel iets meer van mogen zien. Helaas blijft wel alles binnen vier muren. Of liever gezegd twee kamers. Desalniettemin vond ik het een geslaagde film tot het eind met als soundtrack good old Tom Jones She's a lady.

Het beeld (BD) is scherp mooi alleen is het jammer dat ze de vuiltjes er niet uit hebben gehaald. Regelmatig toch een witte of zelfs zwarte speldenprik. Voor de rest ziet ie er goed uit. Geluid is prima verzorgd. Het is zeker geen topfilm, maar een ruime voldoende verdiend ie zeker!

Film 3.5
Beeld 3.5
Geluid 4
Extra's 3.5

avatar van nadrin
Goede film. Jammer dat het zwoele gedeelte enkel in het begin was. De film kon wel wat meer van dat gebruiken.