Torpedo (2019)

België
Actie / Oorlog

geregisseerd door Sven Huybrechts
met Koen De Bouw, Ella-June Henrard en Joren Seldeslachts

1943. Een bende Vlaamse rebellen weet een Duitse U-boot te kapen. Hiermee proberen ze het door België beloofde uranium vanuit Congo naar de Verenigde Staten te vervoeren. Een missie die de uitkomst van de oorlog kan bepalen.

avatar van boemboem27
ondanks mijn lage verwachtingen viel deze 100 % mee.
heel goed verhaal,spannend tot de laatste minuut.
ik kan deze iedereen aanraden.
de Duitsers spreken in ieder geval al Duits ,en niet als vele andere films gewoon Engels.
Het Vlaams is effe wennen daarom raad ik aan om de ondertitels aan te zetten,dan ben je er zo aan gewend.
prima vermaak top

avatar van Elchapo
Helemaal in het Engels nagesynchroniseerd gezien....inglorious bastards meets das boot,nix mis mee prima film.....3.5 stars.

avatar van Tarless
Wel wel eindelijk deze film eens kunnen zien op Bluray. Ik had zo een beetje mijn twijfels over een duikboot film die ik België gemaakt werd.
Maar de film viel super mee. Decor was goed nagemaakt, acteerwerk top! Toch een paar gruwelijke scenes zoals de dood van de baby.
Echt een aanrader

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
'Gekloot in den Duikboot' van het Antwaarps Theater.

Een oorlogsfilm op zijn Vlaams met de nodige clichés en humor. Het is knullig en ik zie niet altijd of het zo de bedoeling was of dat dit het gevolg is van weinig budget. Het blijft ambitieus om een dergelijke film te maken over een duikboot in Vlaanderen. Gedurfd dus en meteen ook voor een soort blockbuster ipv een soort drama, wat je eerder zou verwachten van ons landje.

De film is niet zo bijzonder, de dialogen lijken ter plaatse geïmproviseerd. Gelukkig in het dialect, Vlaamse soldaten in het Algemeen Nederlands zou helemaal raar klinken. Maar de Vlaamse humor heeft wel iets met momenten en de actie valt nog wel mee. Uiteindelijk toch nog geamuseerd met deze film.

avatar van blurp194
Onderzeebelgen.

Dat dat geen hoogdravend epos oplevert en af en toe niet al te geloofwaardig is moet dan al niet meer verwonderen. Toch weet Huybrechts er een aardig filmpje van te maken, met fijn sinistere Duitsers, dappere Belgen en wat volk dat daar mooi tussendoor laveert. En een paar ongekend botte scenes om het geheel wat kleur te geven en wat aandacht van de media te vangen daarbij nog. Leuk fris gekleurd in beeld, fijn vlot verteld en verder niet al te serieus nemen.

Kortom, prettig kijkvoer, en ik ben benieuwd wat Huybrechts hierna gaat laten zien, en dan hopelijk met een wat beter script en wat meer budget.

avatar van K. V.
Hier lagen m'n verwachtingen ook niet zo hoog, maar was eigenlijk nog aangenaam verrast. Ik dacht het het een serieuze film ging zijn, maar de sfeer was toch wat luchtiger dan gedacht, zeker in het begin.
Het verhaal verveelde ook niet en was met vlagen ook wel spannend.
De cast deed het ook prima en nog een pluspunt dat de Duitsers ook Duits spraken.
Verder zag de film er goed uit , net als de speelduur, niet te lang en niet te kort.

avatar van Roy Rogers
Heb genoten. Ook van de absurde humor.

avatar van jan
jan
Vlaams erg slecht te verstaan. Met ondertiteling prima, spannende film.

avatar van Boneka
Esteban schreef:
Alle trailers en clips die ik tot nu toe gezien heb, doen het bij mij verschillende keren overkomen als ietwat komisch. Ik vrees dat dat niet de bedoeling is. Een fijne cast, dat wel. 'k Hoop op het beste.

Dat had ik dus ook komisch met een knipoog. Die hele prent is al frietkomisch