• 8.670.580 stemmen

The Guardians of the Galaxy Holiday Special (2022)

Actie / Avontuur | 42 minuten

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Guardians of the Galaxy Holiday Special

"The perfect present is a galaxy away."

Peter Quill ziet het allemaal even niet meer zitten nu zijn geliefde Gamora er niet meer is. De rest van de Guardians ontdekt dat het op aarde binnenkort Kerstmis is. Om Peter op te vrolijken gaan ze daarheen om het perfecte cadeau voor hem te vinden: 'Footloose'-ster Kevin Bacon.

Peter Quill / Star-Lord

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

davey400 schreef:

Waar? Waar? WAAR?

Staat onderaan de poster.

jacobine_rodijk schreef:

Staat onderaan de poster.

Ah, Disney+. Best logisch ook.

Wellicht moet de

Niet beschikbaar op Disney+
nog even aangepast worden dan.

mcdaktari

Ja het staat op Disney+. Kort kerstfilmpje, maar aardig om een keer te zien uit die keuze kerstfilms die er momenteel zijn. Het gedeelte op aarde vond ik het mooiste van de film. En wel raar dat Zoe Saldaña niet mee doet, dat is toch één van DE hoofdrolspelers van de films. Maar misschien was ze te druk met de Avatar film

avatar van IH88

IH88

mcdaktari schreef:

Deze kerstspecial peelt zich af tussen Endgame en Guardians 3. Gamorra zoals Quill die kent is dood, en de Gamorra uit Endgame is vertrokken. Dat wordt ook een grote plotlijn in Guardians 3, dus ik snap wel dat Gamorra hier niet in zit. Het zou Guardians 3 een beetje overbodig maken als Quill en Gamorra hier alweer samenzijn.

IH88 schreef:

Oke, dat wist ik dus niet. Bedankt voor de uitleg

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Hawkeye had best wel wat kerstsfeer en werd een leuke serie. De kerstspecial van Guardians of the Galaxy is een heel pak magerder dan dat. De personages waren al niet echt mijn favoriete Marvel-figuren. Het idee is wel leuk gevonden, maar de uitwerking is niet veel bijzonder en draait echt op de clichés zonder enige verrassing. Fans of kerstfanaten zullen hier wel van genieten.

avatar van battlechip

battlechip

bijna perfect

heb deze al 2 keer gezien en wat een humor zit hier in

nummer 1 kerst film

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Het is aan Mantis (Pom Klementieff) en Drax (Dave Bautista) om Kevin Bacon te vinden voor Peter Quill (Chris Pratt). En dat is dan ook het verhaal. Natuurlijk zit er wel een leuke twist in verwerkt. Verder natuurlijk zit het vol leuke humor. En de band the Old 97’s de alien band waar later Kevin Bacon mee optreedt brengt ook nog een leuke variant op de kerst. Waarom wordt Kevin ontvoerd? Ja daar moet je de films maar eens voor bekijken. Aanrader? Ja, het is een leuke niemand dalletje geworden en met een run-time van 42 min net lang genoeg.

avatar van Corran

Corran

Veel verder dan de vondst "Bacon als kerstcadeau" raakt de film niet, het is echt niet meer dan dat. Als concept niet interessant genoeg voor een volledige film, dus beperken ze het tot 40 minuten en als je intro, outro en songs schrapt, dan blijft er hooguit een minuut of 20/25 over en zelfs daar zit dan nog 10 minuten dood gewicht bij.

Goed, het is sympathiek en het was ook bedoeld als niet meer dan een tussendoortje, maar desalniettemin weegt dit wel héél erg licht.

davey400

Inmiddels gezien. Ontzettend leuk niemendalletje dat duidelijk als tussendoortje is gedaan, en dat zie je aan alles, van kostuums tot rekwisieten. Budget per scene is duidelijk een heel stuk lager dan in de 'echte' films.

Dat mag de pret niet drukken; voor een kerst-special is dit erg leuk en met veel plezier gemaakt.

Dat de 'film' effectief maar een half uur duurt is alleen maar leuk; dan kunnen we hem voordat het jaar voorbij is nog een paar keer kijken.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Vandaag even de eerste twee films bekeken en daarna deze kerstspecial. Leuke korte terugkeer van onze favoriete space-reizigers uit het MCU dat in drie kwartier me prima heeft vermaakt met een kerstverhaaltje rondom Kevin Bacon. Overduidelijk een tussendoortje, maar wel eentje met een ziel en zelfspot. Marvel is niet volle kracht gegaan, het maakt visueel niet dezelfde indruk als de beide films, maar ik zie dit gewoon als een leuke opwarmer voor de komende derde film over een half jaartje.

mcdaktari

Wat een hoge waardering zeg. Daar sta ik wel van te kijken want het is niet meer dan aardig. Het korte stuk op aarde is wel leuk, maar verder heeft het niet veel om het lijf. Maar leuk om te kijken, dat dan weer wel.

avatar van james_cameron

james_cameron

Bijna net zo tenenkrommend (opzettelijk?) als de verguisde Star Wars Holiday Special van weleer. Hier en daar wat leuke momenten, maar naarmate deze korte special vordert wordt alles wel heel erg klef en sentimenteel. Dat voorspelt weinig goeds voor het komende derde deel van de reeks.

avatar van filmkul

filmkul

Geforceerde Marvel Kerstfilm met duidelijke Disney invloeden. Dit is zo makkelijk scoren. Slecht is het niet, maar aan alles is te merken dat Disney er alles aan doet om de hele Marvel franchise uit te melken. Het verhaal is simpel, de acteurs spelen op de autopilot, beetje muziek, wat sentiment en vrolijkheid en draaien maar. Niet te veel energie insteken, dus een korte speelduur. Laat de dollars maar komen. Waar zijn de tijden dat je een aantal jaar moest wachten voor een vervolg van bijvoorbeeld Star Wars. 2.5

avatar van davidov

davidov

Had er niet veel van verwacht, ben ook niet zo'n van van The Guardians (humor voor mij te flauw, teveel karakters irriteren me mateloos) maar de eerste twee films waren nog wel goed te doen. Maar dit was echt een gruwel, niet te doen hoe flauw en leeg het allemaal voelde. Misschien 10 minuten kunnen waarderen, en dat waren dan voornamelijk de minuten met Bacon. Naar mijn idee zijn ze iets té geslaagd met de knipoog naar de StarWars Special.

Ach, ook hier is gewoon een markt voor.. maar ik vind het "zonde van de zendtijd" om het zo maar te zeggen.

avatar van 3316mixer

3316mixer

Blijkbaar is alles wat de guardians of the galaxy aangaat een hit. Maar Lame jokes, no budget en een simpel kerstverhaaltje is niet genoeg om dit vehikel van "snel cashen" te redden van de ondergang. Vandaar op Disney +

avatar van jipt

jipt

Helaas niet zo grensverleggend als de Star Wars Holiday Special. 42 minuten is gelukkig wel net kort genoeg.

Het leukste waren eigenlijk de alternatieve Kerstliedjes, zoals die van The Pogues aan het begin.

avatar van teigertje

teigertje

Een ontzettend leuke kerst special van de Gaurdians of the galaxy.

Jammer de film, zo kort is.

Maar de film, is ontzettend leuk, met een eenvoudig verhaal.

Maar voor de fans, wel weer echt genieten met deze speciale kerst editie voor deze feestdagen.

Echt een gezellige en vrolijke korte film.

Waar de makers, en cast hun best weer voor gedaan hebben.

Theunissen

"The Guardians of the Galaxy" zijn terug! Althans een beetje dan, want de circa 40-minuten durende "Holiday Special" is meer een zoet tussendoortje dan een volwaardig nieuw avontuur. Maar het brengt je wel op een leuke manier in de stemming voor de kerstdagen.

Volledig in kerststijl gaat "The Guardians of the Galaxy Holiday Special" over Peter Quill (Chris Pratt) in de kerststemming brengen. Drax (Dave Bautista) en Mantis (Pom Klementieff) weten nog dat hun leider een groot fan is van jaren 80-klassieker "Footloose" en reizen daarom naar de aarde om diens hoofdrolspeler Kevin Bacon te vinden en te kidnappen. Het perfecte kerstcadeau toch voor Peter om hem weer een beetje op te vrolijken?

Deze special focust zich vooral op het avontuur van Drax en Mantis, twee personages die in de andere films wat minder in de spotlights staan, die samen een leuk duo vormen. Dit duo probeert de ideale kerst te creëren voor de sombere Peter en gaan daarom op zoek naar het perfecte kerstcadeau voor hem. Het is leuk dat Drax en Mantis een keer een wat groter podium krijgen om zichzelf te laten zien en vooral Pom Klementieff (als Mantis) maakt hier goed gebruik van door een sterk en emotioneel optreden neer te zetten. Hun onwetendheid over het aardse kerstfeest neemt daarbij aandoenlijke vormen aan en tijdens hun zoektocht komen natuurlijk leuke scenario's voorbij, zoals de gastrol van Kevin Bacon.

Aacteur Kevin Baco speelt zichzelf en heeft zichtbaar de tijd van z’n leven. Hoe zou jij tenslotte reageren als twee aliens letterlijk met de deur in huis vallen om je naar de andere kant van het universum te brengen? Fans van Kevin Bacon kunnen zich dan ook klaarmaken voor een hoop gegil, gekke stemmetjes (zo imiteert hij een Britse soldaat tijdens de Tweede Wereldoorlog) en zelfs wat muziek van de acteur (dan speelt hij mee met een "Alien Band", oftewel "Old 97's", die ook al in het begin van de film een optreden hebben en dan min of meer de kerststemming van Peter verpesten met hun kerstliedje). Kevin Bacon brengt in ieder geval de kerstboodschap leuk over.

Hoewel de Humor wat flauwer en familievriendelijker is, moet deze "The Guardians of the Galaxy Holiday Special" het toch vooral hebben van de komische momenten. De leukste komische momenten vinden plaats op de aarde, zoals de aankomst van Drax en Mantis per ruimteschip (die Drax vergeten is om onzichtbaar te maken ), maar de leuke achtervolging door Hollywood had wel wat langer mogen duren, want het biedt mogelijkheden genoeg voor hilariteit. Maar ja de film duurt maar circa 40 minuten (zelfs iets korter), dus regisseur James Gunn moest ongetwijfeld keuzes maken. En hoewel de personages een goede chemie hebben samen, kon de komische timing soms wat beter. Hierdoor voelen sommige grappen wat geforceerd aan, waardoor een aantal dialogen niet helemaal uit de verf komen.

Naarst de komische momenten weet James Gunn ook als geen ander hoe je sentimentaliteit moet gebruiken. De personages beschikken allen over aparte persoonlijkheden, maar zijn gezamenlijk toch een knotsgekke familie te noemen. Ieder van hen geeft op hun eigen manier om de ander. Hierdoor komen de getoonde emoties oprecht over.

Ondanks dat deze "The Guardians of the Galaxy Holiday Special" gemaakt is met een beperkter budget, dat zie je er soms ook wel aan terug (voornamelijk de stunts zier er wat nep uit), zag het er niet onaardig uit. De sets en rekwisieten zijn een genot voor het oog (de kerstsfeer spat nog net niet uit je beeldscherm), het is kleurrijk en ook zitter er korte geanimeerde stukjes in, daarin keert ook het personage van Yondu Udonta (Michael Rooker) terug, die er nostalgisch uitzien (deed me o.a. denken aan de Animatie / Avontuur film "Heavy Metal (1981)", die ik dit jaar heb gezien) en die zijn ook een kleine hommage aan de "Star Wars Holiday Speciall" uit de eind jaren 70.

Verder is het jammer dat Rocket (een pratende wasbeer, maar zo mag je hem absoluut niet noemen en die fout maakte Kevin Bacon dus) en Groot (een boom alien, die na de aftiteling ook nog even te zien is als een kerstboom en waarbij er gezegd wordt "Groot heeft de kerst weer verpest. Dat wordt dan weer een special.") maar een paar scènes hebben. Zeker Rocket is altijd een leuk personage. Gamora (Zoe Saldana) en Yondu Udonta (Michael Rooker) zien we natuurlijk niet meer fysiek terug en deze worden nu min of meer gecompenseerd door Kraglin (Sean Gunn) en Cosmo the Space Dog (Maria Bakalova).

Al met al is "The Guardians of the Galaxy Holiday Special" een leuke kerstspecial. Het is zoetsappig, preekt graag oubollige kerstboodschappen en zit vol flauwe uitstapjes. Maar de leuke gastrol van Kevin Bacon redt een heleboel en uiteindelijk blijven de "The Guardians of the Galaxy" personages gewoon leuk en zijn ze de leukste Marvel-helden in het universum. Dit is gewoon een leuk tussendoortje om in de kerststemming te komen en houdt je ook zoet tot de release van "Guardians of the Galaxy Vol. 3" in mei 2023.

avatar van mjk87

mjk87

Aardig tussendoortje maar overtuigt niet helemaal. Bautista is geschikt voor deze rol, Mantis is een minder boeiend personage. Qua filmische waarde valt er weinig over te zeggen allemaal maar ik geloof ook niet dat dat het belangrijkste is hier. Aardig om eens gezien te hebben, maar zelfs de korte lengte is al net te veel. Rolletje van Bacon is wel leuk. 2,5*.