Hard Rain (1998)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Denemarken / Frankrijk / Japan / Nieuw-Zeeland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Mikael Salomon
met Christian Slater, Morgan Freeman en Minnie Driver

Tijdens een grote overstroming wordt truckbewaker Tom in een klein dorpje overvallen door de crimineel Jim. Tom weet met het geld te ontsnappen, en verstopt het. In paniek vertelt hij de sheriff waar hij het geld verstopt heeft, waarna hij opgesloten wordt. Tom moet nu zorgen dat hij het geld krijgt, zichzelf in leven houdt, en de sheriff, Jim, en zijn crew te slim is.

avatar van xaid
zeker vette film!

Thaha wa ik wel grappig vond dat het dak in brand stond en dat da vuur op nix trok xD da was precies zo getekend

avatar van aburex
Prima geslaagde actiefilm, waar je niet al te veel moet nadenken. Goede speciale effecten en nog prima acteerwerk ook. Meer moet dat niet zijn.

avatar van sofripa
aburex schreef:

Met deze samenvatting ga ik zeker mee! Prima luchtig vermaak.

avatar van brabusRUS
Standaard, maar wel vermakelijk.

Vooral de setting van de film was zeer leuk. Maar ook de special effect waren tof gedaan. Ook vond ik het een keer leuk om Morgan Freeman te zien als een 'semi-badguy'. Slater deed het ook aardig. De script was vrij simpel en voor mij misschien het grootste minpunt.
Hier had meer ingezeten als je kijkt naar geweldige setting en goede acteurs.

Wel een beetje raar dat Slater niks met het geld deed. Hij zat in de begin van de film te kankeren over zijn werk, en dan krijgt ie de kans om $1.5m te 'stelen' zonder dat er ooit iemand achter komt, pakt ie het niet. Ik wist het in ieder geval wel .

Ik heb genoten van deze simpele actiefilm. Ik ben benieuwd hoe ze dit allemaal hebben gefilmd.

avatar van daxclusive
Herzien gisterenavond op Blu-Ray en ik moet zeggen, de film is erg spannend en zeer goed geacteerd. Morgan Freeman is een van me favoriete acteurs en bracht deze rol geweldig weg. Jaren geleden had ik deze altijd op VHS! Blu-Ray verbeterend de kwaliteit en kleur zo goed, dat deze film echt de moeite waard is naar te kijken. Voor mij dan ook 3.5*

avatar van eavymetal
Ik kan alleen maar zeggen dat de film zeer goed, spannend, en dus vermakelijk is. Maar dat mag je van een film waarin Morgan Freeman en Christian Slater de hoofdrollen spelen. Ik heb de film in mijn bezit, en ik ga de film zeker voor een tweede keer bekijken, want hij is gewoon een vette aanrader voor iedereen die een goede actie film waar ook nog de nodige humor in zit kan waarderen.

Goeie en onderhoudende actiefilm waarin een stel bad-guys het voorzien hebben op een geldwagen. Een vrij standaard actie-verhaaltje dat ook flink wat cliches kent. Maar het is vooral de setting waardoor deze film zich weet te onderscheiden. Het overstroomde en bijna geheel verlaten stadje en de constant aanhoudende regen zorgen voor een bijzonder sfeertje. Het ziet er allemaal goed uit en ook de actie-scenes zijn zeker spectaculair. Verder is het acteerwerk, binnen de grenzen van het genre, ook meer dan in orde.

avatar van sinterklaas
Had deze in 2001 geloof ik op tv gezien en hij zat al die tijd nog vers in me geheugen en vond het toen al een vette film. Nu na 10 jaar eindelijk eens op dvd en hij blijft gewoon goed en ook nu je der ook meer van snapt. Christian Slater speelt erg tof nog voor ie de DTV periode inging. Hij komt vaak best wel grappig en koppig over en ook Morgan Freeman is weer helemaal goed. En ja, het is ook een simpel klopjacht filmpje maar om het thema nog bijzonderder te maken gooien we er nog een thema watersnoodramp bij ook. De chaos is gewoon helemaal compleet in deze film. De actiescenes waren ook lekker ruig ook waneer die ene vent door zijn oog word geschoten.

Na 10 jaar nog steeds een prima filmpje.

avatar van sinterklaas
huey290495 schreef:

Ya swa, da is ook egt onbegreipelyk G!

avatar van K. V.
Lang geleden dat 'k deze nog eens had gezien, dus eens her bekeken.
'k vond het wel een goeie film. Niet zo'n moeilijk verhaal, maar toch onderhoudend genoeg om de volledige speelduur te boeien.
De cast deed het goed en de film had wel een aparte setting met al dat water.
Niet direct een waw film (omwille van het iet wat voorspelbare verhaal), maar toch een film die de moeite is om te (her)bekijken.

avatar van Roger Thornhill
Ik kijk een film als deze niet om me te laten verrassen maar om te kijken hoe de cliché's zijn ingevuld. En als dat dan goed is gedaan, met bovendien een fraai in medias res-begin, en als Christian Slater me 100% meevalt, en als er een paar aardige twists in zitten (Slaters oom blijkt bij de overval betrokken te zijn, Randy Quaid die besluit zelf voor de buit te gaan), en als de setting zo uniek is (met zeker in de straten vaak adembenemende beelden), dan is dit uiteindelijk tóch een verrassende (en verrassend goede) film.

avatar van mnrk
Do you want me to get out of here? ...Of course, Henry.....Then shut the fuck up!

Nog steeds een vermakelijke film....

Het verhaal is gewoon in orde en de blijft ook gewoon prima om naar te kijken. De setting is ook in orde en geeft wat extra sfeer voor deze film...

De keuze van de acteurs was ook goed , Morgan Freeman is altijd prima en Christian Slater viel me ook zeer mee....maar de twee oudjes Henry Sears en Doreen Sears waren helemaal geweldig !!

avatar van HAFC1903
Goed acteerwerk, een bijzondere sfeer vanwege de continue aanhoudende regen, redelijk goede special effects en de film kijkt erg goed weg. Dikverdiende 4* dus wat mij betreft..

avatar van Insignificance
Wildwaterbaantje plus extra's. Met Freeman als crimineel en wat comic relief, zo is er een Golden Girl, een vrij luchtig thrillertje dat het meer van spektakel dan van spanning moet hebben. De humor werkt niet zo goed bij de deputies en Jim's handlangers, maar regen en water leveren al gauw fraaie plaatjes op en het tempo ligt over het algemeen behoorlijk hoog. Zo'n jetski race is zo gek nog niet, sommige effectjes laten daarentegen weer te wensen over. De Dear Penthouse scène is wat ongepast en het blijft ver verwijderd van een kraker, maar vervelen doet het nou ook weer niet.

avatar van DBTim
typische RTL7 film.. Eén keer is meer dan genoeg voor mij, ik werd gewoon depressief van al die regen.

avatar van missl
Een prima actiefilm, de scene's zijn wel grappig, dat met jetski's in een school varen. Een kat en muis spel. Gewoon een film waarbij je niet na moet denken, dan is het prima te behappen want het is geen enkel moment saai.

avatar van tukkerstein
Vermakelijke film. Simpel verhaaltje, standaard opbouw, maar de setting, een ondergelopen verlaten stad in combinatie met slagregens, zorgt voor een behoorlijk originele film. Het levert ook een aantal originele actiescènes op. Vermakelijk.

avatar van xxERWINxx
redelijk spannende film, genoeg actie, verhaal is ook wel oke, alleen soms beetje onduidelijk welke mensen bij elkaar horen.

Met vaart gemaakte actiefilm, met sfeervolle scenes met al dat water. Helaas verder nogal
oppervlakkig, en laat de film uiteindelijk een tamelijk onbevredigende indruk achter.

Deze "doorweekte" productie, die voor een groot deel bestond uit gezwem en geknal, kon je het beste omschrijven als een filmpje voor even tussendoor. Het verhaal over mensen die enkel aan geld konden denken had niet veel om het lijf en bovendien werd er te weinig verklaard. En vanzelfsprekend resen de personages op een onmogelijke wijze uit de dood op. De dialogen klonken rauw en de decors zagen er prachtig en realistisch uit.

Echt zo'n film waar je je gaandeweg bij afvraagt: "Waar zit ik in godesnaam naar te kijken?". Een buitengewoon slechte film.