Hard Rain (1998)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Denemarken / Frankrijk / Japan / Nieuw-Zeeland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Mikael Salomon
met Christian Slater, Morgan Freeman en Minnie Driver

Tijdens een grote overstroming wordt truckbewaker Tom in een klein dorpje overvallen door de crimineel Jim. Tom weet met het geld te ontsnappen, en verstopt het. In paniek vertelt hij de sheriff waar hij het geld verstopt heeft, waarna hij opgesloten wordt. Tom moet nu zorgen dat hij het geld krijgt, zichzelf in leven houdt, en de sheriff, Jim, en zijn crew te slim is.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Vermakelijk filmpje, met een vrij standaard actie-verhaaltje. Er zitten een paar spannende scenes in, en er wordt goed geacteerd: 3 sterren.

Ik vond erg vermakelijk filmpje.

avatar van You_bastard
Die Morgan Freeman kan niet echt als een badguy acteren vind ik. Het voelt ook niet lekker aan Morgan als een badguy.

avatar van Armin
Standaard verhaaltje in een niet zo standaard setting. ***

avatar van BoordAppel
Soms is het net ff iets te duidelijk dat het een decor is en volgens mij klopt het waterpeil ook niet helemaal. Het stijgt iig vrij belachelijk. Allemaal wel goed geacteerd maar ik vond t toch wat te infantiel. 2*

Herald
You_bastard schreef:

op het eind is hij toch ook een lieve bad guy?

avatar van Sjan
Stem verlaagd van 3 naar 2.5*, omdat ik deze keer heel duidelijk kon zien dat ´t een decor was en omdat er nogal wat debiele onverklaarbare dingen in gebeuren.

avatar van Mischa
Prutsfilm, zonde van het talent en de moeite. Na een half uurtje weet je het wel, maar vervolgens gaaaaaaat het maar dooooooooooor!

avatar van speedy23
In Hard Rain regent het natuurlijk de hele film door. Maar deze gadget kan de film niet redden, want ondanks de steeds verdienstelijke Christian Slater en Morgan Freeman, en enkele spectaculaire stunts, is dit een weinig verrassende en zelfs redelijk saaie doorsnee thriler...

Saai! 2*

en het blijft maar regenen...redelijke thriller maar na veel op elkaar lijkende scenes wordt die nerveuse muziek irritant en scoort deze film 1,5*

avatar van davidov
kvond de film wel grappig gezien hij eigenlijk continu donker is met minimaal een metertje water.

Erg bijzonder is hij niet.....3* het is een erg geschikte film om eens op een regenachtige dag te huren....een tweede keer kijken raad ik echter af gezien hij aan het eind van de 1e keer kijken idd al traag is.

Jah nette film, blijft steeds spannend!
Pff moet er niet aan denken om als acteur zo constant in de regen te moeten zitten haha! Respect voor! Leuke film, lekker als je niks te doen hebt.

avatar van Bad Kitty
Net gezien deze film. 3 ***

Water-Actie, zo'n beetje de hele film lang. Ik heb me niet verveeld, bleef me de hele tijd wel boeien eigenlijk. Géén slechte film hoor.
Oké, het water stijgt soms wat snel ...en van dat soort dingen, maar dat stoorde me niet.

Leuk.

avatar van Purmerend
Ik dacht dat het in Nederland vaak en lang regende, maar wat er in deze film valt daar kan Nederland niet aan tippen. Vermakelijke film voor een regenachtige avond, met twee grappige oudjes.

Een vermakelijk en boeiend filmpje met standaard actie(waaronder veel wateractie), en daardoor verveelde de film zeker niet. Bovendien best wel goed acteerwerk. Misschien een tikkeltje overdreven maar dat maakt niet echt uit. Echt een film om te kijken tijdens een regenachtige avond. *** (3 sterren).

Zeker de moeite waard!

avatar van dave
valt mee
aleen maar omdat freeman er in meespeelt

Redelijke actiefilm, ik was van plan om deze film *3 te geven maar het stijgen van het waterpeil is zo nep dat het mij erg stoorde waardoor de film toch wel iets van zijn toch al lage waarde verliest.

*2,5

avatar van finaldestiny
deze film is gisteravond op tv geweest, vond het wel een leuke film, morgan freemann is een goed acteur, christian slater daar hoor je eigenlijk niet zo heel veel van.die vind ik dus iets minder.

Kon me wel boeien Leuke actiefilm met een schitterende Freeman.

avatar van otherfool
Hier had meer ingezeten. De cast is goed, de watersetting origineel, maar toch overtuigt de film niet echt. Zonder een keiharde bad guy is dit soort films toch minder te pruimen blijkbaar.

2 sterretjes.

Hard Rain is een spannend en vermakelijk filmpje. Het einde van de film kent een paar onverwachtte wendingen, met daarbij een goed mysterieus sfeertje, die de film zeker de moeite waard maken.

3 sterretjes

Leuke film

Otherfool:

Doordat er geen echte bad quy is, maakt deze film juist origineel.

zeer leuke film, redelijk goed geacteerd, goed verhaal, 4*

avatar van animalkrullie
Aardige film, niet meer en niet minder.
Gewoon kijken en niet nadenken.

jayytjee
zeker aardig filmpje.. ik geef het 3 sterren want was spannende film met aardig acteerwerk

Ja, dit is op zich best wel een vermakelijke film. Niet te veel naar kijken anders is de lol er wel gauw vanaf. een 3,5

avatar van BugsB
Leuk filmpje om te zien. Er zitten genoeg spectakel momenten in om je aandacht vast te houden.
Grappig verhaal, niks bijzonders, maar gewoon heel vermakelijk.

Movie_fan#
best spannende film met een aardige freeman. De schurken zijn helaas veel te lief en het tempo is niet voldoende daarintegen is het camerawerk wel weer goed.
Het heeft een mysterieuse sfeer om zich heen hangen wat mij toch wel aanspreekt.
En volgensmij is dit nog best een dure film

Goede film.
Goed geacteerd door Christian Slater & Morgan Freeman.
Toch vond ik Freeman niet geschikt als schurk, hij doet veel te aardig.
Ook vond ik deze film zeker niet voorspelbaar byv. toen die zaag brak en toen Slater die cel wilde openen en het de autosleutels van de sheriff waren.