ad
  • 8.113.057 stemmen

Hard Rain (1998)

Actie / Misdaad | 97 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Denemarken / Frankrijk / Japan / Nieuw-Zeeland

Geregisseerd door: Mikael Salomon

Met onder meer: Christian Slater, Morgan Freeman en Minnie Driver

Releasedatum: 16 januari 1998

Over Hard Rain

"In the worst storm in living memory, one guard stands between five men and three million dollars."

Tijdens een grote overstroming wordt truckbewaker Tom in een klein dorpje overvallen door de crimineel Jim. Tom weet met het geld te ontsnappen, en verstopt het. In paniek vertelt hij de sheriff waar hij het geld verstopt heeft, waarna hij opgesloten wordt. Tom moet nu zorgen dat hij het geld krijgt, zichzelf in leven houdt, en de sheriff, Jim, en zijn crew te slim af is.

imageimageimageimage

avatar van xaid

xaid

zeker vette film!

avatar van huey290495

huey290495

Thaha wa ik wel grappig vond dat het dak in brand stond en dat da vuur op nix trok xD da was precies zo getekend

avatar van aburex

aburex

Prima geslaagde actiefilm, waar je niet al te veel moet nadenken. Goede speciale effecten en nog prima acteerwerk ook. Meer moet dat niet zijn.

avatar van sofripa

sofripa

aburex schreef:

Met deze samenvatting ga ik zeker mee! Prima luchtig vermaak.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Standaard, maar wel vermakelijk.

Vooral de setting van de film was zeer leuk. Maar ook de special effect waren tof gedaan. Ook vond ik het een keer leuk om Morgan Freeman te zien als een 'semi-badguy'. Slater deed het ook aardig. De script was vrij simpel en voor mij misschien het grootste minpunt.

Hier had meer ingezeten als je kijkt naar geweldige setting en goede acteurs.

Wel een beetje raar dat Slater niks met het geld deed. Hij zat in de begin van de film te kankeren over zijn werk, en dan krijgt ie de kans om $1.5m te 'stelen' zonder dat er ooit iemand achter komt, pakt ie het niet. Ik wist het in ieder geval wel .

Ik heb genoten van deze simpele actiefilm. Ik ben benieuwd hoe ze dit allemaal hebben gefilmd.

avatar van daxclusive

daxclusive

• 1983 stemmen

Herzien gisterenavond op Blu-Ray en ik moet zeggen, de film is erg spannend en zeer goed geacteerd. Morgan Freeman is een van me favoriete acteurs en bracht deze rol geweldig weg. Jaren geleden had ik deze altijd op VHS! Blu-Ray verbeterend de kwaliteit en kleur zo goed, dat deze film echt de moeite waard is naar te kijken. Voor mij dan ook 3.5*

avatar van eavymetal

eavymetal

Ik kan alleen maar zeggen dat de film zeer goed, spannend, en dus vermakelijk is. Maar dat mag je van een film waarin Morgan Freeman en Christian Slater de hoofdrollen spelen. Ik heb de film in mijn bezit, en ik ga de film zeker voor een tweede keer bekijken, want hij is gewoon een vette aanrader voor iedereen die een goede actie film waar ook nog de nodige humor in zit kan waarderen.

scorsese

Goeie en onderhoudende actiefilm waarin een stel bad-guys het voorzien hebben op een geldwagen. Een vrij standaard actie-verhaaltje dat ook flink wat cliches kent. Maar het is vooral de setting waardoor deze film zich weet te onderscheiden. Het overstroomde en bijna geheel verlaten stadje en de constant aanhoudende regen zorgen voor een bijzonder sfeertje. Het ziet er allemaal goed uit en ook de actie-scenes zijn zeker spectaculair. Verder is het acteerwerk, binnen de grenzen van het genre, ook meer dan in orde.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Had deze in 2001 geloof ik op tv gezien en hij zat al die tijd nog vers in me geheugen en vond het toen al een vette film. Nu na 10 jaar eindelijk eens op dvd en hij blijft gewoon goed en ook nu je der ook meer van snapt. Christian Slater speelt erg tof nog voor ie de DTV periode inging. Hij komt vaak best wel grappig en koppig over en ook Morgan Freeman is weer helemaal goed. En ja, het is ook een simpel klopjacht filmpje maar om het thema nog bijzonderder te maken gooien we er nog een thema watersnoodramp bij ook. De chaos is gewoon helemaal compleet in deze film. De actiescenes waren ook lekker ruig ook waneer die ene vent door zijn oog word geschoten.

Na 10 jaar nog steeds een prima filmpje.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

huey290495 schreef:

Ya swa, da is ook egt onbegreipelyk G!

avatar van K. V.

K. V.

Lang geleden dat 'k deze nog eens had gezien, dus eens her bekeken.

'k vond het wel een goeie film. Niet zo'n moeilijk verhaal, maar toch onderhoudend genoeg om de volledige speelduur te boeien.

De cast deed het goed en de film had wel een aparte setting met al dat water.

Niet direct een waw film (omwille van het iet wat voorspelbare verhaal), maar toch een film die de moeite is om te (her)bekijken.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Ik kijk een film als deze niet om me te laten verrassen maar om te kijken hoe de cliché's zijn ingevuld. En als dat dan goed is gedaan, met bovendien een fraai in medias res-begin, en als Christian Slater me 100% meevalt, en als er een paar aardige twists in zitten (Slaters oom blijkt bij de overval betrokken te zijn, Randy Quaid die besluit zelf voor de buit te gaan), en als de setting zo uniek is (met zeker in de straten vaak adembenemende beelden), dan is dit uiteindelijk tóch een verrassende (en verrassend goede) film.

avatar van mnrk

mnrk

Do you want me to get out of here? ...Of course, Henry.....Then shut the fuck up!

Nog steeds een vermakelijke film....

Het verhaal is gewoon in orde en de blijft ook gewoon prima om naar te kijken. De setting is ook in orde en geeft wat extra sfeer voor deze film...

De keuze van de acteurs was ook goed , Morgan Freeman is altijd prima en Christian Slater viel me ook zeer mee....maar de twee oudjes Henry Sears en Doreen Sears waren helemaal geweldig !!

avatar van HAFC1903

HAFC1903

Goed acteerwerk, een bijzondere sfeer vanwege de continue aanhoudende regen, redelijk goede special effects en de film kijkt erg goed weg. Dikverdiende 4* dus wat mij betreft..

avatar van Insignificance

Insignificance

Wildwaterbaantje plus extra's. Met Freeman als crimineel en wat comic relief, zo is er een Golden Girl, een vrij luchtig thrillertje dat het meer van spektakel dan van spanning moet hebben. De humor werkt niet zo goed bij de deputies en Jim's handlangers, maar regen en water leveren al gauw fraaie plaatjes op en het tempo ligt over het algemeen behoorlijk hoog. Zo'n jetski race is zo gek nog niet, sommige effectjes laten daarentegen weer te wensen over. De Dear Penthouse scène is wat ongepast en het blijft ver verwijderd van een kraker, maar vervelen doet het nou ook weer niet.

avatar van DBTim

DBTim

typische RTL7 film.. Eén keer is meer dan genoeg voor mij, ik werd gewoon depressief van al die regen.

avatar van missl

missl

Een prima actiefilm, de scene's zijn wel grappig, dat met jetski's in een school varen. Een kat en muis spel. Gewoon een film waarbij je niet na moet denken, dan is het prima te behappen want het is geen enkel moment saai.

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2043 berichten

Vermakelijke film. Simpel verhaaltje, standaard opbouw, maar de setting, een ondergelopen verlaten stad in combinatie met slagregens, zorgt voor een behoorlijk originele film. Het levert ook een aantal originele actiescènes op. Vermakelijk.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

redelijk spannende film, genoeg actie, verhaal is ook wel oke, alleen soms beetje onduidelijk welke mensen bij elkaar horen.

avatar van klara

klara

Met vaart gemaakte actiefilm, met sfeervolle scenes met al dat water. Helaas verder nogal

oppervlakkig, en laat de film uiteindelijk een tamelijk onbevredigende indruk achter.

gauke

Deze "doorweekte" productie, die voor een groot deel bestond uit gezwem en geknal, kon je het beste omschrijven als een filmpje voor even tussendoor. Het verhaal over mensen die enkel aan geld konden denken had niet veel om het lijf en bovendien werd er te weinig verklaard. En vanzelfsprekend resen de personages op een onmogelijke wijze uit de dood op. De dialogen klonken rauw en de decors zagen er prachtig en realistisch uit.

avatar van Ricker

Ricker

Echt zo'n film waar je je gaandeweg bij afvraagt: "Waar zit ik in godesnaam naar te kijken?". Een buitengewoon slechte film.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Een kletsnatte actiefilm die lekker weg kijkt en prima vermaakt.

avatar van IH88

IH88

“Look! We just want the money! You guys can walk away, we won't kill you!”

Leuk. Ik heb Hard Rain vroeger ontzettend vaak gezien en als pretentieloze actie/rampenfilm blijft het allemaal zeer vermakelijk. De constante regenbuien en al het water levert een ijzingwekkende en onheilspellende sfeer op, en het doet de film zichtbaar goed. Randy Quaid en Morgan Freeman zijn geweldig in de film, en ook Slater is goed als hoofdpersoon. Mijn liefde voor Minnie Driver is ook met deze film begonnen. Ze is in Hard Rain gewoon een badass vrouw die zich moeiteloos staande houdt tussen al dat testosteron.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

What's your plan General Schwarzkopf?

Ooit enorme verwachtingen van gehad nadat ons oog verwend was met Face/off en deze film een jaar later gepresenteerd werd als de actieknaller van dat jaar. Maar helaas, Hard Rain is aardig maar geen top.

De sfeer en setting met de overstroming en de zware regenval is lang niet gek en soms ziet het er echt wel mooi uit. Filmisch zitten er ook een paar hele aardige opnamen bij en de muziek doet sterk denken aan The Fugitive, die harmonica doet aan het begin bijna pijn aan de oren, even meende ik ook dat het een synthesizer was. Al met al is het verhaal wat te dun, de karakters krijgen niet echt veel diepte hoewel Driver er leuk als altijd uit ziet en Freeman uiteraard ook zijn uiterste best doet. Het blijft te vlak, de personages zien er bijzonder vol van kleur uit in de kou en water waar ze al uren in rond drijven, de sherrif besluit wel erg plotseling voor zijn eigen belangen te gaan maar het meest rap is de verandering qua gedachte van Phil die het ene moment de sherriff onder schot houd om daarna opeens braaf mee te doen. De kerkbrand is ook niet heel best trouwens. Ook opvallend hoeveel munitie men, doorweekt en al, bij zich kan hebben kennelijk.

Eindresultaat is redelijk, niet hoogstaand, aardige actie en een beetje spanning. Aardig hersenloos weg kijkertje waarvan ik denk dat er wel iets meer van te maken geweest was.

avatar van stratmans

stratmans

spannend, voorspelbaar, heel nat en geen goeie klank